Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23235914:
Eipä unohdeta sitä skenaariota jossa pakkaamisen sijasta kassakoneen hintanäyttöä tuijottava amatööri on unohtanut punnita mandariinit. Kassahenkilö niitä sitten lähtee puntaroimaan mutta amatööri edelleen nököttää kassan edessä ilman aikomustakaan pakata tavaroita.

mie olen törmännyt sellaiseen joka oli "unohtanut" punnita kaikki hevi ostokset.. ja kaikki oli tietysti ripoteltuna sinne hirveän ostosläjän sekaan että sain juosta punnitsemaan 3 kertaa ja lopulta ärähdin sille asiakkaalle että käy saatana itse punnitsemassa loput.. pakkasin sitten ostokset sille valmiiksi ja siltikin sain odotella sitäkin rouvaa vielä 5min maksamaan.. onneksi oli mahdollisuus ottaa muita asiakkaita siinä välissä kun pistää sen yhden asiakkaan kuitin odottamaan..

Tämä aloitus on syynä siihen, miksi suosin lähikauppaa ja kauppahallia.
Prismojen ja jättimarkettien kiukkuiset, mukakiireiset ihmiset, joiden kaikki lihakset jännittyvät ja kasvot alkavat nykiä hermostuksesta jonkun ihmisen viivyttäessä kaksi minuuttia heidän aikatauluaan. Kyllä on surullista, kun tuollaiset asiat ahistavat.

[QUOTE="vieras";23235946]Mä en kyllä pakkaa mitään ennen ku oon tarkistanut hinnat, siksi yleensä seison siinä kassahenkilön edessä ja katson että kaikki menee oikein, sen verran usein on meidän lähellä ainakin cittarissa ja lidlissä monia hintoja tullut sattuu, etenkin jos jokin on tarjouksessa. Prismassakin on monesti tullut ihan eri hinta kuin mitä hyllyssä on, ja jos mulle jokin hinta ilmoitetaan niin en ala yhtäkkiä joka tuotteesta aina maksamaan vähän enemmän kassalla.

Vielä ärsyttävämpää olisi alkaa maksamisen ja kuitin tarkistamisen jälkeen kaivella niistä täyteen pakatuista kasseista niitä väärin kirjautuneita tuotteita hinnan korjausta varten. Mä teen siis niin kuin itse parhaaksi näen, tarkistan hinnat, annan bonuskortin, maksan tuotteet ja pakkaan mahdollisimman nopeasti. Jos on paljon kamaa ja lähellä joku pakkauspöytä niin sit kerään tavarani kärryyn ja meen sinne pakkaamaan.[/QUOTE]

OTAPPA HUOMIOON; ETTÄ JOS TUOTTEET ON RYHMÄALESSA.. ESIM 4 jaffa 5euroa, niin se näkyy vasta siinä kuitilla. EDES KASSA HENKILÖ ei nä sitä sieltä koneelta, vsatakun välisumma lyödään. Eli ihan rauhassa voit pakata ne ostokset.

Tämä aloitus on syynä siihen, miksi suosin lähikauppaa ja kauppahallia.
Prismojen ja jättimarkettien kiukkuiset, mukakiireiset ihmiset, joiden kaikki lihakset jännittyvät ja kasvot alkavat nykiä hermostuksesta jonkun ihmisen viivyttäessä kaksi minuuttia heidän aikatauluaan. Kyllä on surullista, kun tuollaiset asiat ahistavat.
Kunpa viivytys olisikin vain kaksi minuuttia. Ja sitten kun jonossa ennen minua on 6 amatööriasiakasta ja välissä vielä harmaakaihinsa eri kehitysvaiheita tarkasti kassaneidille kuvaileva mummo tasarahakolikkomaksuineen niin viivytys on jo merkittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23236007:
OTAPPA HUOMIOON; ETTÄ JOS TUOTTEET ON RYHMÄALESSA.. ESIM 4 jaffa 5euroa, niin se näkyy vasta siinä kuitilla. EDES KASSA HENKILÖ ei nä sitä sieltä koneelta, vsatakun välisumma lyödään. Eli ihan rauhassa voit pakata ne ostokset.
No mutta sitä varten tämä hintakyylä tarkistaa maksun jälkeen kuitin erittäin tarkasti ennen kuin siirtyy pakkaamaan. Joka rivi pitää tutkia ja hyvin näkee kuinka toisesta kädestä nousee sormia yksitelleen vaativan päässälaskennan merkiksi. Samalla huulet mutisevat jotain.

