Jos kotiäiti sairastuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Lapset ja äiti lepäilee kipeenä kotona :D

No mä en kyllä tajua mikä tuossa on niin hauskaa... jos äiti ja lapset on kipeinä kotona niin sitten ne on. Mikä siinä huvittaa...?

No eka kerta kun koko porukkaan iskee oksennustauti ni ehkä sitte käsität miks hymyilyttää.
Psstt se on se äiti joka sielä ne oksennukset siivoo :whistle:

ite joudun yöllä sairaalaan, seuraavana päivänä vielä osastolla koska mut leikattiin, mies kyl sai saikkua ja mä sain miehen työantajalle saikkulapun lääkäriltä, mut työantaja makso sitte lopulta puolen päivän palkan. riippuu niin työnantajasta. eli mun olisi pitänyt lääkehuurussa ja vasta leikattuna kahtoa lapsia (silloin poika 3kk ja tyttö n. 2 v)

Kyllä minä hoidan muksut olin kipeä tai en.. nytkik lunssa ja kuumetta ja jotenkin sitä joutuu vaan sinnittelemään. Silloin kun olen kipeä, niin ei mennä pihalle ja kaupassa käynnitkin koittaa mies hoitaa töiden jälkeen.

kyllä meillä ainakin minä hoidan lapset olin kipeenä tai en.en mä kipeenä puistoon lähtis ja meillä ainakin mies hoitaa kauppa reissut kun olen kipeä.ainut asia minkä teen on ruoka ja kaiken muun tekee mies.

Kuinkahan meidän olisi pitänyt toimia silloin kun mä sairastuin syöpään toisen kerran jos mies olisi ollut töissä silloin? Mies "onneksi" joutui työttömäksi ja pystyi olemaan vauvan kanssa kotona. Mutta olisko kunta hommannut meille apua tuollaisessa tilanteessa? Kyse kuitenkin useasta kuukaudesta ja lapsi oli alle vuoden tuon alkaessa. Olisihan se ollut rankkaa miehelle käydä töissä, hoitaa lapsi ja siinä välillä sitten hoitaa muakin, kun kotona olin. Musta ei ollut lasta hoitamaan.

On tosi ikävää kyllä että äiti joutuu hoitamaan itsensä, kodin ja lapset myös sairaana. Meillä onneksi mies työnsä lisäksi osallistuu erittäin kiitettävästi kodinhoitoon eli voisin huoletta sairaana ollessani keskittyä vaan siihen että lapset saavat ruokaa ja tarvitsemansa huomion muuten =)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kuinkahan meidän olisi pitänyt toimia silloin kun mä sairastuin syöpään toisen kerran jos mies olisi ollut töissä silloin? Mies "onneksi" joutui työttömäksi ja pystyi olemaan vauvan kanssa kotona. Mutta olisko kunta hommannut meille apua tuollaisessa tilanteessa? Kyse kuitenkin useasta kuukaudesta ja lapsi oli alle vuoden tuon alkaessa. Olisihan se ollut rankkaa miehelle käydä töissä, hoitaa lapsi ja siinä välillä sitten hoitaa muakin, kun kotona olin. Musta ei ollut lasta hoitamaan.

Yhden tapauksen tiedän jossa äiti sairastu vakavasti ja lapsi oli muutaman kk ikäinen ni äiti jäi sairaslomalle (kelan sairaspv rahalle siis) ja isä siirty vanhempainlomalle ja sitte hoitovapaalle. Kunnat vissiinki aika nihkeesti järjestää apuja :/

äiti hoitaa, mutta älä nyt ihmeessä kipeenä mihkään puiston laidalle lähe. Pitkittyy vaan ja huonossa lykyssä tartutat siellä muutkin. Kotona pysytte myös silloin, jos "vain" sinä oot kipeenä. Keksit niille lapsille jotain kivaa tekemistä siellä sisätiloissa.

