Jos kaupan kassajonossa edellä menijä laittaa hihnalle sen kapulan, niin miten toimit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aasiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aasiakas

Vieras
Miksi helvetissä ei sitten voi alkaa lappaa niitä ostoksia siihen liukuhihnalle!? Johan se säästää aikaakin ja jonot purkautuvat nopeammin. Ovatko tavarani niin saastaiset, vai mikä ihme siinä on?
Minusta se on itsestään selvyys, kun edellä oleva laittaa kapulan hihnalle, että sitten siihen aletaan lappaa omat ostokset, eikä jäädä odottamaan sitä, että hihna tyhjentyy. :O

Tää on pieni ärsytys, mutta minua se haittaa hirveästi ja olen monta kertaa meinannut hoputtaa takana tulevaa latomaan ostoksensa siihen.

Mitä se sinua haittaa, pitäisit huolta vain omista asioistasi.

Varmaan sinussa on jotain vikaa, että sinusta pitää pysyä mahdollisimman kaukana, kun normaalisti ihmiset kyllä lappavat tavaransa sinne hihnalle, pahimmmillaan tunkevat omiaan, ennenkuin on edes ehtinyt omaa kärryä tyhjentämään ja laittamaan kapulaa.

Jotku ei vain tajuu.. Miestäni ärsyttää suunnattomasti se, jos edellä menevä ei tajua laittaa sitä kapulaa siihen. SItten hän suurilla eleillä kaappaa sen kapulan ja pamauttaa hihnalle :D

Tässä on kahta koulukuntaa, olen oppinut. Osa haluaa laittaa kapulan ennen omia ostoksiaan, osa omien ostosten taakse. Ja kun nämä kaksi koulukuntaan kohtaa harmillisesti, on kapuloita liikaa tai liian vähän ja ihmiset kasvattavat sarvia otsiinsa. Ihan turhaan.

• Tykkää
Reactions: versatile ja Ä92
[QUOTE="mie";25386598]Jotku ei vain tajuu.. Miestäni ärsyttää suunnattomasti se, jos edellä menevä ei tajua laittaa sitä kapulaa siihen. SItten hän suurilla eleillä kaappaa sen kapulan ja pamauttaa hihnalle :D[/QUOTE]

Mäkin usein kolautan sen siihen hihnalle kunnolla :D

Mutta joo, ei mua vois enää vähempää kiinnostaa mitä mun takana tuleva tekee, kun ei se mun tukkeenani ole. Ja kyllä mä ainakin olen joskus pitkän työpäivän jälkeen niin ajatuksissani, etten nyt ehkä just sillä sekunnilla huomaa alkaa latoa tavaroita hihnalle. Tosin käyn aika usein kaupassa joten tavaraa on se korillinen, joka on kyllä nopeasti ladottu.

Käsitänköhän minä nyt ...? Kun edelläolijan tavarat loppuvat, panen kapulan ja alan nostella ostoksiani hihnalle. Kun minun ostokseni ovat hihnalla, laitan uuden kapulan ellei jo takanaolija ole sitä laittanuy.

on se kumma että ihmisillä on pokkaa suurieleisesti viskoa niitä kapuloita, mutta jos asia oikeasti ärsyttää niin paljon, niin varmaan tehokkaampaan lopputulokseen pääsisi jos sanoisi edellä menevälle, että hei laita ensi kerralla kapula ostoksiesi taakse?! Alkaisi vähänniinku ihminen kerraallaan kouluttaa muita oikeaoppiseen kassatoimintaan!

