Johtuuko tämä nyt vain minusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parisuhteeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Provotutka kyllä piippaa noiden meikkisiveltimien kohdalla.

Piippaillut on miehenkin mielestä: Eihän kukaan nainen voi olla noin moukka, ettei omista meikkivälineitä. Sun pitäisi mennä ammattimeikkaajalle. Sulla on kauniit silmät ja se saisi niistä vielä kauniimmat.

Uutenavuotena oltiin viemässä lapsia kyläilemään. Mies pyysi minua laittamaan ripsaria, kun mennään ihmisten ilmoille.
Kävelyllä hän käski ottaa kädet pois taskuista, kun se näyttää niin typerältä.
Kampaajalle oli pakko mennä, koska hiukset näyttivät liian huonokuntoisilta hänen mielestään. "Et viittis käyttää jotain hoitoainetta".
Pyöräilemään ei saisi mennä ilman pyöräilyvaatteita: "Ei sun peppu näytä ollenkaan niin hyvältä noissa."

Mies on valittanut satoja kertoja, kuinka en tee hänen kanssaan asioita, vaikka pitäisi vain osata olla onnellinen siitä, että mies haluaa tehdä juttuja yhdessä. Mies haluaisi vetää lenkkejä (olemme ihan eri tasoisia) kimpassa, mökkeillä (hänen mökillään, hänen ehdoillaan, aikatauluillaan ja jos lapset ovat mukana niin tietenkin syöden murustelematta yms), veneillä (itse tykkään viettää nättejä päiviä kotona, jossa lapset viihtyvät isolla pihalla, on kylpytynnyri ja uima-allas, eikä tarvitse mennä mihinkään ja samalla minä voin puuhastella kaikenlaista, laittaa ruokaa, siivota, raivata, hoitaa kasvimaata, mutta mies veneilee pikkuisella moottoriveneellä ja haluisi että viettäisin päiviä luodoilla merellä), käydä leffassa (voin mennä, jos löytyy aikaa, mutta en ole koskaan harrastanut leffoja), treffata hänen ystäviään lapsivapaasti, käydä stadikalla uimassa ja ottamassa aurinkoa (ei ole mulla moiseen aikaa ja mieluummin olen jälleen kotona, mikä on paha juttu) jne. Olen tahallani vaikea, jos en näistä niin paljon tykkää.
Minä en ole pitänyt miehelle yhtään puhuttelua siitä, että hän ei opettele rullaluistelemaan, että voisimme tehdä sitä yhdessä, että hänellä ei ole varaa ostaa sisäpelikenkiä, että voisimme pelailla yhdessä, että hän ei tykkää viettää aikaa minun kotonani, kun kaikki on liian työlästä ja liian kaukana jne.
Miehen mielestä menemme kuitenkin sairaalloisen paljon minun ehdoillani ja se on epäreilua.

Sä et viihdy miehen luona ja mies ei viihdy sun luona, ja suunnittelette muuttavanne yhteen? ARE YOU CRAZY?????

Kaiken lisäksi vaikuttaa ihan oikeasti narsku (=narsisti) mieheltä. Ota hatkat! Masentunut ihminen ja narsisti on sellainen yhdistelmä, että voit oikeasti menettää kokonaan mielenterveytesi! Sinua on varoitettu!

[QUOTE="a p";29948098]Piippaillut on miehenkin mielestä: Eihän kukaan nainen voi olla noin moukka, ettei omista meikkivälineitä. Sun pitäisi mennä ammattimeikkaajalle. Sulla on kauniit silmät ja se saisi niistä vielä kauniimmat.

Uutenavuotena oltiin viemässä lapsia kyläilemään. Mies pyysi minua laittamaan ripsaria, kun mennään ihmisten ilmoille.
Kävelyllä hän käski ottaa kädet pois taskuista, kun se näyttää niin typerältä.
Kampaajalle oli pakko mennä, koska hiukset näyttivät liian huonokuntoisilta hänen mielestään. "Et viittis käyttää jotain hoitoainetta".
Pyöräilemään ei saisi mennä ilman pyöräilyvaatteita: "Ei sun peppu näytä ollenkaan niin hyvältä noissa."[/QUOTE]

Kuvitteletko vielä että tämä mies rakastaa sinua? Kamala tyyppi. Miksi pysyt sen tossun alla? Eihän tuollaisia kommentteja tarvitse kuunnella!

