S
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja jos näin:jos olet jäsen ja pitänyt jäsenyytesi kunnossa hoitovapaan ajan, eli maksanut jäsenmaksut. Ensi tietysti pitää ne potkut saada, että voi ilmoittautua työttömäksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Timpalle:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Luottamusmies:Laki kieltää hoitovapaalla olevan irtisanomisen.
ihan sama jos olet sairaslomalla.
Mutta sitten kun menet töihin takaisin niin ne voi pistää pihalle heti ensimmäisestä päivästä lukien.
- nämä kommentit tiivistää asian.
Laki kieltää irtisanomisen hoitovapaalla PAITSI jos työnantajan toiminta loppuu kokonaan! Ja tämä on suoraan laista! :attn:
Jos olet ihan 100% varma niin viitsitkö (jos ehdit) kaivaa sen lain viittauksen? Kun mulla on eri käsitys.
Mun mielestä tästä on ennakkopäätöskin, eli kun osasto loppui kokonaan niin hoitovapaalla olevan sai irtisanoa ekana takastulopv koska työnantajan ei voitu kohtuudella odottaa kouluttavan ko henkilö jäljellejääneisiin töihin eikä tt halunnut jäädä ns alempiarvoisiin töihin siirtymäkauden jälkeen ansionmenetyksen takia. Irtisanominen oli laillinen. (Liiton lehdessä oli juttua asiasta)
t. luottamusmies
Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:Tämä saattaa tietysti vaihdella työttömyyskassan mukaisesti, mutta mulle sanottiin Opettajien työttömyyskassasta, että jos määräaikaista työsuhdetta ei enää jatketa hoitovapaan jälkeen, niin ansiosidonnainen päiväraha lasketaan TYÖansioista. Hoitovapaa ja vanhempainvapaa jätetään siis laskuista pois, eikä ne vaikuta ansiosidonnaisen päivärahan määrään.
Alkuperäinen kirjoittaja noin:Alkuperäinen kirjoittaja Timpalle:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Luottamusmies:Laki kieltää hoitovapaalla olevan irtisanomisen.
ihan sama jos olet sairaslomalla.
Mutta sitten kun menet töihin takaisin niin ne voi pistää pihalle heti ensimmäisestä päivästä lukien.
- nämä kommentit tiivistää asian.
Laki kieltää irtisanomisen hoitovapaalla PAITSI jos työnantajan toiminta loppuu kokonaan! Ja tämä on suoraan laista! :attn:
Jos olet ihan 100% varma niin viitsitkö (jos ehdit) kaivaa sen lain viittauksen? Kun mulla on eri käsitys.
Mun mielestä tästä on ennakkopäätöskin, eli kun osasto loppui kokonaan niin hoitovapaalla olevan sai irtisanoa ekana takastulopv koska työnantajan ei voitu kohtuudella odottaa kouluttavan ko henkilö jäljellejääneisiin töihin eikä tt halunnut jäädä ns alempiarvoisiin töihin siirtymäkauden jälkeen ansionmenetyksen takia. Irtisanominen oli laillinen. (Liiton lehdessä oli juttua asiasta)
t. luottamusmies
Näin se menee, meillä oli tuo tilanne viime talvena. työpaikalla supistettiin aukioloaikoja ollessani hoitovapaalla. ja kun palasin töihin irtisanottiin minut heti ekapäivänä, mikä oli tiedossa,koska hoitovapaalla olevaa ei voi irtisanoa , kun ainoastaan jos toiminta loppuu kokonaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Timpalle:Jos olet ihan 100% varma niin viitsitkö (jos ehdit) kaivaa sen lain viittauksen? Kun mulla on eri käsitys.
t. luottamusmies