Ja ihminen joka kapulan hihnalle laittaa- mitä se hänen ajankäyttöönsä enää vaikuttaa, jos ei seuraava asiakas heti sillä sadasosasekunnilla alakaan latoa ostoksiaan hihnalle?
Kassaneiti saa palkan koko ajasta, hänen ajankäyttöönsä sen ei pitäisi vaikuttaa.
(nyt tietysti kassahenkilöstö alkaa jostain syystä raivota mulle, mutta...)

muistelen että ennen jokainen laittoi itse kapulan kun meni hihnalle edellisen asiakkaan ostosten perään.
nyt on levinnyt tämä tapa että laitetaan omien ostosten perään.
mun mielestä aika hieno ja kohtelias tapa ei tarvii ostokset sylissä hamuta vielä kapulaa.
sen sijaan en kerkiä seurailla takana olevaa ja hänen ostoksiaan lappaako hän ostokset heti hihnalle vai ei, siinä hetkessä kun taapero juoksee ja korttien kaa venkslaa on ihan tarpeeksi seuraamista

En mä ainakaan välitä, jos takana tuleva ei hoiksaa laittaa tavaroitaan hihnalle kun oon kapulan laittanu, ehtii sitä hitaamminkin kaupasta pois eikä se kassakaan nyt ihan hetkessä niitä tavaroita viivakoodin lukijasta vedä, joten samapa tuo.

Mua ärsyttää ennemminkin se, ettei edellinen laita kapulaa ostostensa perään varsinkin jos sitä kapulaa pitää kurkotella edellisen ostosten ylitse kauempaa. Sen edellä menijä voisi hoksata kohteliaasti tehdä.

muistelen että ennen jokainen laittoi itse kapulan kun meni hihnalle edellisen asiakkaan ostosten perään.
nyt on levinnyt tämä tapa että laitetaan omien ostosten perään.
mun mielestä aika hieno ja kohtelias tapa ei tarvii ostokset sylissä hamuta vielä kapulaa.

Kyllä mun mielestä aina on ollut se periaate kun niitä kapuloita on ollut, että ne laitetaan omien ostosten perään. Eihän sitä voi edellä olevasta aina tietää, että onko siltä tulossa vielä jotain ostoksia, mutta omat ostoksensa jokainen varmasti tietää.

Tässä on kahta koulukuntaa, olen oppinut. Osa haluaa laittaa kapulan ennen omia ostoksiaan, osa omien ostosten taakse. Ja kun nämä kaksi koulukuntaan kohtaa harmillisesti, on kapuloita liikaa tai liian vähän ja ihmiset kasvattavat sarvia otsiinsa. Ihan turhaan.

Väärin! Lisäksi on olemassa myös kaksi muuta koulukuntaa; ne, jotka eivät tajua kapulan merkitystä alkuunsakaan ja ne, jotka (vähemmistö), jotka osaavat laittaa sen kapulan puuttuvaan kohtaan, oli se kummalla puolella tahansa.

Mutta entäs sitten ne, jotka osaavat laittaa sen kapulan omien ostoksiensa taakse, mutta jäävät nojailemaan siihen kassahihnan alkupäähän siihen asti, kunnes on maksun vuoro? Hihna tyhjä ja jono pitkä, kun tauno ei tajua siirtyä eteenpäin...

[QUOTE="mä";25386782]Väärin! Lisäksi on olemassa myös kaksi muuta koulukuntaa; ne, jotka eivät tajua kapulan merkitystä alkuunsakaan ja ne, jotka (vähemmistö), jotka osaavat laittaa sen kapulan puuttuvaan kohtaan, oli se kummalla puolella tahansa.

Mutta entäs sitten ne, jotka osaavat laittaa sen kapulan omien ostoksiensa taakse, mutta jäävät nojailemaan siihen kassahihnan alkupäähän siihen asti, kunnes on maksun vuoro? Hihna tyhjä ja jono pitkä, kun tauno ei tajua siirtyä eteenpäin...[/QUOTE]On se vaikeaa, aina on huonosti :D

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
mua taas ärsyttää ne jotka ei osaa/uskalla laittaa tavaroitaan hihnalle vaikka olis puoli metriä väliä edellisen ostoksiin, jos ei ole kapulaa.. aina ei ole kapulaa vapaana tai ei ylety kurkottamaan. Ihan hyvin voi seuraava laittaa ilmankin sitä jos on tarpeeksi väliä tai sitten laittaa myöhemmin sen siihen väliin..

Yhteistyössä