Jos alkaisin pph:ksi, voisinko silti pitää oman lapseni päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimierkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai voit pitää. Eipä ainakaan lapsi joudu näkemään kun toiset lapset leikkii sen leluilla, säästyy lapsi pahalta mieleltä ja osaat suhtautua muihin lapsiin työnä kun oma päiväkodissa :)

[QUOTE="tsu";22188414]Tottakai voit pitää. Eipä ainakaan lapsi joudu näkemään kun toiset lapset leikkii sen leluilla, säästyy lapsi pahalta mieleltä ja osaat suhtautua muihin lapsiin työnä kun oma päiväkodissa :)[/QUOTE]

Mä varmaan pitäisin oman lapset lelut ihan erillään kuitenkin ja hommaisin hoitolapsille omat. Koska se ois oikeesti epäreilua että muut leikkii toisen leluilla ja vaikka hajottaakin... Siitä tulis pahamieli tytölle ja myös mulle!

Mä varmaan pitäisin oman lapset lelut ihan erillään kuitenkin ja hommaisin hoitolapsille omat. Koska se ois oikeesti epäreilua että muut leikkii toisen leluilla ja vaikka hajottaakin... Siitä tulis pahamieli tytölle ja myös mulle!

Entä ajattelitko, tuleeko lapsellesi paha mieli, jos hoidat muiden lapsia teidän yhteisessä kodissanne, ja oma lapsesi on pk:ssa?

Alkuperäinen kirjoittaja joo voit pitää;22188471:
Entä ajattelitko, tuleeko lapsellesi paha mieli, jos hoidat muiden lapsia teidän yhteisessä kodissanne, ja oma lapsesi on pk:ssa?

en minäkään antaisi (jos olisin pph) leikkiä oman lapseni leluilla. nytkin maksoin 100e sen lelusta, ni ei tasan hoitolapset niitä saisi hajottaa ja hävittää..

Tuo on hyvä idea, ei sitten niin harmita jos menee rikki. Muistelen sillon kun sisko oli pph niin "pahinta" oli omalle lapselle just se että toiset lapset leikki sen leluilla ja tosiaan jokunen meni rikkikin ja vieläkun sama toistu päivittäin. Siis se jakaminen. Se on eriasia jos joku tuttava tulee kylään aina välillä ja sillon leluja jaetaan, mut jos se tapahtuu joka päivä niin lapselle kova paikka.

Ja vaikka olisi eri lelut niin lapsesi voi haluta omiaan ja sitten tulee tappelu kun joku hoitalapsista haluu sen kanssa jne... Jos lapsesi viihtyy kerta kovasta päiväkodissa, niin miksi turhaan ottaa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja joo voit pitää;22188471:

En usko että tulis paha mieli, lapsi tykkää olla kovasti pk:ssa. Olen hoitanut siskoni lapsia paljonkin kotonamme ja lapsi ollut pk:ssa, eipä oo haitannu...

Tässä on yksi perhepäivähoidon ongelmista! On hoitajalle taloudellisesti kannattavampaa laittaa oma lapsi kodin ulkopuolelle hoitoon kuin hoitaa yli 3v omassa hoitoryhmässä. Eikö olekin älytöntä! En siis kommentoi mitenkään ap:n kysymystä, muutakuin, että se on mahdollista.

En usko että tulis paha mieli, lapsi tykkää olla kovasti pk:ssa. Olen hoitanut siskoni lapsia paljonkin kotonamme ja lapsi ollut pk:ssa, eipä oo haitannu...

Kokemuksesta.. tilanne voi olla eri, kun todellakin joka päivä oma lapsesi joutuu pois kotoa siksi aikaa kun vietät päiväsi muiden lasten kanssa. Etkö itse halua olla oman lapsesi kanssa vai eikö hän viihdy kotona? Minunkin lapseni tykkää olla mummolassa, mutten silti laita häntä sinne päivittäin, koska ei ole pakko.

Siis tuo oman lapsen pitäminen päiväkodissa on ihan jees, jos se sopii teille paremmin, mutta tuo omat lelut hoitolapsille niin huh huh!!

Meillä oli äiti pph:na kun olin alle kouluikäinen ja niin vaan jaoin leluni muiden kanssa, joskus joku meni rikki, mutta hetken se vaan harmitti. Ja opin ainakin jakamaan leluni... Sekin kun on aika tärkeää pidemmälle ajateltuna.

Yhteistyössä