Jos kemia puuttuu kannattaako aloittaa suhdetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManInLove
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

ManInLove

Vieras
Yhdenkään miehen kanssa ei ole nainen tuntenut mitään himoa tai seksuaalista vetovoimaa. Minun puolelta sitä on..onko nainen outo?
En ole vastaavaan aiemmin törmännyt.

Itse sanoisin, että ei kannata.
Jos kemia puuttuu, niin suhteesta tulee todella nopeasti seksitön ja tylsä.

Nainen saattaa olla seksuaalisesti estynyt tai jotenkin lukossa ja hänen pitäisi ensin selvittää ongelmansa yksin, ennenkuin pilaa jonkun muunkin elämän esim. pihtaamalla sitten parisuhteessa...

E-ei. Kaveri alko seurusteleen miehen kanssa, johon ei tuntenut vetoa. Ajatteli, että kyllä se sieltä vielä tulee, kun on muuten kaikin puolin mahtava tapaus. Mutta ei tullut ei. 9vuoden jälkeen erosivat ja sitä intohimoa ja huumaa ei tullut ikinä, vaikka seksikin luisti koko liiton ajan.

Pakko sanoa että ei. Kerran olen yrittänyt eikä siitä mitään tullut. Miehen kanssa oli aina sellainen olo kuin veljeään panisi.. se tuntui aina huonolta ja jotenkin oudosti epämukavalta molempien mielestä ja miehellä olikin sitten ongelmia erektion kanssa. Kemiaa ei voi teeskennellä eikä opetella, se tulee jos se tulee.

Tietty sinun tapauksessasi naisella saattaa vaan olla jotain lukkoja tai estoja jotka ehkä jonkin ajan sisällä lähtee pois kun tottuu suhteeseen kanssasi, eli en välttämättä heittäisi kirvestä kaivoon..

Googgeloihan aseksuaalisuus.

(ja muista, ettei se, ettei mahdollinen tuleva naisesi tuntisikaan seksuaalista halua kenenkään kanssa tarkoita sitä että sä sit voisit sen mielestä käydä naimassa muita)

Ap:n tapaukseen en osaa ottaa kantaa.
Jos nainen ei ole koskaan tuntenut vetoa ketään kohtaan niin se kuulostaa oudolta..

Mutta kommentoin nyt itse kysymykseen vähän erilailla kuin aikaisemmat vastaajat.
Olen seurustellut mieheni kanssa 6vuotta. Meillä on yksi lapsi.
Aloitin suhteen hänen kanssa järkisyistä:
Halusin luotettavan ja kiltin miehen, joka haluaa lapsia.
En tuntenut häntä kohtaan voimakasta vetovoimaa eikä hän ollut tajuttoman komea.
Eli ehkä joku on sitä mieltä ettei välillämme ole kemiaa.
Mutta olemme kuitenkin onnellisia ja tyytyväisiä ja tappelemme hyvin harvoin.

Vastaavasti seurustelin nuorempana tajuttoman komea miehen kanssa,
joka aiheutti perhosia vatsaan ja sai jalat menemään alta.
Mies valehteli, loukkasi ja petti.
Ja antoi sukupuolitaudin.

Joten eipä tuo kemia aina kerro kaikkea..
Jos suhteessa kaikki muu sujuu ja yhdessä ollaan tyytyväisiä,
niin mielestäni pieni "kemian puute" ei ole este.

[QUOTE="Lotta";30056553]Ap:n tapaukseen en osaa ottaa kantaa.
Jos nainen ei ole koskaan tuntenut vetoa ketään kohtaan niin se kuulostaa oudolta..

Mutta kommentoin nyt itse kysymykseen vähän erilailla kuin aikaisemmat vastaajat.
Olen seurustellut mieheni kanssa 6vuotta. Meillä on yksi lapsi.
Aloitin suhteen hänen kanssa järkisyistä:
Halusin luotettavan ja kiltin miehen, joka haluaa lapsia.
En tuntenut häntä kohtaan voimakasta vetovoimaa eikä hän ollut tajuttoman komea.
Eli ehkä joku on sitä mieltä ettei välillämme ole kemiaa.
Mutta olemme kuitenkin onnellisia ja tyytyväisiä ja tappelemme hyvin harvoin.

Vastaavasti seurustelin nuorempana tajuttoman komea miehen kanssa,
joka aiheutti perhosia vatsaan ja sai jalat menemään alta.
Mies valehteli, loukkasi ja petti.
Ja antoi sukupuolitaudin.

Joten eipä tuo kemia aina kerro kaikkea..
Jos suhteessa kaikki muu sujuu ja yhdessä ollaan tyytyväisiä,
niin mielestäni pieni "kemian puute" ei ole este.[/QUOTE]

No jos harrastat hänen kanssaan kuitenkin mieluusti seksiä niin mikäs siinä. ei kaikkien suhteiden tarvitse olla räjähtäviä, mutta jos minkäänlaista kipinää ei ole, on vaikea rakentaa suhdetta. (kts aiempi vastaukseni)

Ei. Tulet huomaamaan kun aikaa kuluu, että tulee mutkia matkaan jos kanssakäyminen ei ole aidosti helppoa. Nimittäin niitäkin naisia on jokaiselle, joiden kanssa on iisiä.

