Jokainen ilta on alkava helvetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hae heti apua! Minulla oli vauva, joka ensimmäiset kuukaudet nukkui vain vartin ympäri vuorokauden ja olin aivan loppu. Esitin superäitiä, joka jaksaa jaksaa.... Mutta olin ihan hirveä äiti sitten varmasti lapselleni. Olin masentunut ja koin vauvan rasitteena. En tunnustanut asiaa kellekkään. Vasta myöhemmin tajusin mitä olin kokenut ja en muistakaan lapsen ekasta vuodesta juuri mitään :( Olin hölmö ja uneton. Eli kaikki apu vastaan mitä saat!

[QUOTE="kohtalotoveri";22782400]sillä on maitoallergia. ja koita muistaa, että sillä on kipuja ja varmasti pahempi olo kuin sulla. joten ajattele lasta äläkä ole itsekäs.[/QUOTE]

No varmaan sillä on kipuja, jos on nyt kyse allergiasta. Mutta usko pois, on tässä äidilläkin kipuja. Niin henkisiä kuin fyysisiäkin. Siinäpähän sukulaisetkin sitten ihmettelee, miks annan toisen lapsen pois, jos en kestä tätä. Kukaan mun sukulaisista ei ymmärrä, miten rankkaa tää voi olla.

No varmaan sillä on kipuja, jos on nyt kyse allergiasta. Mutta usko pois, on tässä äidilläkin kipuja. Niin henkisiä kuin fyysisiäkin. Siinäpähän sukulaisetkin sitten ihmettelee, miks annan toisen lapsen pois, jos en kestä tätä. Kukaan mun sukulaisista ei ymmärrä, miten rankkaa tää voi olla.

Etkä anna vauvaa pois! Kyllä asiat vielä järjestyy ja pian et muistakaan koko asiaa. Eikö sulla todella ole ketään, joka voisi vauvan ottaa hoitoon? Lapsen isä?

sanoit ettei jaksa kunnolla ja siksi nukkuu useamman kerran päivässä. Koitappas valvottaa pari päivää niin, että annat nukkua vain yhdet max kahdet päiväunet jos sitten helpottaisi. Tosin jos on allergiaa tmv. niin eihän se sit auta. Et ilmeisesti imetä enää? Voit myös kokeilla pari päivää pelkällä apteekin maidolla ja helpottaako. Sitten PIKKUhiljaa lisäät muita ruokia. Teillä ei ilmeisesti ole vakuutusta? Yksityisellä puolella asiat etenisi paljon nopeampaan tahtiin.

[QUOTE="vieras";22782466]No johonki selvästi vielä oirehtii jos ei muutosta. Mikä apteekin maito käytössä? Menkää ihmeessä yksityiselle jos vain on vakuutus.[/QUOTE]

Almiron pepti 2 käytössä. Ja yksityiselle ei ole varaa mennä, noiden apteekin korvikkeiden maksaminenkin tekee jo tosi tiukkaa.

Äläkä jooko nyt anna vauvaa pois. Voin vain kuvitella miten raskasta on.
Mites vauvan isä ? Oisko sulla joku sukulainen / kaveri tai muu vastaava, joka voisi hoitaa vauvaa et saisit ite levättyä ?
Ootko puhunut neuvolassa tilanteesta ?

Etkä anna vauvaa pois! Kyllä asiat vielä järjestyy ja pian et muistakaan koko asiaa. Eikö sulla todella ole ketään, joka voisi vauvan ottaa hoitoon? Lapsen isä?

Olin omien vanhempien luona joku aika sitten, mutta he kokivat vauvan niin suureksi rasitteeksi, että palattiin takas kotiin "lomalta!". En vaatinut heiltä, että hoitaisivat vauvaa...rasite oli se, että vauva huutaa yöllä niin paljon. Lapsen isä ei voi ottaa vauvaa hoitoon.

