Jos kaupan kassajonossa edellä menijä laittaa hihnalle sen kapulan, niin miten toimit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aasiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hahaa, määpä meen huomenna kauppaan ja jätän ihan tarkoituksella kapulan laittamatta! Seisoskelen siinä hihnan alkupäässä kaikessa rauhassa ja katselen ympärilleni, ja kunhan kassahenkilö on ostokset piipannut alan pyydellä sitä tupakkalistaa "mitähän mä ottaisin, oliko tuossa se vihreä LM, ai ei ollu, no mitäs mä sit ottaisin.."

Kunhan tupakit kopsahtaa koneesta (seuraavan asiakkaan ostosten sekaan ) alan kaivaa korttia lompsasta "olikse nyt tää debit vai credit, kun mää meen aina sekasin näissä, hehheh". Katsotaan kenen pokka pettää ensimmäisenä :)

Eniten mua ottaa päähän ne ihmiset jotka alkavat lappamaan omia tavaroitaan samaan aikaan, kun minä laitan vielä omiani!!! Tekemällä sen niin, että mätäppä sinä nyt ostokset siihen pienen tilaan, kun he ovat mättäneet omat jo taakse odottamaan! Törkeetä käytöstä tuollainen kassajonossa.

Jos edellä oleva ei tajua laittaa kapulaa ostostensa perään, ni mä jätän 10cm raon ostoksien väliin ja alan lapata (ilman kapulaa) ostoksia siihen hihnalle. 8/10 laittaa tässä kohtaa kapulan ostosten väliin. Ja 2/10 tapauksessa laitan kapulan sitten kun se edellä oleva on siirtynyt eteenpäin tms., että se kapula on saatavissa ilman kurottelua.

mä itse olen jättänyt laittamatta hihnalle tavaroita vaikka kapula on laitettu. syy siinä että hihna on sotkuinen tai märkä. ei tuu mieleenkään siihen lapata cittarissa paitaa tai jotain kasviksia. odotan että likainen hihna kelautuu eteenpäin

Kasvikset -> Pussiin

Jos kaupan kassajonossa edellä menijä laittaa hihnalle sen kapulan, niin miten toimit?

Ei se nopeennuta sitä tahtia yhtään. Hihna kun on tyhjä niin myyjä alkaa ottamaan maksua vastaan, jotenka tässä kohtaan henkilö, joka on tämä kyseinen edellä menijä alkaa laittelemaan tavaroita hihnalle saapuu myyjälle silloin vasta (ellei ennen) kun myyjä on saanut maksun ja on valmis ottamaan seuraavan henkilön vastaan. Myyjät ei tietääkseni kahmaise tavaroita ykösel siihe viivakoodin lukijaan vaan ottaa ensinmäisen tavaran hihnalta ja siinä menee noin yhtä paljon aikaa kun tämä "edellä menijä" asettaa uuden tuotteen hihnalle, jotenka kyseinen henkilö ei hidasta eikä nopeennuta jonoa.

Olet vain maltiton henkilö. Deal with it!

Jos edellä menijä seisoo siinä hihnan päädyssä vielä, en ala lappaamaan ostoksiani hihnalle. Vielä useammin on käynyt niin että kapula kyllä laitetaan ostosten perään mutta lapset pyörivät vimmatusti hihnan vieressä. Mitä se lopulta edellämenijää riivaa jos takanatulija arpoo?

Alkuperäinen kirjoittaja ärtsy;25387585:
Tämä on kohteliasta käytöstä silloin, kun kassalla on kortinlukijamaksupääte (tai mikä se oikea sana nyt onkaan) ja asiakkaan pitää itse näpytellä tunnuslukunsa laitteeseen. Ethän sinä pankkiautomaatillakaan mene toisen niskaan hönkimään kun toinen näppäilee tunnuslukuaan?

Ei siihen todellakaan tarvitse koko kassan mittaa tilaa :D Tai sitten on jo sen verran iso tantta, että itse peittää sen lukijan varsin hyvin :D Siinähän on paljon lähempänä viereisen kanssan maksaja kun on melkein selkä selkää vasten. Mahdatko pyytää sitä toista kassaa pysähtymään siksi aikaa, kun saat näpyteltyä sen koodin sinne? :D

Varmaan se, että toinen joutuu latomaan kapuloita olan takaa kun toinen ei viitsi tehdä mitään. Eniten ärsyttää asiassa se, että jos jätän kapulan laittamatta, häviän, koska olen kusipää. Jos taas laitan kapulan, häviän, koska annan liian helposti periksi
Oikeestiko ihmiset miettii tuollaisia? Ite laitan kapulan omien ostosten eteen, jos siinä sellaista ei ole, paitsi tapauksissa, jossa on selvää että ostokset erottuu muutenkin, jolloin kapulaa ei tarvitse ja pelkkä väli riittää.

Varmaan se, että toinen joutuu latomaan kapuloita olan takaa kun toinen ei viitsi tehdä mitään. Eniten ärsyttää asiassa se, että jos jätän kapulan laittamatta, häviän, koska olen kusipää. Jos taas laitan kapulan, häviän, koska annan liian helposti periksi
Sun elämä on kyllä vaikeaa jos pelkkä kapulan laitto tekee susta "häviäjän" riippumatta kuka sen laittaa. Vai yritätkö aina laittaa sen samaan aikaan kun takana oleva:D

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Sun elämä on kyllä vaikeaa jos pelkkä kapulan laitto tekee susta "häviäjän" riippumatta kuka sen laittaa. Vai yritätkö aina laittaa sen samaan aikaan kun takana oleva:D

sen kapulan kanssa puljaamisen lisäksi kannattaa jäädä pakkaamaan omia ostoksiaan pankkikorttipäätteen vierelle niin että voi samalla kyylätä seuraavan asiakkaan tunnusluvun

parhaimmillaan pystyy estämään koko maksamisen jos seuraavalla ei ole tilaa lykätä kärryään syrjään

Laitan itse ja kiitän, jos minua edeltävä laittaa sen väliin. Näin on helpompi alkaa ladata omia tavaroita hihnalle.

Mulla on käynyt jonkun kerran niin, että perässäni ollut on alkanut ladata tavaroita laittamatta sitä kapulaa väliin, ja vieläpä niin, että mulla on vielä paljon tavaraa kärryssä, joten ei seuraavan olisi siihen vielä mahtuneetkaan. Joskus myyjä on sanonut tälle toiselle asiakkaalle asiasta tai sitten itse. Teen välillä isoja ostoksia ja niissä on oma hommansa ladata hihnalle ja pakata, niin sen haluaisi tehdä rauhassa.

Suomessa monet ovat valitettavasti kovin kärsimättömiä.

Yhteistyössä