Aseksuaalisuudestakin voi parantua. Kysy vaan palstalaisilta.
Riippuu varmaan pitkälti onko teillä seksiä vai ei ja edellytätkö sinä suhteelta seksiä vai et. Ei mikään epämääräinen kemia korreloi välittämisen tai sitoutumisen kanssa.

Mä olen tuntenut hullua himoa ja vetovoimaa lähinnä ensimmäiseen poikaystävääni, joka vittumaisella luonteellaan sai mut ajan saatossa tuntemaan ällöttäväksi nilviäiseksi. Olen tämän jälkeen oppinut uudelleen arvostamaan itseäni, mutta se että joku haluaa mua on ollut pitkään hankala asia. Seksi on parhaimmillaan ihanaa, mutta usein turn off tulee siinä vaiheessa ku mies tekee aloitteen ja osoittaa halua. Olen ollut yhdessä 8v mieheni kanssa, enkä ole tuntenut häneen suurta vetovoimaa. Hän on kuitenkin fiksu, turvallinen, komea, töissä ja mahtava isä. Seksielämämme oli tosi aktiivista lapsen tuloon saakka, sen jälkeen about kaksi vuotta takkuili. Pakottauduin tällöin pohtimaan syvällisesti asiaa ja etsimään syitä. Ja keskustelemaan mieheni kanssa! Nyt jo helpottaa, solmut aukeilee pikkuhiljaa eikä seksin aloittaminen tunnu epämiellyttävältä. Voisin jopa sanoa, että tunnen niin syvää kiintymystä mieheeni, että sitä voisi kutsua vetovoimaksi. ;)

Mä olen tuntenut hullua himoa ja vetovoimaa lähinnä ensimmäiseen poikaystävääni, joka vittumaisella luonteellaan sai mut ajan saatossa tuntemaan ällöttäväksi nilviäiseksi. Olen tämän jälkeen oppinut uudelleen arvostamaan itseäni, mutta se että joku haluaa mua on ollut pitkään hankala asia. Seksi on parhaimmillaan ihanaa, mutta usein turn off tulee siinä vaiheessa ku mies tekee aloitteen ja osoittaa halua. Olen ollut yhdessä 8v mieheni kanssa, enkä ole tuntenut häneen suurta vetovoimaa. Hän on kuitenkin fiksu, turvallinen, komea, töissä ja mahtava isä. Seksielämämme oli tosi aktiivista lapsen tuloon saakka, sen jälkeen about kaksi vuotta takkuili. Pakottauduin tällöin pohtimaan syvällisesti asiaa ja etsimään syitä. Ja keskustelemaan mieheni kanssa! Nyt jo helpottaa, solmut aukeilee pikkuhiljaa eikä seksin aloittaminen tunnu epämiellyttävältä. Voisin jopa sanoa, että tunnen niin syvää kiintymystä mieheeni, että sitä voisi kutsua vetovoimaksi. ;)

Olen kysynyt henkilökohtaisesti naiselta ja hän ei kuulemma tunne mitään seksuaalista kenenkään miehen kanssa, ainoastaan haluaa läheisyyttä ei seksiä.

Ei kaikki sellasta tunne.

Termit ja niiden selitykset on suomennettu AVENwiki:stä.

Aseksuaali : henkilö joka ei tunne seksuaalista vetovoimaa muihin ihmisiin

Harmaa aseksuaali : ihminen, joka määrittelee itsensä harmaaksi aseksuaaliksi voi olla
* henkilö joka normaalisti ei tunne seksuaalista vetovoimaa, mutta voi joskus tuntea sitä
* henkilö joka tuntee seksuaalista vetovoimaa, mutta jolla on vähäinen motivaatio seksiin
* henkilö joka on teknisesti seksuaali mutta jolle seksi ei ole tärkeä osa elämää eikä hän samaista perinteiseen seksikulttuuriin
* henkilö joka tuntee seksuaalista vetovoimaa ja halua, mutta ei tarpeeksi vahvana halutakseen tehdä asialle jotain
* henkilö joka voi nauttia seksistä ja haluta sitä, mutta vain hyvin tarkkaanvalituissa tilanteissa

Demiseksuaali : henkilö joka kokee seksuaalista vetovoimaa vain romanttiseen partneriinsa

Aromanttinen : aromanttiselle ei ole varsinaista selitystä. Jotkut ihmiset pitävät sitä romanttisen vetovoiman tunteen puuttumisena, missä taas jotkut pitävät sitä haluttomuutena osallistua romanttiseen parisuhteeseen.

Bi-romanttinen : henkilö joka on romanttisesti kiinnostunut molemmista sukupuolista.

Panromanttinen : henkilö, joka on romanttisesti kiinnostunut muista, mutta ei välitä toisen henkilön sukupuolesta.

Anti-seksuaali : uskoo, että seksuaalisuus on väärin ja sitä pitää välttää. Se on täysin eri asia kuin aseksuaalisuus; anti-seksuaali voi olla joko seksuaali tai aseksuaali ja kaikki aseksuaalit eivät ole anti-seksuaaleja.