Niin. Se on raskasta, kun sen niin ottaa. Sääliksi käy.
Itse tulen iloiseksi, jos se mummo saa kertoa kaihistaan jollekin. Myös se, että ihmiset eivät ole panostaneet arjessaan supertehokkaaseen ajankäytön hallitsemiseen, miettimällä seuraavaa liikettään kassajonossa, on minusta vain ilahduttavaa. Avaan takin, jutustelen lasten kanssa, hymyilen mummolle jonossa ja ei ärsytä ajan kuluminen. Näin se on.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23236020:
Kunpa viivytys olisikin vain kaksi minuuttia. Ja sitten kun jonossa ennen minua on 6 amatööriasiakasta ja välissä vielä harmaakaihinsa eri kehitysvaiheita tarkasti kassaneidille kuvaileva mummo tasarahakolikkomaksuineen niin viivytys on jo merkittävä.

Minulle on monta kertaa käynyt niin että kun menen pakkaamaan niin seuraava asiakas tunkee itsensä siihen maksajan paikalle, sitten kun tulee maksun aika alkaa se asiakas vinkumaan siinä kuin kun nyt piti vielä tunkea takasin ihan kuin häntä tahallaantönisin syrjemmälle, miksi pitäätunkea siihen jos näkee että toisella ostokset kesken? Nyt mielummin odotan kaikessa rauhassa ja juttelen myyjän kanssa niitä näitä :D
ja maksan ostokseni ja pakkaan vasta sitten :D Eipä tarvi enään tapella maksajan paikasta kun ette te niitä minun ostoksia kuitenkaan halua maksaa mutta tilaakaan ette tee että pääsisin maksamaan

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233541:
Onko vaikeaa aloittaa se pakkaaminen heti, kun on saanut ostoksensa hihnalle? Ihan totta: varsinkin jos olet yksin siellä prismassa tai sittarissa megaostoksinesi, niin luulisi sen verran olevan älliä aikuisella ihmisellä, ettei tee kiusaa seuraaville asiakkaille jättämällä venyttämällä pakkaamisen aloittamista viimeiseen asti! Miksi jähmetytte siihen kassan eteen ihmettelemään mitä tuli ostettua?

Jos maksatte sirukorteilla, niin ei tarvitse myöskään jäädä siihen sirukortinlukijan luokse tukkeeksi koko ostostapahtuman ajaksi! Sen sirullisen bonuskortinkin voi tunkea siihen lukijaan jo heti kun kuitti alkaa, ja sitä maksamista voi nopeuttaa laittamalla sen maksukortin jo valmiiksi lukijaan ja valita, maksatko pankilla vai luotolla!! Mikä tässä on niin vaikeaa??! ÄLKÄÄ JÄÄKÖ TUKKEEKSI SINNE KASSALLE!!

Ihmiset ovat tyhmiä. Harvassa naisessa yhdistyy älykkyys ja kauneus samalla tavalla kuin sinussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23234620:
Ei ole kyse siitä. Hitaasti pakkaaminen on kiusantekoa sekä seuraavalle asiakkaalle että sille myyjälle! Miksi haluatte tehdä kiusaa työntekijälle, joka todennäköisesti tienaa vähemmän kuin te? Vai siksikö juuri?

Älä sä siitä huoli. Myyjät ovat useimmiten tuntipalkalla ;) Joten sama vaikka yksi asiakas juuri sinun edelläsi pakkaisi tunnin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233803:
Ai että mun on kohtuullista odottaa se 10 minuuttia että edellinen saa pakattua? Ja koska en pääse pakkaamaan heti niin seuraavakin joutuu odottamaan sen toiset 10 minuuttia? Ei helvetissä ole reilua!

