Jos et halua syöttää lapsellesi karkkia,niin miksi sitten itse mussutat sitä lapsen edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei mene jakeluun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei mene jakeluun

Vieras
Niin minusta on ihan ok jos ei halua lapselle karkkia antaa,mut miksi sitten pitää itse sitä syödä lapsen nenän edessä. Luuletteko,että lapsi ei käsitä sitä asiaa,että se on jotain hyvää.

Tänään Ikeasa ollessa äidillä oli karkkipussi kädessä tai oikeastaan niitä oli kaksi. Kärryssä oli jotain 2v lapsi joka pyysi karkkia pussista. Äiti siihen sitten,että Jaska sinä et vielä saa syödä karkkia vasta sitten kun ole vanhempi ja mätti itse samalla karkkia suun täydeltä.
Mikä vittu teitä vanhempia vaivaa? Eikö ole sen verran malttia karkin syönnissä,että söisi ne karkit sitten kun lapsi ei ole paikalla sitä näkemässä? Pidätte ilmeisesti lapsianne tyhmänä?

Toisaalta aikuiset juovat alkoholia ja on itsestään selvää, ettei lapselle anneta. Paitsi jotkut vanhemmat antavat. Eli ei ne karkit tarkemmin ajateltuna sen kummempi asia ole.

Kuinka moni sanookaan juovansa kun saa lapset nukkumaan :) Ja usein alkoholin juojat antaasittenlapselle limua.Tässä karkkitapauksessa ei mitään vaikka lapsi pytääkin.
Kyllä viiniä, siideriä tai olutta voi juoda ihan päiväsaikaan aterialla tai sitten ihan muuten vaan lasten kanssa tai ilman. Limsa on pienelle lapselle ihan yhtä huono kuin karkki, joten ei sitä limsaakaan kannata antaa, jos lastaan haluaa varjella turhilta sokereilta.

en mäkään ymmärrä, jos se pentu ei saa sitten edes jotain xylitol pastillia vastineeksi. kyllä meiän 1v karjuu jo naama punaisena ja roikkuu pöydän kulmassa, vaikka mulla ois perunaa lautasella ja hän söi juuri äsken. pakko syödä samaan aikaan, kun kauhea mellastus, jos ei saa syödä samaan aikaan, kun joku muukin syö mitävaan.

No aina ei tartte saada samaa mitä muilla. Tosta esimerkistä ainoastaan sitä en ymmärtänyt, että kaupassa syötiin karkkia.

Mitä piilossa syömiseen tulee, niin jossain vaiheessa lapsi yllättää äidin syömästä salaa. Onko se sitten hyvä vaihtoehto? Ehkä tämäkin on asia, jonka jokainen vanhempi ratkaisee itse. Meillä asia on ratkaistu niin, että lapsella on karkkipäivä kerran viikossa ja n. 3-vuotiaasta lähtien on saanut karkkia silloin. Juhlat on asia erikseen. Nyt on jo koululainen ja ihan tottunut tuohon. Vaikka onkin niin, että aikuiset meillä syö useammin. Olen sanonut, että lapsena hänellä on tuo karkkipäivä ja aikuisena saa sitten syödä enemmän, jos haluaa.

meijän 4v ei SUOSTU syömään karkkia vaikka tarjotaan, joten joo, joskus tulee syötyä hänen nähtensä, mutta jäätelöä/suklaata jotka hänellekin kelpaa en tietenkään söis naaman edessä, jos en hänellekin tarjoais :D

Yhteistyössä