Joo tosi kiva aamu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono omatunto :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono omatunto :/

Vieras
Eilen illalla en saanut unta, nukahdin varmaan joskus yhden aikoihin. Sitten yöllä mies vielä valvotti kuorsauksellaan, nukuin siis todella huonosti. Tyttö herätti 7 aikaan. Olen nukkunut viime yönä pari-kolme tuntia. Olin siis ihan äärettömän väsynyt kun tyttö herätti, ja jotenkin vaistomaisesti sanoin vahingossa että "voi ei, pää kiinni" ja jotain että ole nyt hiljaa ja nuku vielä. On ihan äärettömän huono omatunto tuosta :( :( :( Enkä todellakaan tarkoittanut mitä sanoin. Toki olisin toivonut että lapsi olisi vielä nukkunut. Siinä sitten kuulostelin, että josko nukahtais vielä. No, mies nousee suutuspäissään sängystä, paukkaa hirveellä rytinällä vessaan, JUURI kun tyttö olis saattanut nukahtaa uudestaan. Ei auta kuin nousta ylös. Mies lähtee mitään sanomatta lenkille. Tulee takas, on kuin maansa myynyt, alkaa raivoamaan että henkisesti pahoinpitelen tyttöä kun sanon noin rumasti. :O No, tiedän että oli rumasti sanottu, mutta se vain tuli. On kai mullakin tunteet?!? Tyttö reilu 1 vee ei siis tajua vielä mitä sanoin. On todella huono omatunto. Mutta onko miehellä oikeus suuttua noin pahasti. Sanoi että ei halua enää olla. Ja tämä on vielä miehen synttäriaamu! Siinä välissä kun kävi lenkillä, syötin tytön, tein juustosarvia ja kunnon aamiaisen, ei kelvannut. Ja nyt sitten haukkuu mua, kun on niin huono syntymäpäivä kun ei saanut edes aamulla nukkua pitempään. :/

Mä sanoin toissayönä omalle tyttärelleni, "etkö nyt perkele voi jo nukkua?", kun heräili jatkuvasti ja kitisi. Mies kyllä murahti mulle puoliunessa vihasen kommentin, mutta joskus niitä sammakoita pääsee suusta, jopa äideillä..:)

Miehellä menee yli niin että roiskuu! Miks ihmeessä se tollasesta suuttuu??? Meillä tulee lauottua välillä sman tyyppisiä lauseita lapsille. Välillä olen väsynyt ja tulee sanottua rumasti, esim´. Nyt pää kiinni ja sassiin tms. On tietty huono omatunto jälkeen päin mutta ei mies koskaan suutu mulle! Hän ymmärtää että olen joskus väsynyt ja sanotaan mitä ei tarkoiteta. Älä ota miehen käytöstä nyt itseesi. Minusta sulla on oikeus suuttua kun ei kelvannu aamupala, ei mikään!!

Sun mies käyttäytyi typerästi. Lapsi ei siihen kuole jos sille sanoo joskus rumasti, tietty olis parempi kun ei niin tekisi, mutta ei se nyt mitään henkistä pahoinpitelyä ole. Tuskin hän sitä edes ymmärsi.

Se että väsynyt äiti sanoo lapselle että "pää kiinni, nukutaan vielä" on paljon lässympää kuin isä joka pilaa ilmapiirin uhkaavalla käytöksellä ja ovien paiskomisella.
Raivoaminen lapsen äidille lapsen aikana on myös henkistä pahoinpitelyä sekä lapselle että äidille.

No voi ei :( toivottavasti mies tajuaa olleensa täysi kakara. Kiukutteleeko just sen takia että on ne synttärit? Olisko kaiken pitänyt olla auvoisaa koko päivän ja hän se "kuningas"? Onko tehnyt vastaavaa aiemmin, vai oliko myös väsynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja nin:
kun se tulee kotiin niin kysy siltä että miksi piti suuttua turhasta ja pilata päivä...

No kun en tiedä, tuleeko takas vai lähteekö sieltä suoraan iltavuoroon. Ja ihan hyvin voi tehdä sen, että menee porukoillensa sitten iltaduunin jälkeen yöksi... Voi huoh, ja siellä sitten tietenkin kertoo kaikki mitä MÄ olen tehnyt, ja jättää omat raivoamisensa sanomatta. Näin saa pojot itselleen... Voi elämä mä en kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitimyös:
No voi ei :( toivottavasti mies tajuaa olleensa täysi kakara. Kiukutteleeko just sen takia että on ne synttärit? Olisko kaiken pitänyt olla auvoisaa koko päivän ja hän se "kuningas"? Onko tehnyt vastaavaa aiemmin, vai oliko myös väsynyt?

Siis kyllä on ennenkin suuttunut pienistä asioista, ja jaksaa niistä muistuttaa. Jos olen esim. vähän korottanut ääntä likalle, jos ei heti tottele että laatikoille yms ei mennä, esim. niin siitäkin suuttuu ja meuhkaa sitten mulle, että kun huudan ja raivoan tytölle. No ehkä huutaminen ja raivoaminen ei ole oikea sana kuvaamaan sitä, lähinnä joskus korotan ääntä ja sanon suoraan. Ei musta pidä lapsen antaa tehdä mitä haluaa.

Yhteistyössä