Jos kaupan kassajonossa edellä menijä laittaa hihnalle sen kapulan, niin miten toimit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aasiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on kyltillä osoitettu kassat kaksostenrattaiden kanssa kuleville ja pyörätuolilaisille. Seuraavaksi varmaan laitetaan tupakoitsijoille. Jos sitten laittais kapula-ahdistuksesta kärvisille omansa?

Minua taas ärsyttää ne kanssashoppaajat, jotka kassalla mulkoilevat kun minun kassajonokäyttäytymiseni ei vastaa heidän normejaan. Lisäksi olen hiivatin hidas pakkaamaan ostoksia, seuraavaana jos on joku hätähousu mulkoilemassa ja tuhisemassa, niin stressiä pukkaa. Kapuloista en pahemmin herneitä nekkuun vetele. Ainahan sitä voi ystävällisesti hymyillen sanoo edellä olevalle, että ojentaisko sen kapulan sieltä kun itse ei yllä. Tai samaten ystävällisesti hymyillen sille seuraavalle sanoa, että laita/laittakaa vaan jo ostoksenne hihnalle. Jos kerta nyppii. Mutta siis ystävällisesti ja hymyillen.

[QUOTE="mä";25386921]Nyt on kyltillä osoitettu kassat kaksostenrattaiden kanssa kuleville ja pyörätuolilaisille. Seuraavaksi varmaan laitetaan tupakoitsijoille. Jos sitten laittais kapula-ahdistuksesta kärvisille omansa?[/QUOTE]Ehkä voisi alkaa käyttää omaa kapulaa? Sellaisen saisi vaikka, kun on ostanut 100 eurolla kuukaudessa, joulun alla lahjapaperiin käärittynä, voisi sitten käyttää toisen ketjunkin kaupassa ja siitä saisi mulkoilun aiheen sielläkin. Vähän niin kuin ostoskassien kanssa, eräässä kaupassa kuulin asiakkaan puhisevan, ettei tartte tulla tänne noitten Citymarketin kassien kanssa...

Ok, eka kerta kun kiinnitän tuohon kapulaan huomiota on tänään, palstalla. Eikö teillä tosiaan ole MITÄÄN MUUTA?! :laugh:

Kaupassa käynti on varmaan maailman suurin asia kun täällä vedetään show joka asiasta joka siellä kaupassa tapahtuu. :D

Ok, eka kerta kun kiinnitän tuohon kapulaan huomiota on tänään, palstalla. Eikö teillä tosiaan ole MITÄÄN MUUTA?! :laugh:

Kaupassa käynti on varmaan maailman suurin asia kun täällä vedetään show joka asiasta joka siellä kaupassa tapahtuu. :D

Ilmeisesti palstamammoilla ei ole muuta kodin ulkopuolista elämää, kuin kaupan kassajonot

[QUOTE="mie";25386598]Jotku ei vain tajuu.. Miestäni ärsyttää suunnattomasti se, jos edellä menevä ei tajua laittaa sitä kapulaa siihen. SItten hän suurilla eleillä kaappaa sen kapulan ja pamauttaa hihnalle :D[/QUOTE]

Mä NIIIN tajuun sun miestä. Mulla palaa käpy kans jos edellä oleva ei tajuu sitä kapulaa laittaa. Kun yleensä mulla on koko trio mukana kaupassa ja rattaat ja ostokset vie tilaa (puhumattakaan kahdesta nappulasta jotka suhaa jaloissa myös..) ja sitten toppavaatteet ja mun läski persaus vie myös tilaa niin on HEL-VE-TIN ärsyttävää itse kurotella sieltä kaukaa sitä ainoaa kapulaa. Varsinkin jos se edellä oleva vaan perkele pyörittelee peukaloitaan ja kattelee ympärilleen ihan joutilaana. Ssstana. Miksei sitä voi laittaa??!! Argh.

No enpä nyt ainakaan kysymykseen vastannut.

Kylläpä teidän käpy on herkkä kärähtään, onko se kastettu sytytysnesteessä?

Ja siis etenkin kotiäideillähän ei muuta ookkaan ku aikaa, eli mitä haittaa muitten kapulakoreografiat ;)

Minää en ikinä laita kapulaa kuin korkeintaan joskus harvoin omien ostosteni eteen. Yleensä toimin niin, että jätän vain välin minua edellä olevan ostoksiin.