Miehen mielestä nuo kommentit ovat ihan ok, koska hän kuitenkin kehuu minua niin paljon muuten.

Sitä ihmettelen, miksei hän koskaan auta minua konkreettisesti. Apua en pyydä kuin todella harvoin ja nekin ovat olleet sellaisia pieniä selvittelyasioita tms. eivätkä konkreettista työtätyötä. Tarvitsisin apua myös konkreettisesti pihassa, kodissa, lastenkin kanssa että minulla olisi aikaa ja voimia miehelle. Minulla vain ei ole ketään, joka auttaisi. Miehen mökkiä korjataan kyllä, mutta minulla saa olla vesivahinko kuukausia, eikä minulla ole aikaa järjestää siihen tekijöitä tai lämmitysjärjestelmä saa olla sökö, mutten saa miehen luota rientää sen korjausta järjestämään ja valvomaan.

Voi olla, että tämä kaikki on kuitenkin vain minun asenteestani ja sokeudestani kiinni. Mies luettelee päivittäin, kuinka hän tukee, auttaa, kehuu ja kannustaa minua.

[QUOTE="a p";29948970]Miehen mielestä nuo kommentit ovat ihan ok, koska hän kuitenkin kehuu minua niin paljon muuten.

Sitä ihmettelen, miksei hän koskaan auta minua konkreettisesti. Apua en pyydä kuin todella harvoin ja nekin ovat olleet sellaisia pieniä selvittelyasioita tms. eivätkä konkreettista työtätyötä. Tarvitsisin apua myös konkreettisesti pihassa, kodissa, lastenkin kanssa että minulla olisi aikaa ja voimia miehelle. Minulla vain ei ole ketään, joka auttaisi. Miehen mökkiä korjataan kyllä, mutta minulla saa olla vesivahinko kuukausia, eikä minulla ole aikaa järjestää siihen tekijöitä tai lämmitysjärjestelmä saa olla sökö, mutten saa miehen luota rientää sen korjausta järjestämään ja valvomaan.

Voi olla, että tämä kaikki on kuitenkin vain minun asenteestani ja sokeudestani kiinni. Mies luettelee päivittäin, kuinka hän tukee, auttaa, kehuu ja kannustaa minua.[/QUOTE]

Googleta narsistinen persoonallisuushäiriö, niin alat ymmärtämään. Miehesi ei auta sinua, koska haluaa tarkoituksella satuttaa sinua. Jatkuva haukkuminen ulkonäköasioista yms. on henkistä väkivaltaa, jota narsisti ei lopeta koskaan. Uhri alkaa vähitellen uskoa narsistin sanaan, koska narsisti syyttää kaikesta toista osapuolta. Niinkuin sinäkin nyt uskot, että tämä ongelma on sinun asenteestasi kiinni jne. Mikä ei tietenkään ole totta.

Etkö oikeasti ole vieläkään heivannut miestä mäkeen? Tää on varmaan ties kuinka mones aloitus sulta ja edelleen kyselet samoja asioita. Tuo ei vaan tule ikinä toimimaan.

Edit. Eikä toimimattomuus edelleenkään siis johdu sinusta, vaan kuspiämiehestä.

Viimeksi muokattu:
Äh mä olen nyt vähän vastarannan kiiski tällä palstalla.
ellei oteta huomioon noita möläytyksiä (esim kommentteja ulkonäöstä), mies vaikuttaa ihan normaalilta.Palstakirjoitteliun perusteella ei voi ketään tuomita narsistiksi, jätä huomiotta noi kommentit. Mies haluaa ilmeisesti hoidattaa masennustasi, mikä on, usko tai älä, ihan hyvä juttu. Toisekseen kaikki asiat miten se haluaisi viettää sun kanssa aikaa vaikuttaa ainakin omiin korviini tosi kivoilta ideoilta. Ehkä mies myös ajattelee, että jos panostaisit enemmän ulkonäköösi ja opettelisit laittautumaan, tuntisit itsesi kauniimmaksi. Ei se kyllä siltikään oikeuta noin ilkeitä kommentteja, mutta ei se tarkota että mies haluaisi sinua alistaa.

