Jos laskettu aika on vuonna 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiyspäivärahasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiyspäivärahasta

Vieras
niin minkä vuoden tulojen mukaan lasketaan äitiyspäiväraha..? Siis jos on vaikka vuonna 2009 opiskellut ja ne tulot on huonot, nii voiko silti saada parempaa äitiyspäivärahaa aikasempien työtulojen perusteella..?
Voisko joku tietävä auttaa..?

Tässähän kannattaa miettiä että mille vuodelle sitä vauvaa toivoisi, kun äitiyspäiväraha vaihtelee huimasti sen mukaan että mitkä tulot siinä laskennassa otetaan huomioon. Minimirahoilla oon kaks kertaa kotona ollut, joten seuraavaksi ois ihan kiva saada kunnon tuloja siltä ajalta.

Viimeisimmän valmistuneen verotuksen eli 2008 mukaan TAI 6kk ennen äitiysloman alkua tulot (jotka kerrotaan kahdella jotta saadaan vuositulo). Noista valitaan hakijan kannalta parempi vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
ne tulot katotaan vuoden 2009 mukaan. Tai jos oot ollu töissä just ennen äippälomalle jäänitä ni sit vaikuttaa ne tulot.

2008 vuoden verotuksesta katotaan 2010 äippärahat.
Tai viimesimmän puolen vuoden tuloista.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
ne tulot katotaan vuoden 2009 mukaan. Tai jos oot ollu töissä just ennen äippälomalle jäänitä ni sit vaikuttaa ne tulot.

2008 vuoden verotuksesta katotaan 2010 äippärahat.
Tai viimesimmän puolen vuoden tuloista.

Tai sit jos on ollut äitiyslomalla aikaisemmin, ja vanhempi lapsi on vielä alle 3, niin edellisen äp-rahan mukaan. Tai jos on ollut työttömänä äitiyslomaa edeltävän 4kk aikana, niin 86% päivärahasta.

Ja kannattaa muuten huomioida, niiden joilla tulis minimi äitiyspäiväraha, ja joilla ei ole töitä ja on oikeutettuja työttömyyspäivärahaan, jos on edes päivän niin että saa työttömyyskorvausta niin äpraha tulee sen mukaan, ja se on enemmän kuin minimi.

Yhteistyössä