Jos haluan lapsia, on jätettävä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wannabe-maybe ma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wannabe-maybe ma

Vieras
Avioliittomme aikana on käynyt selväksi, että mieheni ei halua lapsia, ei pystyisi niitä elättämään eikä hänestä ole muutenkaan isäksi. Hän todennäköisesti bragaisi henkisesti täysin, jos joutuisi lapsesta huolehtimaan, koska hän on ikuinen pikkupoika, ei aikuinen vastuullinen mies.

Minäkään en pystyisi yksin huolehtimaan taloudellisesti lapsesta ja tukiaisten varaan en halua lapsiperheen elämää perustaa. Puhumattakaan siitä, etten halua olla SEKÄ taloudellisesti ETTÄ henkisesti yksinhuoltaja, niin kuin valitettavasti jotkut naiset joutuvat olemaan, vaikka ukko onkin olemassa.

Olen jo 30-v., biologinen kello tikittää ja olen hankalassa tilanteessa, koska pelkään katkeroituvani, jos jään lapsettomaksi, mutta tuntuu vaikealta ajatukselta jättää mieheni, koska hän on niin säälittävä luuseri ettei todennäköisesti tule löytämään uutta naista koskaan ja tämän takia koen tuhoavani hänen elämänsä täysin, jos jätän hänet (koska hän on nyt niin onnellinen). Kannanko siis vastuuni siitä, että olen ottanut väärän miehen, katkeroidun ja pilaan ennemmin oman elämäni kuin miehen elämän?

Olin yhteen mennessämme nuori, täysin kokematon miesten suhteen (eka seurustelusuhde), en ollut vielä aikuistunut enkä ymmärtänyt elämästä ja ihmissuhteista mitään. LISÄKSI - ehkä tärkeimpänä - minulla oli erittäin huono itsetunto. Jos kokee olevansa B-luokan nainen, saa Ö-luokan miehen.. tai jotain. Minulla oli tiedossa jo seurustelun alussa, ettei tässä ole nyt kyseessä mikään potentiaalinen isäehdokas. En vain osannut laittaa asialle riittävästi painoarvoa siinä vaiheessa, koska olin epävarma omistakin toiveistani.

On tässä lapsettomassa elämässäkin omat puolensa, saa elää vain itseään varten, mutta kuitenkin minua on alkanut nyt iän karttuessa vaivaamaan ajatus, että minulla on vain yksi elämä ja ehkä haluaisin elää sen täydemmin... Varmaa on, että jos minulla olisi oikea miehinen mies, joka haluaa myös jälkikasvua, olisin jo maha pystyssä.

No, mielipiteitä... Onko joku jättänyt puolisonsa ja lähtenyt etsimään onnea (= vauvaa ja perhettä) toisen miehen kanssa?

Se vielä, että jos tärkeimpänä kriteerinä uuden miehen etsinnässä on se, että mies haluaisi lapsen ja nopeasti, niin millaisia ovat sitten nämä sulhasehdokkaat, joille tällainen diili käy ja mitkä ovat suhteen onnistumismahdollisuudet? En pystyisi siihenkään, että vain lapsen takia feikkaisin vaimoa jollekin äijälle, jonka kanssa kemiat eivät yhtään kohtaa. Ajattelisin, että oikean kestävän suhteen perustaa ei kuitenkaan ihan hetkessä rakenneta ja siihen sopii erinomaisen huonosti se, että minulla on hätä äidiksi tulon kanssa. Onkohan minulla siis enää mitään toivoa. Onko kohtaloni elää lapsettomana?

Kuvailet nykyistä miestäsi säälittäväksi luuseriksi ja kysyt, että pilaatko mieluummin oman elämäsi kuin miehen, jota et nähtävästi edes arvosta kovin korkealle...

Eikö tuossa ole jo vastaus :-)

Eihän elämässä ole mitään takeita, tuletko raskaaksi, tuleeko terve lapsi, sairastutko ehkä itse...kannattaa miettiä niitä asioita joihin voit vaikuttaa; haluatko elää nykyistä elämääsi, vai tarttua ehkä elämän tuomiin muihin tilaisuuksiin olla onnellinen? Tai olisitko jopa onnellisempi yksin kun nykyisen ukon kanssa?