Yhtä kaikki: jos et pidä miehestäsi, niin jätä se. Jos et halua viettää hänen kanssaan aikaa, miksi olisit hänen kanssaan parisuhteessa?

[QUOTE="Hohhoijaa";29949236]Onko näitä ketjuja ollut enemmän? Vai ei kai tämä ole provoa?[/QUOTE]

No ei ole provo. On vaan yksi säälittävä idiootti, joka epäonnistuu aina ja jolla ei oikein muuta kanavaa ole kysellä edes mielipiteitä kuin tämä palsta aina silloin tällöin.

[QUOTE="jemina";29949276]Äh mä olen nyt vähän vastarannan kiiski tällä palstalla.
ellei oteta huomioon noita möläytyksiä (esim kommentteja ulkonäöstä), mies vaikuttaa ihan normaalilta.Palstakirjoitteliun perusteella ei voi ketään tuomita narsistiksi, jätä huomiotta noi kommentit. Mies haluaa ilmeisesti hoidattaa masennustasi, mikä on, usko tai älä, ihan hyvä juttu. Toisekseen kaikki asiat miten se haluaisi viettää sun kanssa aikaa vaikuttaa ainakin omiin korviini tosi kivoilta ideoilta. Ehkä mies myös ajattelee, että jos panostaisit enemmän ulkonäköösi ja opettelisit laittautumaan, tuntisit itsesi kauniimmaksi. Ei se kyllä siltikään oikeuta noin ilkeitä kommentteja, mutta ei se tarkota että mies haluaisi sinua alistaa.

Yhtä kaikki: jos et pidä miehestäsi, niin jätä se. Jos et halua viettää hänen kanssaan aikaa, miksi olisit hänen kanssaan parisuhteessa?[/QUOTE]

Ovatko ulkonäkökommentit ilkeitä? Minä en osaa ottaa niitä oikein muuten kuin etten arvosta ihmistä, jolle ulkonäkö merkitsee paljon. Hän on sanonut monta kertaa ettei olisi ruman ihmisen kanssa yhdessä ja että hänelle olisi tärkeää, että hänen tuttavansakin kehuisivat hänen naisensa ulkonäköä. Minusta minä olen ruma ja olen koko elämäni tottunut olemaan. Haluaisin olla pidetty rumanakin.

Haluaisin joskus viettää aikaa jonkun aikuisen kanssa. Sitä aikaa minulla vain on todella vähän. Mies ei juo ja on joskus ollut minulle ihan kiltti. En tapaa koskaan ketään missään, niin tokin riittäisi pitkälle. Mies kuitenkin haluaa niin paljon enemmän, kilpailee ajastani, arvostelee, vaatii ja haluaa, että yhdessä ollessamme hymyilen, annan hänen lapsilleenkin ja olisi hyvä, jos vielä vanhempiaan ja sukulaisiaan tapaisin. Minulla kun ei ole aikaa edes nukkua tarpeeksi...

Te elätte täysin erilaisessa elämäntilanteessa ja sulla ei ole voimia edes normiarjen pyörittämiseen saati parisuhteeseen.Ei tuu mitään tosta yhteiselosta kyllä.

[QUOTE="a p";29949290]Ovatko ulkonäkökommentit ilkeitä? Minä en osaa ottaa niitä oikein muuten kuin etten arvosta ihmistä, jolle ulkonäkö merkitsee paljon. Hän on sanonut monta kertaa ettei olisi ruman ihmisen kanssa yhdessä ja että hänelle olisi tärkeää, että hänen tuttavansakin kehuisivat hänen naisensa ulkonäköä. Minusta minä olen ruma ja olen koko elämäni tottunut olemaan. Haluaisin olla pidetty rumanakin.

