Jos lapsi on joko 3 päivää viikossa tai 5 h/pvä päiväkodissa, niin täytyykö maksaa täysi hoitomaksu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaako joku vastata?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaako joku vastata?

Vieras
Eli lapsi aloittais keväällä päiväkodissa ja olis joko 3 pvä/vko hoidossa tai sitten 5 h/pvä (eli tällöin tulis 5 hoitopäivää/viikko). Mietin, että kun viikot (tai päivät) jää reilusti "vajaiksi", niin saakohan päivähoitomaksuun jotain alennusta?

Riippuu hoitopäivien määrästä eli jos on 10päivää kuussa (saat itse jakaa päivät miten huvittaa)maksu on puolet normista. Joillakin kunnilla pystyt tekemään jollekin toisellekin satsille sopimuksen mut se on kunta kohtaista. Alle viiden tunnin päivän kohtalosta en ole varma mut mun mielestä siinäkin on jokin helpotus maksussa. Ja kaikki hinnat on samoja ympäri Suomen, ainakin kunnallisella puolella. Ja mun mielestä yksityiselläki sillä kelahan maksaa siihen ne korvaukset jolloin ainaki meillä jäi euron sisään maksu kunnallisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja AleXAN:
Meillä kun lapset oli 5h/pv hoidossa niin osapäivähoidolla olivat.
Mut jos on 5h/pv ja on vaikka 10pv/kk niin saako tuostakin vielä jotai alennuksia?

saa. Itse kuulumme ylimpään maksuluokkaan ja tyttäreni on hoidossa keskimäärin
3x viikossa max 5h/ päivä (kuukasittaisten vapaapäivien määrä 8-9) niin saamme alennusta maksusista n. 157 euroa

Yhteistyössä