Jos 10v ei tottele mitään niin kannattaako ottaa johonkin yhteyttä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äidin ja isän sana ei tehoa, ei ole siitä kiinni etteikö yritettäis kasvattaa ja neuvoa. Rikkoo lupauksiaan jatkuvasti, kotona ollessaan kiusaa sisaruksia. Rangaistuksia saa välillä (no nyt lähes joka päivä kun en keksi muutakan keinoa), mutta ei välitä niistä. Ei haittaa vaikka ottais kännykän pois tms. Koulussa käytös ihan erilaista kuin kotona, täällä ikäänkuin tahallaan haluaa koko ajan tehdä jotain kiellettyä ja ärsyttää, jopa lällättelee vanhemmillen ja haukkuu tyhmäks jne.

Alkuperäinen kirjoittaja niii:
ja opetus. Joku kiva asia pois pitkäksi aikaa aina kun ilkeilee.

Tuntuu, että lapsi on tai ainakin näyttelee niin välinpitämätöntä ettei sitä hetkauta mikään rangaistus. Kotiarestia on annettu jolloin ei saa olla kavereiden kanssa (ja sit kiusaa sisaruksiaan kotona!). Oon miettinyt pääni puhki mikä se kiva asia voisi olla jota ei sais pitkään aikaan, en keksi. Karkit on pannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Taratello:
kivasta asiasta palkinto! kiristys lahjonta ja uhkailu... niistä se lapsen kasvatus alkaa...

...ainakin meillä on tehonnut... B)

Palkintojakin on saanut, tuntuu, että kaikki on kokeiltu. Tämä alkoi viime oikeastaan jo viime syksynä, koko ajan pahenee.

En usko, että kovenevat rangaistukset auttavat ennen kuin on selvitetty syy siihen miksi lapsi oireilee noin? Kyseessähän on selvästi käytöshäiriö, joka on oire jostain. Solmu pitää siis aukaista eikä kiristää tiukemmalle :)
Jos tuntuu, että keskusteluyhteyttä ei löydy teidän ja lapsen välille, voitte ottaa yhteyttä koulukuraattoriin, tai -psykologiin tai sitten suoraan perheneuvolaan.

Meillä toimii rangaistuksena se että tv ja pelikoneet pois päiväksi.
On isommalla jopa tupakasta otettu koko viikonlopuksi kaikki pois,eli tv,kannettava,puhelin eikä saanut katsoa ees olohuoneessa tms televisiota.

Samaten palkkioita tippuu,hyvästä käytöksestä.
Eli jätskiannosta,siihen voi laittaa hienot koristeet on oolut tähtisädetikkuakin tms.
Ja joka viikko perhepalavereissa sunnuntaina jaetaan bonus (voi olla karkkia,lelu,tarroja tms)

Eilen tehtiin jälki-istuntolistat ja siihen sovittiin säännöt.On positiivista ja rangaistusta.
Heseen syömään jos ei jälkkäreitä.
Meillä unohtelu on suurin 10 vuotiaiden ongelma.Jää mikä milloinkin ja saa istumista.
Poikapuolella on muitakin ongelmia,käytöksen puolella.

Meillä siis kolme 10 vuotiasta.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niii:
ja opetus. Joku kiva asia pois pitkäksi aikaa aina kun ilkeilee.

Tuntuu, että lapsi on tai ainakin näyttelee niin välinpitämätöntä ettei sitä hetkauta mikään rangaistus. Kotiarestia on annettu jolloin ei saa olla kavereiden kanssa (ja sit kiusaa sisaruksiaan kotona!). Oon miettinyt pääni puhki mikä se kiva asia voisi olla jota ei sais pitkään aikaan, en keksi. Karkit on pannassa.

Mä olen sitä mieltä että nopee rangaistus ja sen jälkeen osoitetaan että anteeks annettu ja halataan.
10 vee on siinä murrosvaiheessa,ei ole pieni muttei vähääkään iso ees...

Halaamista ja paijaamista tarvii myös,sitä tunnetta että välitetään.Helposti jos toinen tekee aina pahojaan ja kiusaa,jää se positiivinen ja kiva tekeminen.

Teettekö jotain ihan kaksin? Se olis tärkeetä,vaikka ihan pelata lautapelejä tai käydä uimassa tms.
Meillä vedettiin perhekerhoja tossa joku aika sitten,joka lapselle oli oma aika ja päivä,mies ja minä vuorotelle pidettiin "kerhoja".
Eli tehtiin tunti yhdessä jotain,välillä tytön kanssa virkattiin,pojan kanssa soitettiin rumpuja ja kitaraa,laulettiin singstaria ja lipsiä tms.

Jos vanha tapa ei toimi,kannattaa miettiä isoja uudistuksia.

Yhteistyössä