Loistava tilaisuus tehdä ratkaisuja NYT kun kuvioissa ei vielä ole lapsia!

Olen itse lähtenyt pitkästä suhteesta juurikin 31 -vuotiaana, kun tuolloin kävi lopullisesti selväksi, ettei silloinen mieheni lapsia halua. Nyt 35 -vuotiaana odotan viimein esikoistani, mutta välillä meinasi jo epätoivo (ja katkeruus exää kohtaan) vallata mielen.

Jos päätät lähteä suhteestasi, varaudu siihen, että ensimmäinen vastaan tuleva mies ei tulevaksi isäksi kelpaa. Ikävä sanoa, mutta suuri osa tämän ikäisistä sinkuista on tunnevammaisia ääliöitä. Sopivan miehen etsiminen vie aikansa, ja kun olen kaveripiiristäni vastaavia tapauksia seurannut, minä olen päässyt vielä helpolla.

Mutta jos niitä lapsia haluat, lähde nyt äläkä myöhemmin, koska mitä pitempään asiaa lykkäät, sitä vaikeampaa on raskautuminenkin, vaikka sen sopivan miehen löytäisitkin.

Pysymällä huonossa suhteessa pilaat oman ja miehesi elämän, sekä mahdollisen lapsen elämän. Ehkä myös sinä osaltasi ruokit miehesi lapsellisuutta etkä anna mahdollisuutta olla omanlaisensa. Vaikuttaa siltä että teillä on tietynlaiset roolit eikä kumpikaan osaa irrottautua niistä elääkseen täyttä elämää. Ehkä tulisitte toimeenkin paremmin, jos antaisitte toisillenne tilaa hengittää.

Olen itse lähtenyt pitkästä suhteesta juurikin 31 -vuotiaana, kun tuolloin kävi lopullisesti selväksi, ettei silloinen mieheni lapsia halua. Nyt 35 -vuotiaana odotan viimein esikoistani, mutta välillä meinasi jo epätoivo (ja katkeruus exää kohtaan) vallata mielen.

Jos päätät lähteä suhteestasi, varaudu siihen, että ensimmäinen vastaan tuleva mies ei tulevaksi isäksi kelpaa. Ikävä sanoa, mutta suuri osa tämän ikäisistä sinkuista on tunnevammaisia ääliöitä. Sopivan miehen etsiminen vie aikansa, ja kun olen kaveripiiristäni vastaavia tapauksia seurannut, minä olen päässyt vielä helpolla.

Mutta jos niitä lapsia haluat, lähde nyt äläkä myöhemmin, koska mitä pitempään asiaa lykkäät, sitä vaikeampaa on raskautuminenkin, vaikka sen sopivan miehen löytäisitkin.

saman kaltainen tarina täällä. ja nyt 35v mulla on ihana pieni vauva <3

Mitä pikemmin lähdet sen parempi. Et varmasti tule katumaan päätöstäsi, jos sen ansiosta saat oman lapsen. Jäädessäsi vain katkeroidut ja ero tulee kuitenkin jossain vaiheessa, todennäköisesti silloin, kun sinun on jo liian myöhäistä enää saada lapsia.

Mikä kuvittelin vielä kolmekymppisenä, ettei olisi varmaan suurikaan vahinko, jos jäisin lapsettomaksi. Kun sen oman lapsen kuitenkin sain 34 vuotiaana, tajusin miten suuresta asiasta olisinkaan jäänyt paitsi. Tällä tiedolla siis jättäisin hyvänkin miehen, jos hän ei lasta suostuisi kanssani tekemään. Kyllä se oma lapsi on parasta tässä elämässä.

Jos sun tarvii tollasta miettiä, niin sä et rakasta oikeesti sitä miestäs, eikä siis kannata jatkaa siinä suhteessa. Jos rakastaisit, sä mielummin olisit miehes kanssa suhteessa ilman lapsia etkä edes miettis vaihtoehtoja.

[QUOTE="kahden lapsen äiti";23348407]Mitä pikemmin lähdet sen parempi. Et varmasti tule katumaan päätöstäsi, jos sen ansiosta saat oman lapsen. Jäädessäsi vain katkeroidut ja ero tulee kuitenkin jossain vaiheessa, todennäköisesti silloin, kun sinun on jo liian myöhäistä enää saada lapsia.

