Jooo, on tarkoitus soittaa perheneuvolan psykiatrille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
:snotty: :ashamed: :xmas:

Menee siis hermot kuopukseen totaalisesti, en enää jaksa, en tiiä mitä tekis.

Tän päivän show:

Ostettiin jäätelöä paketti, lapset sai valita mitä ottavat, esikoinen otti punaisen ihan ok. Kuopus tahto vihreen, ei kun pähkinä (mitä en antan) ei kun suklaa; minkä annoin. Avas ja se suklaakuori oli pikkasen halki- huutoa.

Huuus ja huuus ja huuuuuus ja heitti sen roskikseen :snotty:
(Mitä tein muuten väärin, kertokaa???)

Sanoin ettei toista tuu, sait jo valita monesta. Huutoa.

Sitte kun oltiin muut NAUTITTU jäätelömme siinä huudossa, se tuli pyytää anteeksi. Ja sanoi että tahtois sen vihreen. Sen verran nyppi, että sanoin et esikoinen saa sitten MYÖS toisen, koska sulla oli jo yksi.

Ja otti sen vihreen. No mitä luulette??? Se oli PAHAA!!! Heitti roskiin. Huutoa. Pääsi jäähylle sitte. :snotty: :ashamed: :snotty: :xmas:

Ja LOPPUILLAN natisi ja vinku ja huusi että olis ottan KARKKIA, kun jäätelö oli pahaa. No hehe hehe hee varmaan kaivan jostain tosta hyvästä!

Sentään olit lujana.

Itse olen liian lepsu kasvattaja ja tuollaisessa tilanteessa olen antanut lapselle oman jätskini ja muutenkin liikaa periksi.
Tietenkin on rajat mitä saa tehdä mutta tuon kaltaisissa asioissa olen liiankin joustava.

Alkuperäinen kirjoittaja äääähhhhhhhhhhh:
Siis kuopus tahto vihreen mitä et antanut??????Häh????ETKÖ TAJUU MITÄ TEIT VÄÄRIN???Annoit suklaan????Kumpikikko sai valita minkä haluu?

Pähkinää ei antanut... näin ainakin minä ymmärsin.

Alkuperäinen kirjoittaja äääähhhhhhhhhhh:
Siis kuopus tahto vihreen mitä et antanut??????Häh????ETKÖ TAJUU MITÄ TEIT VÄÄRIN???Annoit suklaan????Kumpikikko sai valita minkä haluu?

Lue uusiksi, tahto eka vihreen, ei kelvan, sitte pähkinän mitä en antan, sitte suklaan. Voi olla että mulla huono ulosanti nyt :xmas:

Tällasille lapsille kun ei voi antaa liian monta valittavaksi. Olisit laittanut pelin poikki heti alkuunsa kun huomasit että nyt vaihtuu kokoajan jäde. Olisit äkkiä menny hätiin kun lapsi ei osann upäättää ja sanonu että valitse noista nyt jompi kumpi. Ja sen mikä valitsee, sen syö tai on ilman. TOista ei hyvänen aika tule. Lápsi näki että äitiä säälitti kun jäde oli lommonen kuten asian ilmaisit. Ei ei. Elä soita vielä sinne psykelle, hih, vaan ala ennakoimaan tilanteet miten toimia tällaisten lasten kanssa. Ihan normaaliahan tuo, mutta aikuisen tulee laittaa rajat ja stopit nopsaa ennenku yltyy tuohon pisteeseen kuin teillä nyt.

Lasta stressaa, jos äiti antaa liikaa valinnanvaraa. Lapsi luulee, että hänen pitäisi päättää täällä jotakin, vaikka on vasta lapsi. Kahdesta voi joskus valita (esim. laitatko punaisen vai sinisen pipon), mutta ei mitään enempää. Eli karsi valintoja. Lapsi haluaa, että sä oot aikuinen ja päätät = turvallista.

Mun on sanottava sen verran, että meillä lapset saavat sen ekan jätskin, jonka pyytävät. Jos sanovat että "eiku otankin ton...eiku ton..." niin totean, että sinähän valitsit jo. Jos kiukuttelevat, sanon että teillä on kaksi vaihtoehtoa: joko syötte nämä jädet tai ette syö ollenkaan. Eli en ala pomppimaan lapsen mielenmuutosten mukaan...olen ehkä liiankin "julma" näissä asioissa joskus :/

Tuskin siellä perheneuvolassa psykiatria sentään on. Mutta soita ihmeessä ja pyydä päästä psykologin juttusille. Jos vaikka saisit apuja aerjen ongelmiin.

Jäi mietityttämään, et minkäikäinen on kyseessä. Mä toimin yleensä niin, että etukäteen sanon, miten toimitaan (jokainen saa valita yhden jätskin. Onko selvä? Sitten kun on valinnut, ei kiukutella, jos valinta harmittaa. Onkoselvä?). Näin opetellaan samalla sekä valintoja ja valintojensa kanssa elämista että mahdollisia pettymyksiä. Ja tietty voin lohdutella lasta, jos vaikka ei tykännytkään valitsemastaan töttöröstä, mutta kun kaikille on samat säännöt, niin seuraava valintakierros on sitten joskus toiste.

Sanoit lapselle että toista ei tuu, kun nakkas ekansa roskiin. Mut silti sai toisen, ja vielä toinen lapsi sai kans. Hertsykkeleijaa. Ei lapsi tyhmä ole. Sanasi menevät kuuroille korville kun sanot ettei toista tule, jos lapsi tietää että kuitenkin saa eli kiukutella kanstii niin kauan kunnes äiti heltyy

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
Minkä ikäsestä on kyse?

5v.

Ja syy miksi olen ihan oikeasti soittamassa on muukin kuin tämä. :/ :D
(Ei pelkoa että valittaisin sinne vaan jäätelödraamasta)

Se kiroilee (kaverilla on autistinen lapsi, jolta ilomielin ottan vaikutteita)
Hakkaa jos ei usko ja saa tahtoa läpi
Rikkoo, sotkee, sikailee.

Kiusaa isosiskoa kokoajan. Kun kattoo, että toinen ärsyyntyy niin jatkaaa jatkaa jatkaa. Kiva kuunnella minuutin välein "äiti z kiusaa, äiti se kiusaa, äiti äiti äiti!!!" :xmas: :snotty: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun on sanottava sen verran, että meillä lapset saavat sen ekan jätskin, jonka pyytävät. Jos sanovat että "eiku otankin ton...eiku ton..." niin totean, että sinähän valitsit jo. Jos kiukuttelevat, sanon että teillä on kaksi vaihtoehtoa: joko syötte nämä jädet tai ette syö ollenkaan. Eli en ala pomppimaan lapsen mielenmuutosten mukaan...olen ehkä liiankin "julma" näissä asioissa joskus :/

No enny sanois, että julma. Tarpeeksi tiukka mun mielestä :) Tällai sen itekin teen.

Yhteistyössä