Niin ja olen itsekin ollut kaupassa töissä, eikä minulla ainakaan ollut ongelmia erottaa mihin jonkun ostokset loppuivat ja mistä toisen alkoivat.

Eiks tääki oo nyt yks ja vitun sama kuka sen kapulan laittaa ja eteen vai taakse vai vaikka sivuttain.. kunhan ne ostokset edes jossain vaiheessa erottuu toisistaan. Välillä laitan molemmat kapulat itse, välillä edellä ja takanaoleva ehtii läimästä sen sinne minua ennen. Big deal.

Mutta AP:n ymmärrän täysin, mulle sattuu harvinaisen usein eteen niitä, jotka alkaa latoa omia ostoksiaan vasta kun heitä edelläoleva on jo maksamassa.. Minuuttikin riittää bussista myöhästymiseen.

Ja se vasta hauskaa on kun se edellä oleva laittaa sen kapulan mutta jää sitten seisomaan sen liukuhihnan päähän ettei niitä ostoksia pääse laittamaan :)
Mutta eipä tämä minun maailmaa onneksi kaada :D

Ai hemmetti .,millasen ongelman palstamamma vetää, nauran täällä ihan kippurassa .................. :) Tulee pitkäketju joten taidan hakea popparit valmiiksi......... e juma ...............

[QUOTE="mie";25386598]Jotku ei vain tajuu.. Miestäni ärsyttää suunnattomasti se, jos edellä menevä ei tajua laittaa sitä kapulaa siihen. SItten hän suurilla eleillä kaappaa sen kapulan ja pamauttaa hihnalle :D[/QUOTE]

Loistavaa, että meitä on muitakin! :D Mä teen kanssa just noin!!

Tässä on kahta koulukuntaa, olen oppinut. Osa haluaa laittaa kapulan ennen omia ostoksiaan, osa omien ostosten taakse. Ja kun nämä kaksi koulukuntaan kohtaa harmillisesti, on kapuloita liikaa tai liian vähän ja ihmiset kasvattavat sarvia otsiinsa. Ihan turhaan.

Täh? Siis tietenkin jokaisen pitää laittaa se kapula omien ostostensa TAAKSE, sillä ethän sinä voi aina tietää ja kytätä onko se edellä menevä jo laittanut kaikki ostoksensa hihnalle....

[QUOTE="mä";25386782]
Mutta entäs sitten ne, jotka osaavat laittaa sen kapulan omien ostoksiensa taakse, mutta jäävät nojailemaan siihen kassahihnan alkupäähän siihen asti, kunnes on maksun vuoro? Hihna tyhjä ja jono pitkä, kun tauno ei tajua siirtyä eteenpäin...[/QUOTE]

Tämä on kohteliasta käytöstä silloin, kun kassalla on kortinlukijamaksupääte (tai mikä se oikea sana nyt onkaan) ja asiakkaan pitää itse näpytellä tunnuslukunsa laitteeseen. Ethän sinä pankkiautomaatillakaan mene toisen niskaan hönkimään kun toinen näppäilee tunnuslukuaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ärtsy;25387551:
Täh? Siis tietenkin jokaisen pitää laittaa se kapula omien ostostensa TAAKSE, sillä ethän sinä voi aina tietää ja kytätä onko se edellä menevä jo laittanut kaikki ostoksensa hihnalle....

Mun mielestä sen näkee aika selkeesti, onko edelläolevalla kärryssä/korissa/sylissä vielä tavaraa. Ainakaan Helsingissä ei saa kerätä kaupassa kasseihin ostoksia.

Se joskus hieman saa "ärsytystä" aikaan, jos olen ns.kolmas asiakas. Ensimmäisen asiakkaan ostosten perässä on kapula ja ostokset liki vedetty kaikki kassan läpi eikä edelleenkään se minun edelläni oleva toinen asiakas laita ostoksiaan siihen hihnalle. Ja takana on joku heikkohermoinen vanhempi mieshenkilö (kuten tässä eräänä päivänä oli ja alkoi huutelemaan kassaneidille etteikö teitä täällä enempää ole)

Yhteistyössä