Mikä kuvittelin vielä kolmekymppisenä, ettei olisi varmaan suurikaan vahinko, jos jäisin lapsettomaksi. Kun sen oman lapsen kuitenkin sain 34 vuotiaana, tajusin miten suuresta asiasta olisinkaan jäänyt paitsi. Tällä tiedolla siis jättäisin hyvänkin miehen, jos hän ei lasta suostuisi kanssani tekemään. Kyllä se oma lapsi on parasta tässä elämässä.[/QUOTE]

komppaan tätä. ero on ollut elämäni paras ratkaisu, vaikka se jonkin aikaa tosi kamalalta tuntuikin.

Sinun kannattaa muuten tajuta se, että olet ns. toisella kierroksella.
Tarkoittaa sitä, että ikäisesi sinkkumiehet ovat sinkkuja jostakin syystä. Ne, joilla ei ole ollut perhettä ovat taatusti jostakin syystä naimattomia.
Ne, jotka ovat eronneet, ovat kerran jo epäonnistuneet, todennäköisesti ainakin osittain omasta syystään. Ovat sitten joko oppineet tai eivät.
Todennäköisesti heillä on kuitenkin niin lapsi tai pari, hyvässä tapauksessa vain yhden exän kanssa.
Jokatapauksessa valmistaudu nyxän ja äitipuolen rooliin.
Tiedän myös työporukoista tapauksia, jotka ovat lähteneet kolmikymppisenä etsimään parempaa eivätkä olekaan löytäneet mitään.
Mutta sinun tapauksessasi parempi sekin, kun jättää yrittämättä.

Olen joutunut sen vaikean paikan eteen että piti valita mies tai lapset, joita siis ei vielä ollut (tai siis yksi oli, mutta halusin lisää), mutta joita ihan ehdottomasti halusin.

Naimisissa emme olleet, mutta avoliitossa ja kaikki oli suhteessamme täydellistä ja mahtavaa. Paitsi että mies ei halunnut niitä lapsia.

Ihan ehdottomasti yksi elämäni vaikeimmista ratkaisuista on ollut jättää ko. mies ja jatkaa elämääni ilman häntä, antaen itselleni mahdollisuuden löytää mies, joka haluaa kanssani lapsia. Mutta se kannatti.

Nyt mulla on mies, 3 lasta ja kaikki on kaunista :) Ex:älläkin tosin on jo nykyään lapsi (ei ollut suunniteltu) ja vaikka hän lapselleen hyvä isä sinänsä onkin, niin kyllä tämän minun elämäni kuitenkin piti mennä juuri näin, eikä mitenkään muutoin :)

Neuvoa en siltikään osaa antaa. Tämä sopi minulle, mutta sopiiko se sinulle? En tiedä.

Minulla ei ole koskaan ollut muita kuin kaverillisia tunteita miestäni kohtaan, enkä ole koskaan tuntenut seksuaalista vetoa häntä kohtaan. Suhteemme on seurausta parikymppisen ihmisen (minä... mies on minua vanhempi) kärsimättömyydestä ja siitä, ettei minulla ole olleet kriteerit kovin korkealla miestä etsiessä. Johtuen huonosta itsetunnosta.

Illuusioni rakkaudesta olen menettänyt jo teini-iässä, rakkautta ja intohimoa en usko voivani tuntea koskaan ketään miestä kohtaan. Jos jätän tämän miehen, niin voi olla, että jatkossakin mieheni tulevat olemaan sellaista epätoivoista sorttia, joka ei välitä siitä, jos nainen ei ole ihan tunteella mukana, kunhan on.

Totta on, että tällä hetkellä minun olisi parempi yksin kuin tämän miehen kanssa. Olen katunut useasti, että minun koskaan piti sekaantua tähän mieheen, koska hän on luuseri, mutta hyväluontoisuudessaan niin säälittävä, että hänen jättämisensä on vaikeaa. Hän oli nk. ikuinen poikamies ennen kuin tapasimme ja nyt tekisin pahimman teon antamalla ensin onnen ja sitten ottamalle sen pois - ja samalla veisin häneltä toivon.