Ja kaikki tää valvominen, huutaminen ja avuttomuus on saanut mut ihan sekaisin.. En jaksa ajatella vauvasta kohta enää mitään hyvää...ja varmaan asiaa pahensi juuri tuo, että muutkin kokee vauvan niin "vaikeaks" :( :(

Miten kauan on sitä Almironia saanut? Voiko olla mahdollista ettei se sovi vauvalle? Meillä Almiron kävi hetken kunnes lapsi altistui sillekin ja rauha taloon tuli vasta Neocaten myötä. Tiedän että on tosi raskasta ku vähän väliä joutuu hyppään itkevän lapsen luona ja rauhoitella sitä. Pyydä neuvolasta apua uupumukseen! Tsemiä!

sanoit ettei jaksa kunnolla ja siksi nukkuu useamman kerran päivässä. Koitappas valvottaa pari päivää niin, että annat nukkua vain yhdet max kahdet päiväunet jos sitten helpottaisi. Tosin jos on allergiaa tmv. niin eihän se sit auta. Et ilmeisesti imetä enää? Voit myös kokeilla pari päivää pelkällä apteekin maidolla ja helpottaako. Sitten PIKKUhiljaa lisäät muita ruokia. Teillä ei ilmeisesti ole vakuutusta? Yksityisellä puolella asiat etenisi paljon nopeampaan tahtiin.

Vauva huutaa niin paljon väsyneenä, että pakko sitä on hyssytellä uneen. Esikoinen alkaa huutamaan myös, jos vauvan itku jatkuu ja jatkuu.. En siis osaa pitää vauvaa "väkisin" hereillä.

Entäpä vilja-allergia? Olitteko viljattomalla dieetillä? Jotain vaivaa sillä vauvalla on :( jos asuisit lähellä, tulisin yöksi hoitamaan. Itsellä oli aivan sama juttu ja meillä syyksi paljastui viljat.

Olin omien vanhempien luona joku aika sitten, mutta he kokivat vauvan niin suureksi rasitteeksi, että palattiin takas kotiin "lomalta!". En vaatinut heiltä, että hoitaisivat vauvaa...rasite oli se, että vauva huutaa yöllä niin paljon. Lapsen isä ei voi ottaa vauvaa hoitoon.

Ja kaikki tää valvominen, huutaminen ja avuttomuus on saanut mut ihan sekaisin.. En jaksa ajatella vauvasta kohta enää mitään hyvää...ja varmaan asiaa pahensi juuri tuo, että muutkin kokee vauvan niin "vaikeaks" :( :(

Järkyttävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä, etenkin kun on todennäköistä, että pienellä on kipuja ja allergiaa. Ota sinne neuvolaan yhteyttä, kyllä sieltä apua saa, kun olet rehellinen ja hätä on oikea.

Hirvittävä tilanne ja ikävää ettei omista vanhemmista ole ollut apua. :(
Entä olisiko joku muu henkilö lähipiirissä, joka voisi vaikka viedä vauvan ulkoilemaan siksi aikaa että saat itse nukuttua ?
Ja mitä neuvolasta on sanottu ? Ei ne vaan voi ohittaa tota sun uupumusta.

Äläkä jooko nyt anna vauvaa pois. Voin vain kuvitella miten raskasta on.
Mites vauvan isä ? Oisko sulla joku sukulainen / kaveri tai muu vastaava, joka voisi hoitaa vauvaa et saisit ite levättyä ?
Ootko puhunut neuvolassa tilanteesta ?

Neuvolassa olen puhunut, mutta koska olen yh, minulla kuulema kuulukin olla tavallista rankempaa. Mutta neuvolasta kuitenkin sinne lääkäriin ja allergiatesteihin neuvottiin.

