Lasten päiväkoti teki meistä lastensuojeluilmoituksen sen perusteella, ettei lapsilla ole sadetakkeja! Järkeäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, kyllä nykyaikana lasten pitää saada päättää omista asioistaan. Ne on niin valveutuneita ja fiksuja, että osaavat kyllä ihan hyvin tehdä omaa elämää koskevat päätöksensä. Esim 3v tietää kyllä, että millaista ravintoa esim tarvitsee. Jos hän kokee, että paahtoleipä ja maito riittää, niin ei tietenkään aikuisen pidä mennä tyrkyttämään mitään kasviksia tms, vain koska hän itse haluaa syödä monipuolisesti. Tai just toi pukeminen, et jos lapsi haluaa ulkoilla kymmenen asteen lämpötilassa märissä vaatteissa niin se suotakoon hänelle. Puhumattakaan vaikka lääkkeistä. Kyllä lapsi itse tietää, että onko hänellä vasta-aineita hoitamaan tulehduksen, eikä aikuinen oman mielenrauhansa takia saa pakottaa lasta syömään pahanmakuista antibioottia. Rokotuksista puhumattakaan. Lapsella pitää olla oikeus itse valita, haluaako rokotukset vai kuolla esim jäykkäkouristukseen tai tuhkarokkoon. Pöyristyttävää, miten aikuiset kuvittelee, että heillä olisi oikeus puuttua pienen ihmisen elämään, eiväthän he kärsi seurauksista vaan lapsi! Jokainen tehkööt omat virheensä ja oppikoot niistä!

Eiku..

Mitäs jos vain odotellaan. Useimmissa kunnissa lapsensuojeluhenkilöstö on kutistunut 1-0,25 henkilöön, ja osassa kuntia ja kaupunkeja myös lomautellaan lastensuojeluihmisiä. Ilmoituksen aihe: ''puuttuvat sadetakit''..jaaha laittaakohan se sosiaalityöntekijä jolla on jonossa alkoholistien, huumeidenkäyttäjien, vaimonhakkaajien etc. todellisten ongelmatapausten lapsia tämän tapauksen mihin kohtaan ''kiireellisyys astetta''.

Ja juu.. tuo ei ole rahaa on ihan käypänen syy, sossu antakoon nyt sitten taas rahat kiltisti sadetakkeihin kun kunnallinen työntekijä jolla on viiden vuoden irtisanomissuoja on niin päättänyt. Voit sitten myöhemmin myydä ne voitolla kirppiksellä.
Mikäli yhteiskunta vaatii se myös maksakoon.

Kauheeta! Mä en uskalla nyt jättää ostamatta uutta sadetakkia lapselle. Edellinen on pieni ja sitä ei KERTAAKAAN käytetty päiväkodissa. Mutta jos tollasesta tehdään ls-ilmoitus niin taidan muodon vuoksi ostaa jonkun käytetyn takin.

Tuntuu olevan päiväkotihenkilöstölle nuo vaatteet kaikkein "ominta aluetta".Tyydyttävät jotain pätemisen tarvettaan kun saavat läksyttää vanhempia ja väläytellä lastensuojeluilmoitusta.Edes lapsen vanhemman lähiomaisen kuolema ei millään tavalla heidän mielestään vaikuta siihen, millä tavalla ja koska he pitävät näitä "läksyttämis" tilaisuuksiaan.Meistä saavat tehdä ihan niin monta lastensuojeluilmoitusta kuin lystää.Saatan tehdä ärsyttävimmistä hoitajista ja päiväkodin käytännöistä myös itse lastensuojeluilmoituksen, saavat sitten miettiä sossujen kanssa käytäntöjään.

Yhteistyössä