jopas nyt!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
:o
miehen tädillä on tänään "epäviralliset" 5kymppiset (uskovainen suku,joten tänään "ryyppybileet" yllätyksenä ja sit myöhemmin "virallinen" juhla)

mua ja miestä ei edes oltu kutsuttu illan juhliin,paikalle oli menossa vaan kaikkein lähimmät. no,homma "paisu" ja sit meidätkin pyydettiin. tarkotus olis viedä juhlakalu ensin aamusta kylpylään (ovat siellä siis nyt) ja siitä sitten siskolleen syömään ja juomaan ja laulaan karaokee.

meille sanotiin et boolia ja ruokaa sit on. oltiin et ok,mut ajattelin koko ajan et koska meidät on kutsuttu vähän jälkijunassa,et tietenkään meille ei ole varattu mitään ruokaa eikä juomaa,et toki otetaan "omat eväät",varsinkin kun mies on töissä,meni aamulla 7-8 aikaan ja tulee joskus illalla kun juhlat on jo täydessä vauhdissa.

mutta,tää mun suuri hämmästykseni johtuu siitä,et eilen meiltä pyydettii 25? KUMMALTAKIN maksua juhlien ruuista ja juomista ja juhlakalun kylpyläreissusta :o
meillä on ihan oma lahja kun ei kerta sinne kylpylään ehditä! ja se et ruuat ja juomat maksaa 20e per lätty vaik ei olla menossa kun vasta illalla kun muut on jo syöny ja juonu :whistle: ja ruokana on tosiaan lihapullia,grillimakkaraa ja salaattia :whistle: :whistle: :whistle:

menisitkö itse mukisematta...? :whistle:

täytyy näyttää tää ketju miehelle :D kun se ei ymmärrä,et kyse ei ole mun kohdalla siitä etteikö olis rahaa maksaa,vaan siit periaatteesta et en maksa kun vasta eilen asiasta kerrottiin!!! ja jonku vitosen olisin voinu viel käsittää,mut et 20e... :whistle:
mua nauratti sikana ku miehen serkku oli sanonu miehelle et hintaan kuuluu sit vapaa mikron käyttö et saa illallakin syödä niit lihapullia ja makkaroita lämpösenä :laugh: täytyy kysyä joskus jos pyytävät sinnepäin kahville,et paljos maksaa kahvi+leipä+santsikuppi et osataan käydä hakee automaatilta tarpeeks rahaa :D

jäis kyllä varmaan menemättä

ja 25/pää on kuitenkin sen verran iso raha, ettei sitä mun mielestä voi tollai vaan "ilmottaa" että maksakaa, kiitos
jos on tarkotus ostaa yhteinen lahja (kylpyläreissu) ja osallistuu ruokakuluihin, niin pitäshän siitä sopia etukäteen eikä noin vaan ilmottaa. Tosi tökeröä käytöstä järjestäjiltä :/

no huh huh, vaikka meillä on köyhä suku niin aina on juhlien järjestäjä bileet maksanut eikä olis tullu mieleenkään käydä toisilta pyytämään rahaa ruokiin jne. TÖRKEYDEN HUIPPU!
...vaan kaikea sitä kuuleekin kun vanhaksi elää :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:09 Vieras kirjoitti:
Taisivat kutusa teidät vain maksumieheksi? :whistle:

no tuli siis just tällanen olo :( :(

just puhuttiin miehen kanssa ku se oli menny kaverin enon 4kymppisille ihan extempore,oli käyny kaupan kautta hakee mäyriksen ja menny paikalle,niin sille oli heti ovella sanottu et vie noi kaljas hel*ettiin,talo tarjoo,näähän on nelikymppisjuhlat!!! :) <br><br>

Tämähän on ihan selvä juttu.

Juhlien järjestäjä kuvitteli, että lähipiiri maksaa mukisematta niitä 25eurosia ja pidetään juhlat tällä viisiin, että suku kustantaa juhlat kolehtimeiningillä. Hän tilasi ruuat, sopi hoidot ja menon, ja alkoi sitten laittaa kutsuja.