Odottavan aika o pitkä. En voi millään uskoa että oikeesti odottaisit 10 minuuttia.... Kiire on asenne, muista se :xmas:

siis ihan oikeesti. Että te ootte varsinaisia.... Argh!
Toivottavasti teille ei IKINÄ tule tilannetta, että menettäisitte normaalin kykynne toimia. Kaikki viat kun ei ulospäinkään näy.
On sitten helkutin kiva lukea täältä, kuinka jotain pikkutärkeää mukakiireistä (en edes ymmärrä miten voi olla kiire, jos lähtee ostoksille suureen kauppaan?) ajattelematonta id...ihmistä ärsyttää se, jos on ihmisiä, jotka ei vain kykene toimimaan heidän toivomallaan alalla.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi siitä jonotuksesta pitää tehdä itselle vielä epämieluisampi, mitä se todellisuudessa on? Siis miksi siellä pitää kiristellä hampaita, tuhahdella, hypellä närkästyneesti jalalta toiselle? Miksi? Ei se jono sen nopeampaa mene, en ymmärrä.

Mä alan kallistua sille kannalle, että kaiken maailman hosujien ja kiire-ellien kannattaa jättää ne ostokset tekemättä ruuhka-aikaan. meette sinne marketteihin paremmalla ajalla, vaikka puoli ysiltä illalla niin ei me rasittavat hidastelijat viedä sitä kallisarvoista viittä minsaa teitin elämästä.
Ja voi kai ne ostokset kotiinkin tilata jos oikein kiirus tulee ja maailman hitaus ärsyttää.

Puoli ysiltä norsunveellä on kassatoimihenkilöt :D

Joku jo aiemminkin sanoi, että ellei ärsyynny asiasta a niin sitten ärsyyntyy asiasta b.

Ei helvetti jos kaupassa käymisestäkin pitää tehdä joku koodisto.....

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23236007:

Mutta jos ostaa punalapputuotteita niin on pakko kytätä hintaa, muuten saa maksaa normaalin hinnan kun suurin osa kassoista ei jaksa vaivautua alea laittamaan koneeseen.

s010.gif

Just näin!

Niin. Se on raskasta, kun sen niin ottaa. Sääliksi käy.
Itse tulen iloiseksi, jos se mummo saa kertoa kaihistaan jollekin. Myös se, että ihmiset eivät ole panostaneet arjessaan supertehokkaaseen ajankäytön hallitsemiseen, miettimällä seuraavaa liikettään kassajonossa, on minusta vain ilahduttavaa. Avaan takin, jutustelen lasten kanssa, hymyilen mummolle jonossa ja ei ärsytä ajan kuluminen. Näin se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233541:
Onko vaikeaa aloittaa se pakkaaminen heti, kun on saanut ostoksensa hihnalle? Ihan totta: varsinkin jos olet yksin siellä prismassa tai sittarissa megaostoksinesi, niin luulisi sen verran olevan älliä aikuisella ihmisellä, ettei tee kiusaa seuraaville asiakkaille jättämällä venyttämällä pakkaamisen aloittamista viimeiseen asti! Miksi jähmetytte siihen kassan eteen ihmettelemään mitä tuli ostettua?

Jos maksatte sirukorteilla, niin ei tarvitse myöskään jäädä siihen sirukortinlukijan luokse tukkeeksi koko ostostapahtuman ajaksi! Sen sirullisen bonuskortinkin voi tunkea siihen lukijaan jo heti kun kuitti alkaa, ja sitä maksamista voi nopeuttaa laittamalla sen maksukortin jo valmiiksi lukijaan ja valita, maksatko pankilla vai luotolla!! Mikä tässä on niin vaikeaa??! ÄLKÄÄ JÄÄKÖ TUKKEEKSI SINNE KASSALLE!!

Olisit lähtenyt kauppaan aikaisemmin, ettei ole niin kiire siinä kassalla.

