N
Nuppu
Vieras
En tarvitse tekosyitä....kun se loppuu niin se loppuu, niin sanon kaikille jotka miettii lopettamista. Minäkin vain lopetin. Silloin se on helppoa, kun sen tekee väkisin se on vaikeaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:No jotenkinnhan sitä on kuoltava :xmas:
Ja tuskin järkevä lapsi pelkää, että äiti kuolee tupakkaan![]()
Jos lapsi alkaa polttamaan, niin sitten asiasta pidetään pitkät keskustelut
Tosiaan, en halua lopettaa
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Ei vaan kiinnosta lopettaa
Haluatko kuolla tai yskiä sairaalassa IHAN KOKOAJAN? Kuulostaa nimittäin aivan hirveältä (keuhko-osastolla käynyt monesti äidin vuoksi). Haluatko, että lapset saa pelätä henkesi puolesta (vaikka sitten olisivatkin jo isoja aikuisia)? Mitä sanot lapsille, jos alkavat itse polttaa? "Älä tee niin kuin minä, vaan niin kuin minä sanon"? Niinkö suojelet sitten heidän terveyttään?
En nyt halua hyökätä päälle, enkä etenkään vain sinun päällesi, mutta näitä kannattaa miettiä. Että tulee ajatelleeksi, eikö TOSIAAN halua lopettaa... Itsekin olen polttanut kauan ja tiedän mitä se riippuvuus on. Olen varmaan aina riippuvainen vaikka erossa olen vuosia pysynytkin.
Hei ei nämä pelottelu-kauhuskenaariot oikeasti toimi. Muuten kuin käänteisesti. |O
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Ei vaan kiinnosta lopettaa
Haluatko kuolla tai yskiä sairaalassa IHAN KOKOAJAN? Kuulostaa nimittäin aivan hirveältä (keuhko-osastolla käynyt monesti äidin vuoksi). Haluatko, että lapset saa pelätä henkesi puolesta (vaikka sitten olisivatkin jo isoja aikuisia)? Mitä sanot lapsille, jos alkavat itse polttaa? "Älä tee niin kuin minä, vaan niin kuin minä sanon"? Niinkö suojelet sitten heidän terveyttään?
En nyt halua hyökätä päälle, enkä etenkään vain sinun päällesi, mutta näitä kannattaa miettiä. Että tulee ajatelleeksi, eikö TOSIAAN halua lopettaa... Itsekin olen polttanut kauan ja tiedän mitä se riippuvuus on. Olen varmaan aina riippuvainen vaikka erossa olen vuosia pysynytkin.
Hei ei nämä pelottelu-kauhuskenaariot oikeasti toimi. Muuten kuin käänteisesti. |O
Ootko sitä mieltä, että nuorisolle ei esim kannata pitää huumevalistusta tyyliin "joku tulee kertomaan miten oli nirri mennä siinä leikissä"? Kyllä se joillekin vaan toimii.
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu:Itse asiassa kun olin vapaaehtoisena nuorisoasemalla niin sinne yläkoulun oppilaat tulivat kahville opettajansa kera ja paikalla oli sekalainen seurakunta nuorisoaseman nuoria....nuoret juttelivat keskenään paljon ja pitkään ja lopuksi nuoret sanoivat suoraan, että paras huumevalistus mitä ikinä ollut. Ei aikuisia riehumassa luokan edessä vaan oikeita kokemuksia ja juttelua.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu:Itse asiassa kun olin vapaaehtoisena nuorisoasemalla niin sinne yläkoulun oppilaat tulivat kahville opettajansa kera ja paikalla oli sekalainen seurakunta nuorisoaseman nuoria....nuoret juttelivat keskenään paljon ja pitkään ja lopuksi nuoret sanoivat suoraan, että paras huumevalistus mitä ikinä ollut. Ei aikuisia riehumassa luokan edessä vaan oikeita kokemuksia ja juttelua.
Mä luulen kanssa, että tuommoinen rehellinen vuorovaikutus uppoaa paljon paremmin kuin aikuisten vaahtoaminen asiasta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Ei vaan kiinnosta lopettaa
Ootko sitä mieltä, että nuorisolle ei esim kannata pitää huumevalistusta tyyliin "joku tulee kertomaan miten oli nirri mennä siinä leikissä"? Kyllä se joillekin vaan toimii.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Toimii käänteisesti? Oikeastiko alat, aikuinen ihminen, polttaa vaan enemmän, jos yritän sinun (tuntemattoman) henkeä pelastaa ja välitän? Onnea sitten vaan valitsemalasi tiellä. Jäärä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja samperi:Ei vaan kiinnosta lopettaa
Toimii käänteisesti? Oikeastiko alat, aikuinen ihminen, polttaa vaan enemmän, jos yritän sinun (tuntemattoman) henkeä pelastaa ja välitän? Onnea sitten vaan valitsemalasi tiellä. Jäärä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kyllä mä pääsen irti tupakasta mutta en nyt vaan halua sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kyllä mä pääsen irti tupakasta mutta en nyt vaan halua sitä.
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja miksi et:Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kyllä mä pääsen irti tupakasta mutta en nyt vaan halua sitä.
peesi
miksi????
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:mä oon kans, entisenä tervakeuhkona sitä mieltä että tupakointi on itsetuntokysymys.
identiteetti nojaa jotenkin niin vahvasti siihen röökiin, että kun se jää pois niin.. aapuuva.
toiset löytää muita "vahvuuksia", toiset jatkaa sauhuttelua.
mutta sitä mieltä olen, että tupakan ja alkoholin aiheuttamat sairaudet ym. pitäis kustantaa itsensämyrkyttäjien omasta pussista. (ja tähän mielipiteeseen on läskejä turha vetää, ruoka itsessään ei ole tappava aine.)
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja miksi et:Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kyllä mä pääsen irti tupakasta mutta en nyt vaan halua sitä.
peesi
miksi????
Paljon tärkeempiä asioitakin on hoidettava ensin kuntoon. Tähän olisi nyt ihan tosi pöljää lähteä repimään ressiä vielä tupakkalakostakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja miksi et:Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Kyllä mä pääsen irti tupakasta mutta en nyt vaan halua sitä.
peesi
miksi????
Paljon tärkeempiä asioitakin on hoidettava ensin kuntoon. Tähän olisi nyt ihan tosi pöljää lähteä repimään ressiä vielä tupakkalakostakin.
Mulla on sama tilanne isukin kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:PELKKÄÄ SÖNKKÖSÖNKKÖ SONTAA
tekosyy ei oikea syy
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:Kyl saitte taas houkuteltua!
*kiskoo palttoota päälleen ja menee*
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:Kyl saitte taas houkuteltua!
*kiskoo palttoota päälleen ja menee*
Mä tuun mukaan.