Jos ihminen leipoo unettomana taatelikakkua, eikä soodaa olekaan, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen leipuri

Vieras
siis apua! Mitä teen, siwatkin ovat sulkeneet ovensa, voinko millään korvata tuon soodan? Ei ole mitään hirvensarvisuoloja, ei jäniksenkäpäläuutteita, ei hämähäkin koipikähmäleitä...
On vain kakkutaikina ilman sitä hitsin soodaa ja esilämmitetty uuni.

Voi ei, toivottavasti joku osaa auttaa koska mulle tuli susta ihan hirmu symppis kuva viestisi perusteella. :heart: :D Anteeksi, tästä ei toki apua ollut mutta oli pakko päästä sanomaan.

Terv. Toinen, joka tykkää leipoa yöllä

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22049472:
En tiedä reseptiäsi, mutta mä käytän aina kakkuihin leivinjauhetta.

1 tl soodaa
1 tl leivinjauhetta

Tehdäänkö niin, että tämä ex-rouva kokeilee nyt ihan leivinjauheella, vaikka 1,5 tl, ja näillä puhein Keittiönoita tahi kukaan muu plussalainen EI ole vastuussa kakun likilaskuisuudesta, vaikka tähän kokeiluun kannustaisikin?
Olen valmis koetukseen!

V: Voit korvata kaikissa leivonnaisissa soodan leivinjauheella. Leivinjauhetta tarvitaan kaksinkertainen määrä soodaan verrattuna (2 tl leivinjauhetta = 1 tl soodaa). Leivinjauhe sekoitetaan aina jauhoihin, toisinkuin sooda, joka sekoitetaan mieluiten happamaan nesteeseen. Mikäli sooda maistuu, sitä on liikaa leivonnaisessa tai sitä ei ole lisätty happamaan nesteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja uhmakas yöleipoja;22049517:
1 tl soodaa
1 tl leivinjauhetta

Tehdäänkö niin, että tämä ex-rouva kokeilee nyt ihan leivinjauheella, vaikka 1,5 tl, ja näillä puhein Keittiönoita tahi kukaan muu plussalainen EI ole vastuussa kakun likilaskuisuudesta, vaikka tähän kokeiluun kannustaisikin?
Olen valmis koetukseen!
Olen valmis. Kerro lopputulos, kun kakku on valmis.

Yhteistyössä