JOKAINEN PÄÄSEE IRTI TUPAKASTA MUU ON SELITYSTÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos et päässä vikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon samaa mieltä ap:n kanssa, että irti kyllä pääsee, kun vaan oikeasti haluaa. Olen läheltä seruannut kun yksi tuttu on vieroittanut itsensä paljon kovemmasta aineesta kuin tupakka ja sekin onnistui. Se halu vaan pitää tulla omasta sydämestä, ei siihen muitten saaranat auta.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Täysin totta. Itsekurin puutetta ja luonteen heikkoutta, ellei muka pääse.

Tai ihan vaan sen tahdon puutetta, jos ei halua tosissaan eroon, eikä näe yhtäkään kunnon syytä miksi vaivautua. Tupakointi on kivaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon samaa mieltä ap:n kanssa, että irti kyllä pääsee, kun vaan oikeasti haluaa. Olen läheltä seruannut kun yksi tuttu on vieroittanut itsensä paljon kovemmasta aineesta kuin tupakka ja sekin onnistui. Se halu vaan pitää tulla omasta sydämestä, ei siihen muitten saaranat auta.

sori vaan, minäkin olen vieroittanut itseni vaikka mistä mutta tupakka ehdottomasti pahin.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:

Onko heikkoudessa jotain pahaa?

Ihan tervettä on myöntää olevansa heikko.. Ihminen, joka kuvittelee ettei siinä ole heikkouksia, tai ei myönnä sitä, on yleensä läpimätä..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Ja lisänä vielä että tupakalla kuulee parhaat jutut :)

Peesi! :attn: =)

Mun työpaikoilla on aina tupakoitsijat olleet niitä kaikista rennoimpia, leppoisimpia, mukavimpia ja huumorintajuisimpia ihmisiä! Ja toisin ku tupakoimattomat valittaa kaikille kaikesta, kessuttelijat ei valita vaikka jollain tupakoimattomalla menee kahvitauolla 30-45 minsaa, syytä ehkä olis. Kessuttelijan kahvitauko saattaa olla 5-10 min pihalla, kessuttomilla paljon pitempi kun pitää juoruta muiden kanssa kahvipöydässä haukkumassa muita.

Repikääs siitä!! :laugh: Että täällä jotkut jaksaa näitä samoja aiheita aina... :x

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Tai ihan vaan sen tahdon puutetta, jos ei halua tosissaan eroon, eikä näe yhtäkään kunnon syytä miksi vaivautua. Tupakointi on kivaa :)

No ei sillon edes voi sanoa, etteikö pääsisi eroon, ellei edes halua :D:D

Pakkohan siitä oli päästä. Jatkaminen on vain lopettamisen siirtämistä. Lopulta kuitenkin tosi moni sairastuu niin, että on pakko lopettaa. Ei kaikki, mutta moni, enkä halunnut testata kumpaan osioon kuulun. Lopettamiselle ei koskaan löydy sitä "hyvää ajankohtaa" jos sitä jää odottamaan. Niin ja keuhkoahtaumataudin kun saa, niin niitä menetettyjä keuhkorakkuloita ei takaisin saa. Siinäpä sitten köpöttelee, jos edes pääsee viereiseen huoneeseen, happirikastimen kanssa ja lapset hoitaa ja huolehtii. Yäk. Tuo mielikuva laittoi lopettamaan onneksi ajoissa. Alkoi jo olla "tupakkayskääkin", mikä on ensioire kauhkoahtaumasta. Nyt tupakka jo haiseekin pahalla, vaikka useampi vuosi meni, että välillä teki ihan tajuttomasti mieli. Kunto ja makuaisti on parempi ja kummallisinta on se, että saan parempaa palvelua, kun tympeä hengityksen ja vaatteiden haju puuttuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
En halua lopettaa :whistle:

varmaan olet onnellinen haiseva tuhkakuppi keltaisine hampainesi

Mun hampaat on valkastu :saint:

no ei varmaan kauaa oo.tuhkakuppi tekee tehtävänsä

Onkohan niitä tumppeja järkevä jemmata sinne suuhun?En kyllä pitäisi siitäkään et joutuisin karistaan tupakan omaan suuhuni...sittenhän se vasta tuhkakuppi olis.

Eiköhän kaikilla ole heikot kohtansa, heikkoa "luonnetta" tuskin on olemassakaan.. minä olen ainakin vahva joissakin asioissa, heikko toisissa.. Aika pelottavaa, jos täällä ilmoittautuu sellaisia, joilla ei ole heikkouksia :) . Tupakkariippuvuus voi olla aika iso juttu ja seuraa mukana vuosia lopettamisenkin jälkeen monilla ("nikotinisti on aina nikotinisti")

Ja mun täytyy allekirjoittaa myös se, että monesti tupakoitsijat on leppoisampia ja rennompia (ainakin omassa lähipiirissä) :) . En tosin ole ikinä pitänytkään kuivakoista terveysintoilijoista, jotka nipottaa joka asiasta :) .

