Jos joku sanoo sulle "Oletko laihtunut?", niin mitä ajattelet kysyjän arvelevan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos todellisuudessa olet laihtunut, niin mitä ajattelet ja sanot?

Jos todellisuudessa et ole laihtunut, niin mitä ajattelet ja sanot? Ajatteletko, että hän muistaa sut lihavampana kuin mitä olet ollutkaan?

No jos kysyvät, niin olen silloin laihtunut. Ja vastaan, että "niinpäs olenkin". Positiivista kommentointiahan tuo on.

Koskaan ei oo sanottu toisin päin, että oisin lihonut ja heitettäis tollasta. Ei se välttämtätä ole vittuilua, vaikka moni niin sen ottaa..vaan voipi olla ihan vaan sitä, että oikeasti voit olla laihtunut tai jotenkin tehnyt ison muutoksen viakka hiuksiin..jolloin joku vähän harvemmin näkevä tai joku muukin voi mennä ns. halpaan.

no jos olen laihtunut, niin sanon, että joo. ja asia jää yleensä siihen.
jos en oo laihtunu, niin sanon etten ole ja asia jää taas siihen.
en yleensä keskustele kiloistani juurikaan ja kaverini tietävät sen. kiloja tärkeämpää on terveys ja oma hyvä olo.

Joko niin että "Kato läski on saanu viimein karistettua painoo!" tai "Eiks toi nyt vois jo laihduttaa?!".. Huono itsetunto nin aivot ajattelee kieroutuneesti. :ashamed:

No olisin iloinen joka tapauksessa :). Jos oikeasti olisin laihtunut, niin olisin iloinen että se huomataan. Ja jos en olis oikeesti laihtunut, niin olisin iloinen ilmeisen hyvin istuvista vaatteistani :)

Kyllä mä kans aattelisin kysyjän tarkoittavan hyvää ja välttämättä hän ei sitä sen kummemmin ajattele vaan toteaa ihan spontaanisti asian ääneen.
Sanoisin, että joo oon ja hymyilisin. Ja olisin iloinen kun joku on huomannut :)

Tosin mulla on kyllä kaveri joka tuntuu olevan kiukkuinen (ja kateellinen) jos oon sattunut laihtumaan ja silloin sen huomaa äänen sävystä ja vinosta katseesta, että hän ei ole ihan vilpitön kysyessään asiasta.
Ja monesti saan kuulla "kyllä"-vastauksen jälkeen narinaa, että kyllä mäki laihduttaisin jos vaan olis aikaa ja rahaa tms.

Tällä hetkellä tosin lähinnä kysellään, että onko perheenlisäystä ja mä saan nolostellen sanoa, että eiku jäätelöä oon syöny aika reippaasti ku on tuo kesäkin ny tuloillaan... :ashamed:

No ymmäärrän et se on nykyään sellainen yleinen kohteliaisuus, vähän niinkuin "kiva paita" tai jotain. Mä en itse pidä tuollaisista kohteliaisuuksista, mun mielestä se sisältää viestin et nainen on aina kaunimpi mitä laihempi on(vääristää tyttöjen kehonkuvaa et yleinen ajatus naisista on tällainen). Siksipä jos joku mulle noin sanoo, mun yleisin kommentti on "voi apua, pitää alka syödä enemmän, en halua laihtuu yhtään" tai vastaava. Ja tarkoitan sitä oikeasti, oon normaalipainoinen enkä tunne tarvetta laihtua.
Ja jos joku on oikeasti lihava ja laihtunut niin kiva noin terveyden kannalta varsinkin, mut miksi toisten ulkonäköä tai nimenomaan kokoa tarvii kommentoida?

Mä en ajattele :D

Jos olen, sanon että joo. Jos en, niin totean että en.

Olen ihan liian laiska jotta jaksaisin analysoida toisten small talk-tyylisiä sanomisia kovinkaan syvällisesti :xmas:

Yhteistyössä