Haluaisin joskus viettää aikaa jonkun aikuisen kanssa. Sitä aikaa minulla vain on todella vähän. Mies ei juo ja on joskus ollut minulle ihan kiltti. En tapaa koskaan ketään missään, niin tokin riittäisi pitkälle. Mies kuitenkin haluaa niin paljon enemmän, kilpailee ajastani, arvostelee, vaatii ja haluaa, että yhdessä ollessamme hymyilen, annan hänen lapsilleenkin ja olisi hyvä, jos vielä vanhempiaan ja sukulaisiaan tapaisin. Minulla kun ei ole aikaa edes nukkua tarpeeksi...[/QUOTE]

Niinno.. haluaako kukaan olla mielestään ruman ihmisen kanssa? Kauneutta toki on monen sorttista, yleensä ihmiset näkevät parisuhdekumppaninsa kauniina.

Itselleni varmasti miehesi haluama ajankäyttö sopisi hyvin: mulla ei ole lapsia, eikä ymmärrystä siihen miten paljon lapset vievät aikaa. Mun mielestä on myös luontevaa myös tavata miehen sukulaisia ja ystäviä, samoin kun hän tapaa omiani. Se on normaalia sosiaalista elämää.

Olen ehkä vaan tyhmä lapseton, mutta onko elämäsi ihan oikeasti noin kamalan hektistä, tekeekö lapset muillekin seurustelusta noin vaikeaa? Tässä saattaa olla kyse myös siitä, että masennus väsyttää (se väsyttää ihmisiä tosi paljon monesti) ja tuo muita elämänhalinnan ja aikatauluttamisen ongelmia, mitä miehesi ei ehkä ymmärrä.

Sun elämäntilanne ja elämäntyyli on kumminkin hyvin erilainen kuin miehesi ilmeisesti, haluatte elämältä eri asioita, ettekä ole halukkaita etsimään kompromisseja. Kun ton kaiken yhdistää siihen, ettet henkisellä puolella voi kauhean hyvin, niin ehkä se ero oikeasti olisi parempi. Ei sulla tarvitse olla energiaa pyörittää parisuhdetta muun elämän lisäksi, parisuhteen aika on silloin kun sille on tilaa.

[QUOTE="a p";29949290]Ovatko ulkonäkökommentit ilkeitä? Minä en osaa ottaa niitä oikein muuten kuin etten arvosta ihmistä, jolle ulkonäkö merkitsee paljon. Hän on sanonut monta kertaa ettei olisi ruman ihmisen kanssa yhdessä ja että hänelle olisi tärkeää, että hänen tuttavansakin kehuisivat hänen naisensa ulkonäköä. Minusta minä olen ruma ja olen koko elämäni tottunut olemaan. Haluaisin olla pidetty rumanakin.

Haluaisin joskus viettää aikaa jonkun aikuisen kanssa. Sitä aikaa minulla vain on todella vähän. Mies ei juo ja on joskus ollut minulle ihan kiltti. En tapaa koskaan ketään missään, niin tokin riittäisi pitkälle. Mies kuitenkin haluaa niin paljon enemmän, kilpailee ajastani, arvostelee, vaatii ja haluaa, että yhdessä ollessamme hymyilen, annan hänen lapsilleenkin ja olisi hyvä, jos vielä vanhempiaan ja sukulaisiaan tapaisin. Minulla kun ei ole aikaa edes nukkua tarpeeksi...[/QUOTE]

Oudolta kuulostaa. "En tapaa koskaan ketään missään...". Siinäkö mielestäsi tarpeeksi hyvä syy olla kusipäisen miehen kanssa, joka haukkuu sinua?
Sulla taitaa olla itsetunnossa vikaa;"Minusta minä olen ruma ja olen koko elämäni tottunut olemaan. Haluaisin olla pidetty rumanakin." Hyväksy ensin itsesi, ja etsi sitten sellainen mies joka arvostaa sinua sellaisena kuin olet! Todella outoa haluta olla miehen kanssa, joka koko ajan puhuu ulkonäköasioista, ja sinä itse pidät itseäsi rumana. Huomaatko mikä kontrasti? Ja muutenkin; pelkästään yksinäisyyden pelosta ei kannata olla kenen kanssa tahansa. Varsinkin jos olet masentunut, ja mies syö koko ajan itsetuntoasi. Mitä sinä siitä saat? Haluatko masentua vielä lisää???

