Jos ei siivoojia ois, me hukuttais paskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mamma italiana";22358993]kassaneidistà en tiedà (tilaahan joku ostoksensa suoraan kotiin toimitettuna ) .
siivojia tarvitaan ainakin toistaiseksi, koska robottiteknologia ei ole vioelà tarpeeksi kehiytynyt tai on liian kallista tai jotakin.
kaikkia arvostan tavallaan, mutta saanko puhua ihan suoraan... en toivoisi ettà tyttòni sanoisi haluavansa siivoojaksi. pitààkò perustella?[/QUOTE]

Rodottiteknologia? Sä et oo tainnut ikinä tehdä siivoustöitä, nimittäin ajatuksesi on täysin absurdi.

Siivoojat voi tienata ihan kivasti. Meillä ainakin menee taloudellisesti paremmin, kuin koskaan ennen.

Rodottiteknologia? Sä et oo tainnut ikinä tehdä siivoustöitä, nimittäin ajatuksesi on täysin absurdi.

Siivoojat voi tienata ihan kivasti. Meillä ainakin menee taloudellisesti paremmin, kuin koskaan ennen.

olen tehnyt siivoustòità, vaikkakin yhteensà vain pari kuukautta. eikòs kodeisssa ole jo semmosia imurirobottijuttuja.... siis suomeksi semmonen imuri joka imurui lattian itsekseen? mà nàin kai samaa tekniseen ratkaisuun perustuvan ruohonleikkurin tossa naapurin pihassa.

joo ei se robotti nyt ihan kaikkea tee silti ;)

Nyt oli uutisissa juttua hiljattain, että siivoojille on tulossa palkankorotuksia. Työvoiman tarve lisääntyy joka alalla, niin siivoustyönkin tulee olla houkuttelevampaa.

Tarpeellisuutta tuskin kukaan on kiistämässä koskaan. Monella työpaikalla tuntuu, että siivojat ovat lähes tärkeimpiä työntekijöitä.

[QUOTE="Mamma italiana";22359739]eikòs kodeisssa ole jo semmosia imurirobottijuttuja.... siis suomeksi semmonen imuri joka imurui lattian itsekseen? mà nàin kai samaa tekniseen ratkaisuun perustuvan ruohonleikkurin tossa naapurin pihassa.
[/QUOTE]
Eivät toimi kunnolla edes kotioloissa. Turhia leluja.

[QUOTE="vieras";22359755]Nyt oli uutisissa juttua hiljattain, että siivoojille on tulossa palkankorotuksia. Työvoiman tarve lisääntyy joka alalla, niin siivoustyönkin tulee olla houkuttelevampaa.

Tarpeellisuutta tuskin kukaan on kiistämässä koskaan. Monella työpaikalla tuntuu, että siivojat ovat lähes tärkeimpiä työntekijöitä.[/QUOTE]

edelleenkin olen samaa mieltà ettà siivoojia tarvitaan ja kaikkia ihmisià pitàà kunnioittaa. mutta kerro sinà mikà on se tyòpaikka jossa siivoojat ovat làhes tàrkeimpià tyòntekijòità? siis puhun nyt sen tyòpaikan idean kannalta eikà arvostuksen kannalta

[QUOTE="vieras";22359755]Nyt oli uutisissa juttua hiljattain, että siivoojille on tulossa palkankorotuksia. Työvoiman tarve lisääntyy joka alalla, niin siivoustyönkin tulee olla houkuttelevampaa.

Tarpeellisuutta tuskin kukaan on kiistämässä koskaan. Monella työpaikalla tuntuu, että siivojat ovat lähes tärkeimpiä työntekijöitä.[/QUOTE]

Meillä ne korotukset ovat olleet 0,2-0,4% luokkaa.

