Jokelan yksi copycat pidätetty!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuota... mä näin tuon videon youtubessa ja ihmettelen kyllä tätä kohua. video oli toki mauton, sitä en kiellä, mutta ei siinä mun mielestä ollut mitään viitteitä siihen että joku todella suunnittelisi maaningalla mitään vastaavaa kuin jokelassa. päivämäärä oli tyyliin 23.56.5968 ja "ampujalle" oli siihen kuvan päälle piirretty partaa, viiksiä ja tupakka suuhun... semmoista pikkupoikatouhua mun mielestä.

läksytyksen ansaitsee poika, kun vakavalla asialla pilailee, ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
tuota... mä näin tuon videon youtubessa ja ihmettelen kyllä tätä kohua. video oli toki mauton, sitä en kiellä, mutta ei siinä mun mielestä ollut mitään viitteitä siihen että joku todella suunnittelisi maaningalla mitään vastaavaa kuin jokelassa. päivämäärä oli tyyliin 23.56.5968 ja "ampujalle" oli siihen kuvan päälle piirretty partaa, viiksiä ja tupakka suuhun... semmoista pikkupoikatouhua mun mielestä.

peesi.
mutta toivottavasti nämä muut pelleilijät ottavat tästä opikseen.
kyllä ne poliisit kiinni saa,joten jos loppuis noi älyttömällä asialla leikkiminen!

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

peesi.
mutta toivottavasti nämä muut pelleilijät ottavat tästä opikseen.
kyllä ne poliisit kiinni saa,joten jos loppuis noi älyttömällä asialla leikkiminen!

juu, sinänsä kyllä ok, että toimii varottavana esimerkkinä muille. josko edes joku hätkähtäis sen verran että jättäis pilailut sikseen ja kunnioittais toisten surua.

siinä videon esittelyssä muuten luki isoilla kirjaimilla heti alkuun että LÄPPÄ...

Toivon todella että tämä poika joutuu edesvastuuseen tekosestaan.

Murhaa saa suunnitella mutta joukkotuhon ja maanpetoksen suunnittelu on jo kriminalisoitu (lainvastaista siis).

Niin sitä makaa kuin petaakin.

ja olipa huonosti tietotekniikkaa osaava nuori kun ei osannut julkaista sitä videota anonyymisti, en usko että tulee mitään tuomiota. poliiseille korkeintaan valtuuksien ylittämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja olipa huonosti tietotekniikkaa osaava nuori kun ei osannut julkaista sitä videota anonyymisti, en usko että tulee mitään tuomiota. poliiseille korkeintaan valtuuksien ylittämisestä.

No, se jää nähtäväksi. Sitä tutkitaan laittomana uhkauksena ja syyteharkinta sitten päättää syyttämisestä ja jos syyte tulee, niin oikeudenkäynnissä harkitaan sitten tuleeko tuomio.

ei! kun luulot pois pojilta/tytöiltä, tää ei ole asia jolla tehdään pilaa.. tarpeeksi huudetaa susi susi niin jokelat käy uudestaan. :/

Kyllä luulisi 16vuotiaalla olevan sen verran järkeä päässä, että tuollaisen veriteon jälkeen ei lähetä siihen viittaavaa materiaalia nettiin toisen koulun nimellä. Ihan oikein, että saa syytteen laittomasta uhkauksesta ja pistää ehkä muitakin vähän mietimään tekojaan. Ihmiset luulevat vouvansa tehdä netissä mitä vain ja anonyymisti.

Vai poliisille valtuuksien ylittämisestä...hah. Eiköhän nämä nettiuhkaukset yms. kiroituneisuudet oteta nyt aika vakavasti.

Kts. rikoslaista laiton uhkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hyvä. Opettaa teinille mikä on oikein ja mikä ei ja antaa toivottavasti samalla varoituksen muille "pilailijoille".

Pitäisi tuon ikäisillä olla jo sen verran järkeä päässä, että ymmärtävät tekosiensa seuraukset..

Toivottavasti saavat myös Kirkkonummen uhkailijan kiinni, että lapset saavat koulurauhan. Meillä lapset eivät haluaisi millään mennä huomenna kouluun, perjantaina oli täällä sen verran pelottavaa!

Hyvä kun puuttuivat heti, ei tollanen ole todellakaan pilanteon aihe!! Toivottavasti Suomessakin palkataan semmoisia tyyppejä, jotka työkseen etsii tämän tyyppisiä videoita ja ilmoittaa niistä poliisille.

aivan naurettava tapaus. ihan sama jos pekka-eric olisi julkaissut videon jossa näytetään vuorotellen katri-helenan kuvaa ja koulun kuvaa ja nyt tällainen video olisi muka "laiton uhkaus".

poika ei saa syytettä vaan polisii.

Ei muuta kuin kaks vuotta linnaa ja julkisesti tiedotetaan, että seuraava saa saman kerrottuna kahdella. V....taa nämä idiootti-apinat, jotka muka leikillään tekevät nyt tämmöisiä sairaita piloja. Mitä lie kulkee tuonkin tenavan päässä, jos mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Ei muuta kuin kaks vuotta linnaa ja julkisesti tiedotetaan, että seuraava saa saman kerrottuna kahdella. V....taa nämä idiootti-apinat, jotka muka leikillään tekevät nyt tämmöisiä sairaita piloja. Mitä lie kulkee tuonkin tenavan päässä, jos mitään.

varmaan fiksumpi kun sun äpärät

Yhteistyössä