Joko on lapsilla ulkona toppavaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuopio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuopio"

Vieras
Täällä Kuopiossa oli aamulla -2 ja nyt näyttää 0-keliä, joten minä laitoin lapsille päiväkotiin toppahaalarit päälle ulos. Talvikengät, -hattu ja -rukkaset myös. Eilen ei vielä ollut mutta nyt laitoin kun oli jäätä ja lunta aamulla. Mutta mitäs mieltä muut on?

nop mun lapset on jo koulussa kaikki ja lähti aamulla sohjoon lenkkareissa ja farkuissa.. poika (15v) kulki viime vuonna -30 pakkasessakin joissain lenkkarin tyylisissä kengissä kun talvikengät on niin rumia.. että ei ole toppavaatteita vielä käytössä.

Ei. 1v8kk oli päällä body, sukkikset, trikoopaita, villahaalari, villaiset polvisukat, vuorilliset kumpparit, vk-haalari, kypäräpipo, pipo, huivi, vk-hanskat. Ulkona tasan 0. Lämmin oli muksu, ulkoiltiin 2h.

Niin minäkin laitoin (kaksoset 2v) toppahaalarit ja alle vain sukkahousut ja collegepaidan... mutta ei siellä tosiaan olis tänä aamuna pärjännyt pelkällä vk-haalarilla... talvikengät, topparukkaset ja villapipo päähän. :) Saa nähdä pitääkö jatkossakin talvivaatteita käyttää, mutta mites sit pärjää -20 kelillä... ja nyt jos alkaa käyttää talvivaatteita niin ne on jouluun mennessä entiset (puhki kuluneet).

[QUOTE="vieras";22242660]Ei. 1v8kk oli päällä body, sukkikset, trikoopaita, villahaalari, villaiset polvisukat, vuorilliset kumpparit, vk-haalari, kypäräpipo, pipo, huivi, vk-hanskat. Ulkona tasan 0. Lämmin oli muksu, ulkoiltiin 2h.[/QUOTE]

Meillä on kanssa palloiltu ton kerrospukemisen ja talvivaatteiden välillä, mut oon mennyt sillä periaatteella, et jos ei edes lupaa päiväksi lämpimämpää, miks turhaa alkaa tohon pukeutumisrumbaan, kun selviäis silläkin, että vetää sukkisten päälle vaan ne toppikset... Laitoin vielä käytettynä meille tulleet, eli ei enää ihan paksuimmat ja priimat. Pärjää nillä loistavasti.

[QUOTE="kuopio";22242689]Niin minäkin laitoin (kaksoset 2v) toppahaalarit ja alle vain sukkahousut ja collegepaidan... mutta ei siellä tosiaan olis tänä aamuna pärjännyt pelkällä vk-haalarilla... talvikengät, topparukkaset ja villapipo päähän. :) Saa nähdä pitääkö jatkossakin talvivaatteita käyttää, mutta mites sit pärjää -20 kelillä... ja nyt jos alkaa käyttää talvivaatteita niin ne on jouluun mennessä entiset (puhki kuluneet).[/QUOTE]

Mä laitan tässä vaiheessa tuon huonomman toppa-asun päälle (= huonommalla tarkotan meille käytettynä tullutta, ei ihan niin paksua ja toisaalta semmosta, jonka kulumisella ei oo niin väliä. :D). Pakkasille sitten tuon uuden, paksussa kunnossa olevan haalarin + villahaalarin. Eiköhän tarkene. Ja kun ei tuolla ole nyt toppiksen alla kuin sukkikset, voi sinne pakkasilla tarjota lisää vielä vaikka college-housut alle villahaalarin lisäksi. ;)

Yhteistyössä