Kyllä siivoojat musta tärkeitä on esim. sairaaloissa. Ja oikeastaan joka paikassa tarvitaan siivoajia. Hehän huolehtii mm. leikkaussalien puhtaudesta ja muutenkin tartuntatautien leviämisen ehkäisyssä. Siivoaa yrjöt, sun muut eritteet lattioilta. Välinehuoltajat taas huolehtii instrumenttinen puhtaudesta, millä leikkauksesta yms. tehdään. Mä kannatan koulutetuille siivoojille reipasta palkannousua :)

Kyllä, kaikkia tarvitaan, myös siivoajia, kaupan kassoja, roskakuskeja jne.
Ongelma vaan on siinä, että kaikki haluaisivat kouluttautua ja tehdä siistiä sisätyötä hyvällä palkalla, vaikka mitään edellytyksiä ei ole. Halutaan korkeakoulututkinto kolmessa-neljässä vuodessa ja nousujohteinen ura. Totuus nyt vaan on se, että peruskoulun päättötorkkarin kutosilla ei kauhean korkeaa koulutusta hankita (poikkeuksia tietty on). Esim. lukiossa nuoret ei ole valmiita tekemään mitään, ei läksyjä ei ylimääräisiä tehtäviä ym. Silti odotetaan hyvää YO-todistusta kiitoksena kolmen vuoden laiskottelusta. Ei ymmärretä, että vain kova työnteko kantaa hedelmää. Jos lukeminen ei huvita, voi sitä aikaa kuluttaa jossain muuallakin kuin koulunpenkillä, vaikkapa töissä, niissä matalammin palkatuissakin.

[QUOTE="vieras";22359861]Muutamien vuosien sisällä ainakin laitoshuoltajilla (olikohan kyse vain heistä) pitäisi olla huomattava korotus.[/QUOTE]

Olen laitoshuoltaja enkä siivooja. Minä olen opiskellut laitoshuoltajan ammattitutkinnon ja kokemusta on alalta 21v. ajalta.

Hyviä porrassiivoojia on muuten aika hankala löytää. Johtuu siitä, että jotkut siivoojat ei itsekään arvosta sitä työtään. Mut kyllä, kun tekee hyvin, niin on tosi haluttua työvoimaa.

[QUOTE="vieras";22359861]Muutamien vuosien sisällä ainakin laitoshuoltajilla (olikohan kyse vain heistä) pitäisi olla huomattava korotus.[/QUOTE]
Meni linkki spämminestofiltteriin, mutta googleta seuraava lause.
Siivoojat saavat yli 20 prosentin palkankorotuksen

Kaikkien pitäisi kouluttautua pitkälle, hankkiutua kovapalkkaiseen työhön ja ostaa oma talo ennen kuin saa edes aloittaa lastenteon suunnittelun, tai elämäänsä ylipäätään muutoinkaan.

Köyhät kyykkyyn!

Mutta mitäs sitten jos ei niitä siivoojia ois...eikä kaupan kassatätejäkään?

Mehän hukuttais paskaan ja kuoltais nälkään. Ei mulla ainakaan ole pihalla pottupeltoa josta mä saisin sapuskaa...kyllä mun pitää mennä kaupasta sitä hakemaan.

Eikö ihmiset koskaan ajattele että ihan oikeasti, niitä matalampipalkkaisten alojenkin ihmisiä TARVITAAN. Ei kaikki voi kouluttautua kirurgiksi, tai asianajajaksi.
Kuka hoitaa kirukrgin lapset, jos ei päivähoitohenkilökuntaa ole?

Tottapa töriset.

[QUOTE="Mamma italiana";22359907]anteeksi tietàmàttòmyyteni, ihan oikeasti siis.mità laitoshuoltaja sitten tekee?[/QUOTE]
Teillä Italiassa todennäköisesti ei mitään, mutta Suomessa huolehtivat siitä, että ihmiset kuolevat vähemmän esim. sairaaloissa.

