JOs jokainen ylipainoinen on yksinkertaisesti lihava niin entäs..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfsdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfsdf

Vieras
International Students 2006-2007 toiseksi ylin kuva, valkoinepaitainen ja ruskeahaminen tyttö, laukku olalla on ylipainoinen, mutta onko hän lihava?

bullzdog tässä myös olipainoisia naisia, eli lihavia?

Eli jos kuvailette näitä henkilöitä joillekkin, voisitte sanoa että "no sellanen vaalea/tumma ja lihava"? Eli päteekö kaikkiin näihin sama termi lihava?

Eikös virallinen määrityskin ole, että bmi:llä yli 25, alle 30 on ylipainoinen ja bmi yli 30 on lihava? Ja painoindeksithän nyt voi tukkia sinne, minne aurinko ei paista, mutta noin esimerkkinä.

Eli mun mielestä tukeva/pullea/pulska jne ei ole lihavasta mikään kevyempi nimitys vaan tukeva on eri kokoinen kuin lihava!

T: HOIKKA, EX LIHAVA

Monesti jos kuvailen jotakin henkilöä, mä haluan kuvailla mahdollisimman hienotunteisesti. Faktahan on, että jos joku on lihava niin on lihava siinä missä joku on blondi, mutta en koskaan käytä lihava/läski sanaa.
Mä käytän itsekkin yleensä tukeva ja pullea sanoja. Lihava silloin kun on tooosi suuri ihminen kyseessä.

Siis tarkoitatko tuossa toiseksi ylimmässä kuvassa vaaleatukkaista tyttöä, jolla on valkoinen t-paita ja beige hame? Ei hänestä kyllä voi tuon kuvan perusteella sanoa onko edes ylipainoinen, laukku on tiellä ja kuva otettu kaukaa.

Joo, kyllä minunkin mielestäni ensin tulee tukevat ja pulleat ennenkuin lihavat. Sitten on tietysti nuo sairaalloisen lihavat, jotka ei oikein näytä edes ihmisen muotoisilta. Mutta ihmisiä ihan yhtä kaikki.

Mutta ihan turhaan näitä asioita yrittää täällä julistaa. Monilla ihmisillä on tarve löytää sitä vihattavaa, ja kun nykyään ei enää saa vihata esim. muita kansoja, rotuja tai kulttuureita niin etsitään sitten nämä "syntipukit" meidän ihan omista kansalaisista, jotka jotenkin muista poikkeaa, usein juuri lihavista. Koska vihata pitää. Itse en onneksi tunne tällaista tarvetta vihata ja mollata muita, luulisin että hukkuisin ahdistukseen jos täytyisi koko ajan tuntea tuollaisia negatiivisia tunteita. On maailmassa ja omassa elämässä niin paljon ihan oikeaakin stressattavaa.

Vähän on pilkun viilausta ;)
Lihavuushan on katsojan silmissä, siinä missä kauneuskin. Joku normaalipainoinen voi olla jonkun mielestä hoikka ja jonkun mielestä pulska. Tiedän ylipainoisia ihmisiä, joista moni ajattelee etteivät he oikeastaan edes ole lihavia yms.
MINÄ HENKILÖKOHTAISESTI pidän lihava/läski sanaa melko painavana sanana. Eli jos joku sanoo mulle jonkun olevan lihava, oletan, että hän on tosi suuri. Esim. kokoa 52.

Juurihan täällä pari päivää sitten joidenkin mielestä grammankin ylipainoinen on lihava. Eli oli ylipainoa sitten 200g tai 80kg niin on lihava? Musta toi ekan kuvan tyttö on hoikka.

• Tykkää
Reactions: HEI!

Yhteistyössä