I
Italiassa asunut
Vieras
Heh, täytyy varmaan tsekkauttaa taas näkö, kun tuli pikku virhe..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hei! Tein kerran Italiassa asuessani tupareihin juuri perunasalaattia ja pasteijoita tein myös. Yksiin pasteijoihin laitoin lohta ja riisiä ja kananmunaa, tilliä ei tainnut silloin löytyä.
Lihapullat ja perunasalaatti yhdistelmänä nyt on niin klassinen juttu, että voisit ihan hyvin tehdä ja graavilohi voi olla juuri sopivan eksoottista.
Karjalanpiirakoita tein kaverini kanssa kerran siellä asuessani ja samoin jouluruokia pari kertaa, mut se on tietty toinen juttu. Kylmäsavuporoa vein mukanani kerran tai pari ja kyllä siitä pidettiin kovasti. Kerroit, että porukassa on leipureita, mutta voihan sitä jotakin suomalaista leipomusta silti tehdä vai?
heips. mà olen tehnyt usein tuota perunasalaattia. se onnistuu aina ja ihmiset on tykànny tosi paljon.
pitàisikàhàn kokeilla noita karjalanpiirakoita? tykkàskò sun vieraat niistà? esim mun mies ei oikein innostu.
tillià lòytyy aika usein esim esselungasta (se ruokakauppaketju)
ajattelin ettà noi leivonnaiset on ihan kivoja, mutta ne ei erottuisi noista muista leipomuksista riittàvàsti (tàà italo-egyptilàisleipomo on jo useaan otteeseen tàyttànyt juhlat miljoonalla suolaisella ja makealla, ja varmaan nytkin kày niin)
Tekisin heppapiirakkaa ja marjarahkapiirakkaa....
olen tietoinen, kiitos vaan. joskus olen selaillut noita sivuja, mutten ikinà tilannut. taitaa olla aika kallista tuo toimitus vai miten?
ei tulta esselungastakaan ihan aina tillià lòydy. se on italialaisille harvinaisempi yrtti. tàssà vàhàn aikaa sitten kerroin lohen suolauksestani ja sanoin ettà laitoin siihen tillià ja moni katto huuli pyòreenà, ettà mità siis. hih. josksu kun kàyn ruokaostoksilla nappaan ensin tillirasian mukaani ja sitten vasta pààtàn tehdà kalaruokaa![]()
màkin ihmettelin tuota myllyn paras makaronia![]()
Juu, niinhän se on. Tilli on kyllä tosi hyvää! Me ollaan nyt Ranskassa tilapäisesti ja täältä tilliä on kyllä saanut ihan hyvin ainakin yhdestä isosta ruokakaupasta. Italiassa muistan laittaneeni joskus esim. kalakeittoon sitä fenkolin päässä olevaa "lehteä" ikään kuin korvikkeeksi.
Joo, se on aika huippu.. En tiedä, mitä kaupan pitäjällä on ollut mielessä laittaessaan sen listalle..
pitàà kokeilla sità fenkolin hapsua
inhosin fenkolia vielà muutama vuosi sitten. nyt sità on mukava toisinaan narskutella ihan raakana tai dippaillen
heppapiirakka kerro!!!!!
rahkaa ei ole
Laitoin viestiä
ehkà joku kehitysmaa afrikassa. luin talvella sen valkoinen masai kirjan. siinàkin se nainen meni sveitsistà kenian viidakkoon asumaan. varmaan olisi kelvannyt makaroni
No joo! Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo kirja!