Joku tuli muhun eilen sisään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Tiedättekö sen tunteen, kun pelkää pimeää, kun laittaa silmät kiinni niin on varma, että vieressä on joku tumma, ehkä vähän ahdistava "jokin"?? Mä pelkään pimeää, olen aina pelännyt. Mä "näen" niitä joitain esim. suihkussa, kun pesen hiuksia silmät kiinni.. Se on kamala tunne..

Eilen illalla päätin, että en aukaise silmiäni, vaikka tunnen sen tulevan. (Yleensä se häipyy kun silmät avaa, vain tullakseen kohta takaisin ). Olin vain. Makasin paikallani, "näin" sen taas, tumma hahmo.. Ja se tuli muhun sisälle. Ei siis "sillä tavalla" vaan mun hengityksen mukana, pikkuhiljaa.. Ja se tuntui lämpimältä, rauhalliselta, painavalta..

Mä en tiedä mikä se on. Tai mitä se tarkoittaa. Mielessä kulkee paljon kaikkea, ajattelen, onko mulla nyt joku "tauti" mikä tulee ilmi, mutta on kytenyt jo kauan, eli annoinko "luvan" nyt jollekin?? Vai oliko sa vain pelkoni selättämistä? Tuliko joku? Olenko kokoajan nähnyt sen ja se on vain odottanut??

Ja en ole hullu vaikka siltä kuulostaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sä vaan pelkäät. Jostainhan ne pelot johtuu, joten se, mitä pohjimmiltaan pelkäät kannattaa ottaa selville.

Mites kun nyt odotan iltaa? Tuleeko se uudelleen? Joskus olen pelännyt nukkumaanmenoa... Ja miten voi pelätä jotain, mitä ei ole? Vai onko se joku, koska mä sitä pelkään??

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Sä vaan pelkäät. Jostainhan ne pelot johtuu, joten se, mitä pohjimmiltaan pelkäät kannattaa ottaa selville.

Mites kun nyt odotan iltaa? Tuleeko se uudelleen? Joskus olen pelännyt nukkumaanmenoa... Ja miten voi pelätä jotain, mitä ei ole? Vai onko se joku, koska mä sitä pelkään??

Mites lapsena, oliko sulla turvallinen koti?

Mites lapsena, oliko sulla turvallinen koti?

On sen mitä muistan. Tai vanhemmat on eronneet, mutta ei mua se mitenkän ahdista, olin aika pieni silloin... Ei mitään väkivaltaa, viinaa tai mitään laiminlyöntiä. Ihan normi koti :)

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
MTT:lle pääsee ihan yleislääkärin lähetteellä keskustelemaan peloistaan. :hug:

Mutta kun musta tuntuu, ettei mua enää pelota!! Sehän tässä nyt kummaa onkin..

No sähän et avannut silmiä, vaikka sua pelotti, eli et antanut pelolle valtaa. Huomasit, ettei mitään kauheeta tapahtunutkaan.

Ei suhun mitään tullut.

Kohtasit siis pelkosi ja pääsit ehkä yli siitä pimeänpelosta. Huomasit, että mitään pahaa ei tapahtunutkaan. Älä turhaan pelkää pimeää. Psykiatriassa pimeän pelko selitetään kaikissa ihmisissä olevana tuntemattoman pelkona ja kuolemanpelkona.

No sähän et avannut silmiä, vaikka sua pelotti, eli et antanut pelolle valtaa. Huomasit, ettei mitään kauheeta tapahtunutkaan.

Ei suhun mitään tullut.

Mä en olis niinkään varma, ettei tullu. Vai oliko se tunne vaan sellainen rauhan tunne? Hyvältä tuntui. Mutta kuitenkin tuntui!!!

Ei suhun mitään tullut.

Mä en olis niinkään varma, ettei tullu. Vai oliko se tunne vaan sellainen rauhan tunne? Hyvältä tuntui. Mutta kuitenkin tuntui!!!

Pelätessä voi tuntea kaikenlaista.

Yhteistyössä