lapsi olisi varmaan otettu huostaan, ei kai kunta lapsiperheille mitään kotiapuja hoida.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kipeänä kotiäiti keittää pannun kahvia, napsii päivän mittaan muutaman buranan ja auttaa lapsille videon päälle ja kääriytyy vilttiin ja palstailee plussalla. :xmas:

Esim migreeninkourissa kotiäiti ei sängystä pääse ylös, saati palstaile. Mies hoitaa pojan ja äippä makaa pimeässä :xmas: En mä aivan vähästä pyydä jäämään kotiin, mutta esim tuossa tilanteessa ei kertakaikkiaan kykene.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Jos mä oon töistä pois siks et oon sairaana niin ei kukaan muukaan meille tuu lasta hoitamaan sen vuoks et mä oon kipeenä.

Miksi tulisikaan kun sulla on lapsellesi hoitopaikka jonne voit tämän päiväksi laittaa?

Jos tästä huolimatta päätät pitää lapsen kotona, se on sinun päätöksesi ja itseaiheutettu ongelma. Kotiäidillä ei ole tuota mahdollisuutta antaa lasta vieraanhoitoon ja hänelle tilanne on pakonsanelema.

Kuinka paljon alle vuoden? Eiköhän ensisijaisesti olisi etsitty lapselle päivähoitopaikka miehen työvuorojen ajaksi ja näin mahdollistaa lapsen hoito. Kieltämättä tilanne miehelle rankka.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Jos tästä huolimatta päätät pitää lapsen kotona, se on sinun päätöksesi ja itseaiheutettu ongelma. Kotiäidillä ei ole tuota mahdollisuutta antaa lasta vieraanhoitoon ja hänelle tilanne on pakonsanelema.

Mutta jos lapsikin on sairas, niin pakkohan hänet on pitää kotona. Jos sekä äiti että lapsi ovat esim. a-viruksen tai rajun vatsataudin kourissa, olisi jonkinlainen apu tervetullutta.

Puoliso SAA olla töistä pois pakottavien perhesyiden vuoksi, mutta poissaolo on palkatonta ellei työnantaja hyvää hyvyyttään maksa palkkaa.

ei kai sitä ihan flunssan takia mutta minä olin kipeä(jalka ja käsi paketissa, vauva jota piti kantaa ja isommat lapset) ja mies kyllä sai saikkua, ja jos ei olisi saanut niin kuka tuon vauvan sitten olisi hoitanut? ja sitten, mitä jos yh(jolla ei oikeasti ole ketään mummoa tai naapuria joka voisi auttaa) sairastuu niin ettei kykene lapsia hoitamaan? kyllähän sitä pari flunssapäivää pärjää aina jotenkin mutta jos on oikeasti niin sairas ettei pysty?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ei kai sitä ihan flunssan takia mutta minä olin kipeä(jalka ja käsi paketissa, vauva jota piti kantaa ja isommat lapset) ja mies kyllä sai saikkua, ja jos ei olisi saanut niin kuka tuon vauvan sitten olisi hoitanut? ja sitten, mitä jos yh(jolla ei oikeasti ole ketään mummoa tai naapuria joka voisi auttaa) sairastuu niin ettei kykene lapsia hoitamaan? kyllähän sitä pari flunssapäivää pärjää aina jotenkin mutta jos on oikeasti niin sairas ettei pysty?

Jos on flunssassa ja on kuumetta yms. niin itse en ainakaan jaksa hoitaa lapsia.
Mies on aina ihan mielellään jäänyt kotiin ja ihan palkkaa on saanut.

kyllä tässä on jaksamista kuumeessa itse hoitaa lapset. no onneks kaikki ollaan vuoronperään kipeitä niin ei mene liian rankaksi.. nyt odotellaan vaan sitä yrjö taudin alkua kun tää kuumeilu on ohitettu. ei miestä ei apua, kyllä tässä pärjää kun leikkiin ryhtynyt.

Yhteistyössä