Ja muut auttavat kädet...en uskalla enää pyytää keltään apuja, koska vauva on niin monen mielestä kamala rasite ja huutaa vain :( Surettaa ja suoraan sanottuna vituttaa, kun esikoinen kyllä kelpaa hoitoon joka paikkaan mutta vauvaa kukaan muu ei tahdo hoitaa.

Entäpä vilja-allergia? Olitteko viljattomalla dieetillä? Jotain vaivaa sillä vauvalla on :( jos asuisit lähellä, tulisin yöksi hoitamaan. Itsellä oli aivan sama juttu ja meillä syyksi paljastui viljat.

Viljoja aloin antamaan vasta, kun vauva alkoi taas heräillä öisin enempi. Ajattelin, että iltapuuro pitää nälkää paremmin.. Eli en usko, että olisi vilja-allergia. Puurot ollut myös jossain välin viime kuukautta pannassa, mutta ei mitään eroa.

[QUOTE="vieras";22782583]Miten kauan on sitä Almironia saanut? Voiko olla mahdollista ettei se sovi vauvalle? Meillä Almiron kävi hetken kunnes lapsi altistui sillekin ja rauha taloon tuli vasta Neocaten myötä. Tiedän että on tosi raskasta ku vähän väliä joutuu hyppään itkevän lapsen luona ja rauhoitella sitä. Pyydä neuvolasta apua uupumukseen! Tsemiä![/QUOTE]

Kohta kaksi viikkoa Almironia. En ole kuullutkaan tuosta Neocatesta.

[QUOTE="vieras";22782722]Neocate on Almironin jälkeen se viimeinen vaihtoehto. Ja vielä kalliimpaa kuin Almiron. Siis kai teillä on kelan korvaus Almironiin, altistus tehty?[/QUOTE]

Tällä hetkellä ei saada mitään korvausta Almironista. Jos olisin oma itseni, minussa olisi edes vähän energiaa, tajuaisin edes huolestua siitä, onko meillä oikeasti varaa tuohon maitoon. Nyt ei jaksa kiinnostaa mitkään rahat..

Ja kellontarkka vauva taas...45 min unia ja huudot alkaa... Tuleeko tähän koskaan loppu????

Neuvolassa olen puhunut, mutta koska olen yh, minulla kuulema kuulukin olla tavallista rankempaa. Mutta neuvolasta kuitenkin sinne lääkäriin ja allergiatesteihin neuvottiin.

Ja muut auttavat kädet...en uskalla enää pyytää keltään apuja, koska vauva on niin monen mielestä kamala rasite ja huutaa vain :( Surettaa ja suoraan sanottuna vituttaa, kun esikoinen kyllä kelpaa hoitoon joka paikkaan mutta vauvaa kukaan muu ei tahdo hoitaa.

Siis anteeks nyt mitä neuvola on sanonut ?!?
Kuuluukin olla rankempaa... Joo siis onhan tietty rankempaa olla yksin ku kaksin lasten kans, mutta entäs sitten kun vauva nukkuu noin huonosti ? Ei nyt ihan mee jakeluun neuvolan kommentti !

Huutaako hän kipeän oloista itkua vai ihan vaan sitä ettei saa nukahdettua uudestaan ?
Ootko kattonu noita unikoulu-juttuja ? oisko siellä jotain keinoja millä saisit autettua vauvan takasin uneen ?
Apuja kuitekin tarttisit mahdollisimman pian. Törkeetä käytöstä lähipiiriltä.

Hankala temperamentti? Meilla esikoinen oli vauvana tuollainen, vihdoin kun 10kk iassa lopetin kokonaan yo syotot rauhoittui ja alkoi nukkumaan koko yot, ennen sita herasi alle tunnin valein, vaikka syotin korkeintaan pari kertaa. Eli ei huutanut nalkaa tai kipua vaan oli ja on 'kaikki tai ei mitaan' tyyppi, koetti aina jos saisikin maitoa. On edelleen erittain temperamenttinen nyt jo eskarilainen. Voimia!

Yhteistyössä