Kukaan lähipiiristä ei suostunut maksamaan/tulemaan vaan löysi enemmän tai vähemmän keksittyjä syitä kieltäytyä tädin nakkipirskeistä ja karaokelaulusta. Järjestäjä huomasi homman karkaavan käsistä, ja alkoi haalia lisää maksumiehiä, myös teidät, ettei joudu itse maksamaan kaikkia nakkeja.

Syynä on kokemattomuus tämän tyyppisten juhlien järjestämisessä, höheltäminen ja ihmeellinen kuvitelma, että ihmiset toimivat niinkuin heidän käsketään tehdä.

Itse sanoisin, että siinähän syöt ja maksat nakkisi, veisin lahjan "ohikulkumatkalla" ja lähtisin kotiin syömään terveellistä ja hyvää vihersalaattia (Jo 10 eurolla saat teille ihanan salaatin aineet ja vielä patongin+levitteen kaupan päälle)

Piika-äiti

mitähän ne sanois jos marssis pokkana paikalle omien juomien ja makkarapakettien kanssa :whistle: tai tekis sinne jonkun suolasen piirakan viemisiks tai jotain :whistle: mun tekis kauheesti mieli mennä erinäisistä syistä,mut en ala kyl kaivaa kuvetta 20 -tai oikeestaan 40euron edestä :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:18 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 12:09 Vieras kirjoitti:
Taisivat kutusa teidät vain maksumieheksi? :whistle:

no tuli siis just tällanen olo :( :(

just puhuttiin miehen kanssa ku se oli menny kaverin enon 4kymppisille ihan extempore,oli käyny kaupan kautta hakee mäyriksen ja menny paikalle,niin sille oli heti ovella sanottu et vie noi kaljas hel*ettiin,talo tarjoo,näähän on nelikymppisjuhlat!!! :)

Vähän off yhe topic (anteeksi), mutta me on kans kerran oltu kolmekymppisillä, johon perittiin 60 euron osallistumismaksu/nenä (= paikan vuokra ja syömiset).. Miusta tuokin oli vähän törkeetä, sillä jos ei ole varaa maksaa paikan vuokraa itse, vois koko juhlat jättää järjestämättä/varata sellasen paikan mihin on varaa..

Nyt jos saisin päättää, niin en kyllä noihin juhliin olis lähteny. Ens ajat pylly ruvella 300 kilsaa ja ei ollu ees kivaa! :(

mä ymmärtäisin koko rahastuksen jos se olis otettu ajoissa puheeks ( :kieh: ) ja jos olis vaik vuokrattu joku tila ja kunnon ruuat hankittu. mut et maksat siit et meet toisen terasswille syömään makkaraa :o

siis nyt tuli puhelu et pitäis saada ne rahat ennenku juhlakalu saapuu paikalle :o mä sanoin et ei olla maksamassa,mieskin on töissä,ei mulla kotona ole sellasia rahoja tosta vaan valmiina ja et ei sit varmaan tulla illalla,tässä vaiheessa loppu akku :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:21 kuha kirjoitti:
siis nyt tuli puhelu et pitäis saada ne rahat ennenku juhlakalu saapuu paikalle :o mä sanoin et ei olla maksamassa,mieskin on töissä,ei mulla kotona ole sellasia rahoja tosta vaan valmiina ja et ei sit varmaan tulla illalla,tässä vaiheessa loppu akku :whistle:

Akku loppu sulta vai soittajalta? :D

meniköhän siellä nyt pasmat sekaisin ku olivat laskeneet teidänkin osuuden ja nyt joutuvat nostamaan muiden osuutta ku te jätätte maksamatta ;) no onpahan niillä illalla puheenaihe sinun käytöksestä ja maksamatta jättämisestä.. :whistle: (siis sinun puolella olen tuossa asiassa)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:21 kuha kirjoitti:

:laugh: Tosi harmillisia juttuja kun puhelimen akku loppuu kesken tärkeen asian :whistle:

Yhteistyössä