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ja mun täytyy allekirjoittaa myös se, että monesti tupakoitsijat on leppoisampia ja rennompia (ainakin omassa lähipiirissä) :) . En tosin ole ikinä pitänytkään kuivakoista terveysintoilijoista, jotka nipottaa joka asiasta :) .

Meidän lähipiirissä taas tupakoitsijat on äkäisempiä. Kunnes käyvät tupakalla. Sitten ei kauaa menekään, kun alkaa taas hermostuttaa.
Lisäksi poikkeuksetta kaikki tietämäni tupakoitsijat on lihavampiakin. Kertooko sitten siitä tupakoiden välillä syömisestä, millä tupakkaa korvataan? Vai huonosta itsekurista muidenkin asioiden suhteen? Vai huonosta kunnosta ja sitä myöten liikunnan vähyydestä? Huonommista elintavoista muutenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Meidän lähipiirissä taas tupakoitsijat on äkäisempiä. Kunnes käyvät tupakalla. Sitten ei kauaa menekään, kun alkaa taas hermostuttaa.
Lisäksi poikkeuksetta kaikki tietämäni tupakoitsijat on lihavampiakin. Kertooko sitten siitä tupakoiden välillä syömisestä, millä tupakkaa korvataan? Vai huonosta itsekurista muidenkin asioiden suhteen? Vai huonosta kunnosta ja sitä myöten liikunnan vähyydestä? Huonommista elintavoista muutenkin?

Niin no, itse tunnen vielä suht nuoria tupakoitsijoita (kaikki alle 30v) ja ovat nimenomaan hoikempia kuin muut, laihojakin. Noista kukaan ei kyllä harrasta pahemmin liikuntaa..

kummallisinta on se, että saan parempaa palvelua, kun tympeä hengityksen ja vaatteiden haju puuttuu =)

Tätä olen joskus miettinyt. Kun siis itse tällä hetkellä poltan ja olen joskus miettinyt, että miten paljon tupakka haisee itsestäni.

Itse olen monta kertaa yllättynyt siitä, että joku tuttava polttaa, kun en ole nähnyt polttavan eikä ole koskaan haissut tupakalle. Olen ajatellut, että se saattaisi johtua siitä, että polta itse enkä siksi haista sitä.

Tosin moni tupakoimaton ystäväni on yllättynyt kovasti, kun heille on selvinnyt, että minä poltan. Muutama jopa perusteli yllätystään sillä, etten ole haissut tupakalle.

Ehkä kyse tässä on siitäkin, missä ja miten paljon polttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ei vaan kiinnosta lopettaa

Haluatko kuolla tai yskiä sairaalassa IHAN KOKOAJAN? Kuulostaa nimittäin aivan hirveältä (keuhko-osastolla käynyt monesti äidin vuoksi). Haluatko, että lapset saa pelätä henkesi puolesta (vaikka sitten olisivatkin jo isoja aikuisia)? Mitä sanot lapsille, jos alkavat itse polttaa? "Älä tee niin kuin minä, vaan niin kuin minä sanon"? Niinkö suojelet sitten heidän terveyttään?
En nyt halua hyökätä päälle, enkä etenkään vain sinun päällesi, mutta näitä kannattaa miettiä. Että tulee ajatelleeksi, eikö TOSIAAN halua lopettaa... Itsekin olen polttanut kauan ja tiedän mitä se riippuvuus on. Olen varmaan aina riippuvainen vaikka erossa olen vuosia pysynytkin.

Haluatko kuolla tai yskiä sairaalassa IHAN KOKOAJAN? Kuulostaa nimittäin aivan hirveältä (keuhko-osastolla käynyt monesti äidin vuoksi). Haluatko, että lapset saa pelätä henkesi puolesta (vaikka sitten olisivatkin jo isoja aikuisia)? Mitä sanot lapsille, jos alkavat itse polttaa? "Älä tee niin kuin minä, vaan niin kuin minä sanon"? Niinkö suojelet sitten heidän terveyttään?
En nyt halua hyökätä päälle, enkä etenkään vain sinun päällesi, mutta näitä kannattaa miettiä. Että tulee ajatelleeksi, eikö TOSIAAN halua lopettaa... Itsekin olen polttanut kauan ja tiedän mitä se riippuvuus on. Olen varmaan aina riippuvainen vaikka erossa olen vuosia pysynytkin.

Hei ei nämä pelottelu-kauhuskenaariot oikeasti toimi. Muuten kuin käänteisesti. |O

No jotenkinnhan sitä on kuoltava :xmas:
Ja tuskin järkevä lapsi pelkää, että äiti kuolee tupakkaan :whistle:

Jos lapsi alkaa polttamaan, niin sitten asiasta pidetään pitkät keskustelut

Tosiaan, en halua lopettaa

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Hei ei nämä pelottelu-kauhuskenaariot oikeasti toimi. Muuten kuin käänteisesti. |O

Minulla toimi ainakin. Mene keuhkolle joskus kuuntelemaan sitä yskää. Kuulostaa siltä, että tukehtuu tai oksentaa ihan just ja se ei vaan lopu.

Yhteistyössä