Joitain ajatuksia
- ystäväsi on väärässä. Noin isot erot ja kun mies ei halua joustaa, ovat ylitsepääsemättömiä. Milään tunteella niitä ei ratkaista eikä tunnetta voi pakottaa.
- Tiedät olevasi ruma? En usko että olet ruma, luultavasti ihan tavallisen näköinen. Toki meikeillä ja vaatteilla saa paljon aikaan mutta ei ole mitään järkeä muuttaa itseään sellaiseksi millaisena ei viihdy, esim. pynttäytyä kovasti jos tykkää rennoista vaatteista. On ok olla sellainen kuin olet!
- En tiedä mitä on akateemiset riennot, mutta jatkokouluttautuminen voi olla kivaakin - mutta vain jos siihen on itsellä aikaa ja halua, ei toisen painostuksesta. Samanlaisia pulliaisia ihmiset on olivat duunareita tai akateemisia, itse olen molempia ja ylpeä siitä.
- Mies haluaa kumppaniksi talonostoon? Sullahan on jo oma talo, älä siitä luovu. Älä myöskään ota stressiä kotikaaoksesta, luonnollista.
- Tarttisit jonkun luotettavan kuuntelijan, olisko teillä työterveyspsykologia? Tai vaikka joku palveleva netti. Eniten tarttisit muita ihmiskontakteja kuin tuo erikoinen mies.
- Elämä on oikeasti välillä vaativaa ja raskasta, se ei muutu millään asennemuutoksella muuksi. Mies tuntuu liihottelevan yli arjen ongelmien ja elävän haavemaailmassa, ei kestä elämisen ääniäkään..?
- Summa summarum. Minusta ero olisi pars ratkaisu koska mies ei hyväksy sua sellaisena kuin olet, olette liian erilaisia.

Mäkin muistan, että aloittaja on kirjoittanut tilanteestaan aiemminkin. Monta kertaa. Ja aina lähes kaikki vastaajat ovat olleet sitä mieltä, ettei toi ole oikein, tämä ei johdu susta, suhde ei tule toimimaan, sä et ole hankala vaan mies on. Silti olet vieläkin tuon idiootin kanssa.

Millaista vastausta sä oikein haet täältä, kun et selvästikään kuitenkaan tee asialle yhtään mitään? Etkö näe, että mies aiheuttaa sulle vain pahaa mieltä ja hankaloittaa elämääsi? Joo, saat joskus kehuja, seuraa ja huomiota mieheltä, mutta vain hänen ehdoillaan. Ja tuntuu, että nuo "hyvätkin" asiat on kääritty kaikkeen paskaan, joten se "hyvyyskin" on yhtä tyhjän kanssa... Onko se oikeasti kaiken tämän arvoista? Mun mielestä ei.

Sanoit, että kaipaat aikuisen seuraa. Mitä jos viettäisit enemmän aikaa ystäviesi kanssa? Tai jos sulla ei ole ystäviä, yrittäisit tutustua ihmisiin. Vai onko sun ystävät samanlaisia kuin mies? Kaikki pitää tehdä heidän mielensä mukaan? Sä et kelpaa omana itsenäsi? Toisaalta valitat, ettei sulla ole oikein aikaa edes arjen pyöritykseen... Kannattaa nyt oikeasti miettiä, millaisia ihmisiä haluaa elämäänsä kuormittamaan.