[QUOTE="lady";23235682]Ärsyttää kans sellaset hitaat tumpelot jotka kädet täristen ilman minkäääänlaista kiirettä saa vaivalloisesti tungettua ne vaivaiset muutamat kamansa sinne kassiin. Ihankuin ketään muuta ihmistä ei olisi maailmassa. Huoh.[/QUOTE]

Täytyy laittaa vakavasti harkintaan henkilökohtaisen avustajan hankkiminen. Tehkää lisää töitä ja olkaa entistä kiireisempiä jotta saadaan verorahoja sen palkkaan! Empähän sitten ärsytä tärisevine käsineni siellä kassalla niin paljon kun on yhteiskunnan maksama pakkaaja matkassa!

Minäkään en mene isoihin marketteihin silloin, jos mulla on kiire. Se kun tuppaa olemaan Murphyn laki, että valitsetpa minkä kassajonon tahansa, valitsemasi kassajono etenee hitaimmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23236484:
Minäkään en mene isoihin marketteihin silloin, jos mulla on kiire. Se kun tuppaa olemaan Murphyn laki, että valitsetpa minkä kassajonon tahansa, valitsemasi kassajono etenee hitaimmin.

Totta! Kiireessä pikku kauppa, se on nopeampi.

Jos on aikaa kiertää iso marketti läpi, jotta saa ostoksensa kerättyä, niin turha siina kassalla on kirota, toisen ihmisen tapaa toimia. Varsinkin jos ei itse alkujaan ole pitänyt kiirettä ostostensa keräilemisessä.

Suomella on paljon oppimista esim. espanjalaisesta kauppa- ja kassakäyttäytymiskulttuurista. Tuolla kassa pakkaa asiakkaan ostokset ja samalla vaihdetaan kassahenkilön kanssa kuulumiset aina säätiedoista mummon liikavarpaisiin. Ja kukaan ei nurise kassajonossa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23234620:
Ei ole kyse siitä. Hitaasti pakkaaminen on kiusantekoa sekä seuraavalle asiakkaalle että sille myyjälle! Miksi haluatte tehdä kiusaa työntekijälle, joka todennäköisesti tienaa vähemmän kuin te? Vai siksikö juuri?

Ai, provikkapalkallako ne myyjät työskenteleekin? Anteeksi, en tiennyt tätä.

[QUOTE="jep";23236549]Totta! Kiireessä pikku kauppa, se on nopeampi.

Jos on aikaa kiertää iso marketti läpi, jotta saa ostoksensa kerättyä, niin turha siina kassalla on kirota, toisen ihmisen tapaa toimia. Varsinkin jos ei itse alkujaan ole pitänyt kiirettä ostostensa keräilemisessä.[/QUOTE]

mie kierrän ison prisman 30min keräten kärryn täyteen ruokaa ja haluan siis hoitaa ne isot ostokset mahdollisimman nopeasti ja haluan päästä ulos sieltä kaupasta mahdollisimman nopeasti, valitsen aina sen tehokkaimman näköisen kassan ja sen missä ei ole kuin 1-2 henkilöä ennen mua, ja silti nyppii ne hidasteliat siinä edessä.. siis joillain vain on taipumusta tehdä kaikki hyvinkin kiireettömästi, oli tilanne mikä hyvänsä ja se vituttaa.. oli kyse sitten niistä edellä kävelijöistä jotka raahustavat hitaasti eteenpäin antamatta tilaa ohittaa, tai niistä jotka veivaavat autoa parkkiruutuun sen 5min kaikessa rauhassa vaikka katkaisevat koko liikenteen siinä parkkapaikalla/hallissa, tai ne jotka liikennenvaloissa lähtevät autolla liikenteeseen vasta kun on vihreät palaneet hyvän tovin ja näin ollen valoista pääsee vain 2 autoa sen 10 sijaan.. nuo kaikki vituttaa ja aiheuttaa suunnatonta raivoa aina toisinaan.
mä en näe mitään syytä hidastella ja kuluttaa omaa ja muiden aikaa turhan takia

Yhteistyössä