[QUOTE="vieras";22359942]Teillä Italiassa todennäköisesti ei mitään, mutta Suomessa huolehtivat siitä, että ihmiset kuolevat vähemmän esim. sairaaloissa.[/QUOTE]

en osaa sanoa tuohon mitààn. voipi tààllàkin olla (siis kai tààllàkin huolehditaan noista jutuista) , mulla ei vaan ole tietoa, vieras ala mulle, myònnàn

[QUOTE="vieras";22359942]Teillä Italiassa todennäköisesti ei mitään, mutta Suomessa huolehtivat siitä, että ihmiset kuolevat vähemmän esim. sairaaloissa.[/QUOTE]
Osallistuvat myös käytännössä monin muin tavoin potilaiden hoitamiseen.

miksi laikkariksi sitten pääsee ilman koulutustakin? sain kahden päivän perehdytyksen ja olen nyt vuoden verran siivoillut hoitokodissa. tarvittavien siivousaineiden ominaisuuksista opettelin tuotelistojen avulla, lisäksi siivouskansioon on merkattu tiettyjen tilojen käytettävät aineet, värikoodit tiettyjen tilojen puhdistuksessa käytettäviin liinoihin,harjoihin ja moppeihin.

en kysy pahalla, mutta tätä työtä tehtyäni nyt jonkun aikaa, mietin, että mitä siellä koulussa sitten opetetaan?

"en hae työstä sisältöä elämääni, siihen mulla on aivan muut asiat"

Tässä tulikin tämä olennainen ero. Itse en kestäisi työtä, joka ei toisi sisältöä elämään ja tarjoaisi myös älyllisiä haasteita. Mutta onneksi kaikki eivät sitä tarvitse.

Minä haen sisältöäkin, mutta unelmajuttunu ei silti vaadi korkeakoulututkintoa, ellei sitä itse sitten halua =)

Kaikkia tarvitaan, mutta kaikkia pitäisi myös arvostaa. Kiitin aamulla roskakuskia kun satuin samaan aikaan roskiksille. Tervehdin aina siivoajaa joka siivoaa täällä meidän rappukäytäviä, pysähdyn aina sanomaan muutaman sanan. En olisi päässyt aamulla hammaslääkäriin ajoissa ilman bussikuskia enkä olisi saanut ruokaa mukaan pikkuravintolasta ilman kokkia (ja tarjoilijaa).

Kaikkien pitäisi kouluttautua pitkälle, hankkiutua kovapalkkaiseen työhön ja ostaa oma talo ennen kuin saa edes aloittaa lastenteon suunnittelun, tai elämäänsä ylipäätään muutoinkaan.

Köyhät kyykkyyn!

Mutta mitäs sitten jos ei niitä siivoojia ois...eikä kaupan kassatätejäkään?

Mehän hukuttais paskaan ja kuoltais nälkään. Ei mulla ainakaan ole pihalla pottupeltoa josta mä saisin sapuskaa...kyllä mun pitää mennä kaupasta sitä hakemaan.

Eikö ihmiset koskaan ajattele että ihan oikeasti, niitä matalampipalkkaisten alojenkin ihmisiä TARVITAAN. Ei kaikki voi kouluttautua kirurgiksi, tai asianajajaksi.
Kuka hoitaa kirukrgin lapset, jos ei päivähoitohenkilökuntaa ole?

Jos ei olisi siivojia, kaikki siivoisivat itse.. niiknu kotona tehdään.
Siivojat ovat oikeesti kaikkein tyhmimpiä ja vähiten koulutettuja.
Huoratkin saavat parempaa palkkaa..
Siivoojat ovat eräänlaisia huoria... siivoavat miesten kusisia vessoja rahasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on.;22360357:
Jos ei olisi siivojia, kaikki siivoisivat itse.. niiknu kotona tehdään.
Siivojat ovat oikeesti kaikkein tyhmimpiä ja vähiten koulutettuja.
Huoratkin saavat parempaa palkkaa..
Siivoojat ovat eräänlaisia huoria... siivoavat miesten kusisia vessoja rahasta..

Jaaha, vai niin sä sanot. Kyllä tässä on monenlaista paikkaa ja asuntoa nähnyt. Kauheimpia on ne, missä ihmiset siivoilevat itse, eli niiden ne kodit. Jos on oma työnantajansa, ei ole kenekään huora ja saa itse päättää, paljonko saa palkkaa. Psykiatrille on kumminkin käyttöä siivoojan työssä vähemmän, kuin prostituoiduilla oletan olevan.

Yhteistyössä