[QUOTE="Hmh";29949425]Joitain ajatuksia
- ystäväsi on väärässä. Noin isot erot ja kun mies ei halua joustaa, ovat ylitsepääsemättömiä. Milään tunteella niitä ei ratkaista eikä tunnetta voi pakottaa.
- Tiedät olevasi ruma? En usko että olet ruma, luultavasti ihan tavallisen näköinen. Toki meikeillä ja vaatteilla saa paljon aikaan mutta ei ole mitään järkeä muuttaa itseään sellaiseksi millaisena ei viihdy, esim. pynttäytyä kovasti jos tykkää rennoista vaatteista. On ok olla sellainen kuin olet!
- En tiedä mitä on akateemiset riennot, mutta jatkokouluttautuminen voi olla kivaakin - mutta vain jos siihen on itsellä aikaa ja halua, ei toisen painostuksesta. Samanlaisia pulliaisia ihmiset on olivat duunareita tai akateemisia, itse olen molempia ja ylpeä siitä.
- Mies haluaa kumppaniksi talonostoon? Sullahan on jo oma talo, älä siitä luovu. Älä myöskään ota stressiä kotikaaoksesta, luonnollista.
- Tarttisit jonkun luotettavan kuuntelijan, olisko teillä työterveyspsykologia? Tai vaikka joku palveleva netti. Eniten tarttisit muita ihmiskontakteja kuin tuo erikoinen mies.
- Elämä on oikeasti välillä vaativaa ja raskasta, se ei muutu millään asennemuutoksella muuksi. Mies tuntuu liihottelevan yli arjen ongelmien ja elävän haavemaailmassa, ei kestä elämisen ääniäkään..?
- Summa summarum. Minusta ero olisi pars ratkaisu koska mies ei hyväksy sua sellaisena kuin olet, olette liian erilaisia.[/QUOTE]

Mies tosissaan vähän liihottelee, se on totta. Hänellä on joka toinen viikko lapsivapaata, aika ajoin todella joustava työ ja hän voi päättää joka päivä koska jaksaisi nousta ylös ja mitä huvittaisi tehdä. TÖissä pitäisi olla, mutta kukaan ei perään kysele, koska hän on siellä auktoriteetti. Minun pitäisi nollameriiteillä toimia samoin, ettei työ sitoisi niin. Mies toivoisi ja saikin haahuiluviikolleen lomamatkan minun aveckinani matkan, jonka minä jouduin maksamaan ja oli todella rankkaa sumplia lasten asiat ennen ja jälkeen. Kun itkin työpaineita siellä, miestä raivostutti, kun piti olla niin romanttista ja kaunista. Enkä edes ostanut hänelle illallista vaihtolentoasemalla.
Miehellä on todella suvaitsevainen lähipiiri ollut. Hän on mennyt halujensa ja himojensa mukaan ennen minua. Hän petti ja jätti pitkäaikaisen vaimonsa. Kaikki meni kuitenkin pieleen. Nyt minusta pitäisi tulla osa palapeliin niin, että asuinalue olisi sama, ajatusmaailmat olisivat samat, suhteet lapsiin olisivat mahdollisimman hyvät, ystävät ja tutut olisivat samat jne. eli minusta pitäisi tulla korvaus sille eksvaimolle, jonka hän pettäessään ja jättäessään menetti...ehkä.

Vaikuttaa siltä, kuin maalaishiiri ja kaupunkilaishiiri haluavat yhteen. Sinä kaipaat tavallista elämää, tavallista seesteistä meikitöntä aikataulutonta arkea. Miehesi on kaupunkilainen. Hän haluaa mennä, esitellä sinua kuin omaisuutta. Se, että hän ei ole osallistunut arkeesi, kertoo, että hän ei ole kumppani. Hän kaipaa naista, joka nostaa häntä. Hän näkee itsensä pelastajana, nostaen sinut tavallisuudesta "hänen tasolleen". Ennemmin näen ja toivon sinun huomaavan, että mies ei ole sinun tasollasi. Hänellä on kasvu jäänyt kesken. Valitse mieluummin sellainen tavallinen hissukka, joka tykkää olla kotona. Ja elää sitä tavallista arkea ja tekee sen mielellään. Tuo mies on itseään täynnä.

Yhteistyössä