Jos laitan täytekakun täytteeksi mansikoita, niin mikä sopisi maun puolesta kakun päälle koristukseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaivataan

Vieras
Itse en tykkää marjojen ja suklaan yhdistelmästä, joten jotain muuta. Viitsiikö kokonaisia pakastemasikoita laittaa, vai onko huonon näköisiä? Vai mikähän hedelmä sopisi mansikan kanssa yhteen?

Koristusvinkkejäkin saa antaa. Saisi olla jollain lailla näyttävää, koska en osaa kermaa pursotella hienosti, vaan tasasen kermakerroksen laitan kakun päälle ja reunoille.

Kakkublogejakin tutkiskelin, mutta turhan hienoja olivat mun taitoihin nähden.

eip, erittäin helppoa. ohuelti kermaa tai hilloa kakun päälle, kaulit marsipaanin ohueksi levyksi ja lätkäiset päälle, sihtaat vähän vielä tomusokeria niin se on siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
marsipaani kuorrutus? Saa hienon.

Tuntuu vaikealta sen perusteella mitä olen joskus aiemmin lukenut. Onko näin?

ei se vaikeaa ole.. kaulit valmiin marsipaanin tomusokerin päällä ja lätkäset kakunpäälle (kakunpäälle hiukka kermaa, et marsipaani pysyy pehmeänä).. päälle voit laittaa viiruja joko tomusokeri kuorutteella tai suklaalla.. tai sit ripustelet siivilän läpi tomusokeria

eip, erittäin helppoa. ohuelti kermaa tai hilloa kakun päälle, kaulit marsipaanin ohueksi levyksi ja lätkäiset päälle, sihtaat vähän vielä tomusokeria niin se on siinä.

Myydäänkö marsipaania valmiina vai pitääkö tehdä itse?

Ja marsipaaninhan voi varmaan värjätä, käykö normaalit kaupassa myytävät elintarvikevärit siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Myydäänkö marsipaania valmiina vai pitääkö tehdä itse?

Ja marsipaaninhan voi varmaan värjätä, käykö normaalit kaupassa myytävät elintarvikevärit siihen?

kaupassa myydään valmiiksi värjättyä marsipaania pötköissä.. on ainakin vihreää ja punaista. Ja voi värjätä, ja valkoisen marsipaanin päälle voi elintarvikeväreillä maalata

pakastemansikat kiilteen/hyytelön alla myös ok, reunoille sitten kermaa (pursotettuna)

http://4.bp.blogspot.com/_Fp5p6zvMM0g/SarwHnN5DeI/AAAAAAAAADw/xgtPV8ATYF0/s400/yst%C3%A4v%C3%A4np%C3%A4iv%C3%A4kakku+001.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pakastemansikat kiilteen/hyytelön alla myös ok, reunoille sitten kermaa (pursotettuna)

http://4.bp.blogspot.com/_Fp5p6zvMM0g/SarwHnN5DeI/AAAAAAAAADw/xgtPV8ATYF0/s400/yst%C3%A4v%C3%A4np%C3%A4iv%C3%A4kakku+001.jpg

Mites tuo kiille tehdään?

Taidan olla aika tumpelo näiden hommien kanssa...

banaani ja mansikka on ehdoton yhtälö. kannattaa ostaa valmista marsipaania eikä värjätä itse. se oikea marsipaani mitä myydään pötkössä on tyystin eri makuista kuin se värjätty. mä laittaisin vaan ohuen kerroksen kermaa ja päälle vaikka muutama oikea ruusu. ei kakun tarvi aina olla täynnä koristeita ja ihmeellisyyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
banaani ja mansikka on ehdoton yhtälö. kannattaa ostaa valmista marsipaania eikä värjätä itse. se oikea marsipaani mitä myydään pötkössä on tyystin eri makuista kuin se värjätty. mä laittaisin vaan ohuen kerroksen kermaa ja päälle vaikka muutama oikea ruusu. ei kakun tarvi aina olla täynnä koristeita ja ihmeellisyyksiä.

Juu, yksinkertaista kakkua haluan tehdäkin. Mutta nuo tosi yksinkertaiset koristukset tuntuu vaativan kivan kermapursotuksen ja juuri sitä mä en oo koskaan tehnyt.

Luultavasti teen kuitenkin niin että yritän tehdä jonkun pursotuksen reunoille (eihän sen kai pakko ole mennä kerralla oikein, pyyhkii pois ja pursottaa uudelleen) ja sitten päälle pari hassua koristetta.

Lisää vinkkejä saa kuitenkin vielä mieluusti antaa!

sen kerman voi levittää siihen ympärille ihan lusikallakin.. painelet pikkulusikalla sit vielä "kuvioita" teet ikään kuin rosoisen kuvioinnin tai veitsellä pyörität reunat tasaisiksi

laita kerma kakun ympärille lusikalla/veitsellä ja ripottelet kerman päälle marsipaania/nomparelleja tai suklaa hileitä.. kakun päälle voi sit laittaa esim. vadelmaa tai tasaisen kerman johon upottaa kukan tai posliini koristeen

Yhteistyössä