Joopa jooo...... Lapsi taas yökylään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mua on oikeasti alkanut jo säälittämään miehen veljen lapsi. Lapsi on 3v. ja päivät viikolla päiväkodissa. Pitkää päivää eli 8-17. ja joka helkutin viikonloppu ne kuskaa vielä lapsen sitten mummolaan (siis anoppilaan). Siellä lapsi siis viettää suurimman osan viikonlopuistaan. Anoppi on jo vähän vihjaissut, että voisivat itsekin hoitaa välillä, mutta kilttinä ihmisenä ei saa tarpeeksi vahvasti asiaa esille. Tykkää kyllä kovasti tytöstä ja hän onkin meille kaikille ihana ja rakas. Miksi vain vanhemmat eivät sitä tajua? Viikonloput veljeni ja vaimonsa kiitävät baarista baariin. sunnuntaisin ovat niin krapuloissaan, että tuskin jaksavat enää lapsen kanssa mitään touhuta :/

Lapsi on alkanut oirehtimaan esim. tuhrimalla ja epäilen, että ihan siitä syystä, että saa vanhemmiltaan niin vähän huomiota. Mitään rappioalkoholisteja tuskin ovat, mutta vanhemmuus aika pahasti hukassa. Lapsi saa myös usein raivokohtauksia....

Itse on omaa lastani 8 kk ole vielä vienyt yökylään enkä varmasti viekään tulevaisuudessakaan kuin satunnaisesti. Minulle ainakin lapsen kanssa vietetty aika on korvaamatonta enkä halua, että anopista tai apesta tulisi lapselle tärkeämmät kuin itsestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyseessä siis miehen veljen lapsi eli lapsemme serkku. Vaikeaa on asiaa ottaa puheeksi :/

Vaikea tilanne kaikin puolin.
Jos sinä, miehesi ja anoppisi yhdessä ottaisitte asian ihan kaikella ystävyydellä esille? Lapsen parasta kuitenkin ajattelette. Meillä Suomessa on valitettavasti tämä vaikenemisen kulttuuri ja kynnys muiden asioihin puuttumiseen on korkealla vaikka tunne siitä, ettei kaikki ole kohdallaan, on itsellä voimakas.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Jospa pimulla onkin vain vatsa kovalla ja tuhrii sen vuoksi eikä hoidossa olon takia...

Meillä tuhri esikoinen pitkään just ummetuksen takia, mutta tokihan tuhriminen voi olla tuon seurauksena.
Mua kyllä säälittää tuon lapsen lisäksi nämä ihmiset täällä, jotka kommentoi tyyliin "mitä se sulle kuuluu". Jos kaikki ajattelis noin, ei täällä maailmassa ihmisiä enää oliskaan. Ja ehkä parempikin niin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Jospa pimulla onkin vain vatsa kovalla ja tuhrii sen vuoksi eikä hoidossa olon takia...

Meillä tuhri esikoinen pitkään just ummetuksen takia, mutta tokihan tuhriminen voi olla tuon seurauksena.
Mua kyllä säälittää tuon lapsen lisäksi nämä ihmiset täällä, jotka kommentoi tyyliin "mitä se sulle kuuluu". Jos kaikki ajattelis noin, ei täällä maailmassa ihmisiä enää oliskaan. Ja ehkä parempikin niin...

musta kans tuntuu että jotka kommentoi tolleen taitaa itselläänkin meno jalkaa vipattaa...

Käytiin tänään sitten anoppilassa ja pikkulikka oli siellä taas hoidossa. Oli tullut jo eilen ja lähtee vasta huomenna. Ajatelkaa, 2 yötä melkein jokainen viikonloppu mummolassa. No eipä siinä mitään... Anoppi lellii ja hoivaa ja tyttö varmasti tuntee itsensä tärkeäksi edes isovanhemmilleen. Miehen veljeltä tuli taas yöllä kännipäisssään lähetettyjä tekstiviestejä mieheni puhelimeen, joten voi vain arvata millä teillä pariskunta taas on. En voi käsittää tätä: he eivät ymmärrä kuinka suuri aarre lapsi on ja mitä menettävät siinä, että eivät vietä itse aikaansa lapsen kanssa. Viikolla hoitaa päiväkoti ja viikonloppuisin sitten isovanhemmat. Kysyin anopin mielipidettä tästä "hoidosta" ja hän tokaisi, että voisi nuo vanhemmat enemmän aikaa lapsensa kanssa viettää, mutta kyllä hänkin tykkää xxx:n kanssa olla (on itse jo sairaseläkkeellä, joten aikaa on). Mutta mutta.... Keskustelin sitten mieheni kanssa ja tämäkin on jo avannut silmänsä asialle ja lupas puhua asiasta veljensä kanssa "miesten kesken". Eihän me heidän elämäntyyliinsä voida vaikuttaa ja tottakai parempi jos lapsi on poissa kännäämisen keskeltä. Mutta voi sitä lapsuutta :(