Jos en kerro äitiysloman alkamisaikaa ajoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erab
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22111049]Heh heh maanantaina menet häntä koipien välissä itku silmässä sen hirveän työnantajan juttusille... taputtaa sinua päähän, voi voi, ei se nyt haittaa mitään vaikka viikkoa myöhässä ilmoitatkin... vai aha no sun äippälomas tais just siirtyä viikolla eteenpäin

Kumpikahan on lähempänä totuutta??????[/QUOTE]

Tule sitten meillekin kertomaan kummin kävi!

No luuletteko todella, että sillä on mulle hevonpaskan merkitystä alkaako lomaa kahta viikkoa aiemmin vai ei? Kun ei ole, ei ole vaivoja, ja työvuorojakin tosiaan vain se 3x viikossa. En siis menetä rahaa, vaan saan lisäksi vielä kaksi viikkoa pidemmältä ajalta palkan.

Meillä jäis ainakin se 3kk palkka saamatta minkä saa äippäloman ekoilta 3 kuukaudelta. Kela maksaa siis sitten sen erotuksen työnantajalle. Siit eteenpäin saa sitä tuloihin perustuvaa ä-rahaa sitten.

No luuletteko todella, että sillä on mulle hevonpaskan merkitystä alkaako lomaa kahta viikkoa aiemmin vai ei? Kun ei ole, ei ole vaivoja, ja työvuorojakin tosiaan vain se 3x viikossa. En siis menetä rahaa, vaan saan lisäksi vielä kaksi viikkoa pidemmältä ajalta palkan.

No ne vaivat kun tahtoo tulla vasta siinä loppuraskaudessa. Mutta eiköhän se siitä kun maanantaina tirautat muutaman kyyneleen ja olet hyvin pahoillasi kun olet unohtanut ilmottaa ajoissa.

alan jo toivoa, että sulta lähtee se kolmen kuukauden palkka äitiysloma-ajalta. en yleensä _ikinä_ ole työnantajan puolella, mutta sun toiminta ja asenne se vasta perseestä ja kakaramainen onkin.

No ei kai tuosta voi potkuja antaa, vaikka ei kai se haittaiskaan... Eihän potkuja voi antaa jos oon äippälomalla?

Sun pitää 2kk aikaisemmin ilmoittaa työnantajalle, että anot äippälomaa, sitten se työnantaja myöntää sulle sen äippäloman. Jos et ilmoita ajoissa, niin työnantajan ei ole pakko sitä äippälomaa sulle myöntää.

Mitäpä luulet, saatko potkut, jos jätät ihan muuten vaan tulematta töihin? Tuo tilanne on ihan vastaava: jos sulle ei ole myönnetty äippälomaa, etkä saavu töihin, niin ihan samalla tavalla voi käydä kuin siinä tilanteessa, että olisit huvin vuoksi vain jättänyt töihin menemisen väliin.

Työntekijälläkin on velvollisuuksia. Itseasiassa ei tuosta potkuja/ työsuhteen purkua aikaiseksi saa.
Se mitä siitä "saa" on sen äitiysloma-ajan lomapalkan kertyminen- sitä ei tule kun työnantajan ei tarvitse "hyväksyä" tuota äitiyslomaa liian myöhäisen ilmoittamisen kanssa.

Joten asiasta ei kannata turhaan kiukutella, se on sentään iso raha joko 2pv:n tai työsuhteen kestosta riippuen 2,5 pv:n palkka per kuukausi....

Yhteistyössä