jos miehesi olisi tälläinen mitä tekisit valmiiksi kun hän ekaa kertaa joutuisi hoitaan 2 lasta pidemmän aikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

[/quote]

En ole juuri sinun perheeseesi takertunut, vaan yleisesti olen puhunut millaista en voisi sietää ja mitä sietäisin. Ja tuo minun kommenttini juoposta tai työnarkomaanista ei kyllä ollut sinun miehestäsi!? :o Sanoin että sellainen mies joka perhettään unohtamatta käy töissä on ansainnut myös niitä vapaailtoja miesten kesken baarissa, en sen kummempaa vai?[/quote]

Pienenä vinkkinä; jos lainaat jonkun tekstiä ja vastaat siihen, silloin vastaat ns henk.koht sille henkilölle ja hänen kirjoitukseensa.
Jos kuitenkin kirjoitat ihan yleisesti, ei kannata lainata kenenkään tekstiä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Hävetkää naiset että tollasia ukkoja pidätte! Isiäkö? Kyllä niiden täytyy osallistua lastenhoitoon vaikka miten töissä olisivatkin.
Luojan kiitos mulla ihana mies! Hoiti lapset ja koko talouden yksin 2 viikkoa kun olin sairaalassa! Ja tuli yllättäen, eli enpä ollu valmiiks mitenkään voinut häntä ohjeistaa. ja kaiken lisäks olin tajuttomana ekat vuorokaudet että enpä voinu sieltäkään ohjeita antaa.
ja meillä 3 pientä

Hienoa! Noin sen pitääkin olla! Onneksi olkoon :flower:

Mitenkäs tiedät vielä kuinka tasapuolisesti se lastenhoito teillä sujuu sitten kun se vauva on tosiaan siinä sylissä :whistle:
Huomasin vaan että paasaat miten miehen pitää osallistua lastenhoitoon yhtä lailla kun naisen, eikä teillä edes ole vielä niitä lapsia :D

En ole lukenut kaikkia viestejä, joten en tiedä onko tätä jo mainittu, mutta jättäisin pienemmän neuvolakortin ja molempien kela-kortit johonkin, mistä mies ne helposti löytää, jos jostain syystä tarvitsee käydä lääkärissä.

Eilen käytin yksi vuotiasta lääkärissä ja lääkäri kysyi lapsen painoa (miettiessään lääkkeen annostusta) ja mulla ei ollu asiasta mitään hajua, mutta onneks sattu neuvolakortti olemaan mukana laukussa.

Ja sitten näin flunssaisena aikana jättäisin varmuuden vuoksi vielä ohjeistusta kuumelääkkeen annostelusta ja tietenkin tiedon, mistä lääkkeen löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Laittaisin päiväohjelman paperille tarkkoine ohjeineen :)
Vaipanvaihtoineen kaikkineen..

Samoin. Ja tekisin varmaan toiseksi ruuaksi jonkun laatikon tms. jonka voisi sitten lämmittää. Lisäksi katsoisin, että pyykkiä on tarpeeksi puhtaana ja ruokaa kaapeissa. Sitten kun pääsisin sairaalasta, alkaisin kouluttaa miestä tekemään myös välillä ruokaa ja muita kotitöitä ja ennenkaikkea hoitamaan lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi verrata:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
On se nyt helvata, että niiden miesten pitää olla niin saakelin täydellisiä ja kaikkivoipia! En mäkään osaa korjata meidän autoa jos siihen tulee joku vika, en edes tiedä mihin pissapojan neste laitetaan. Tämä siksi, että mun ei TARVITSE sitä tietää. Mieheni kyllä rakastaa lastaan ja viettää aikaa hänen kanssaan. Mutta eipä hänkään tiedä tarkkaan, kuinka monta kuutiota parsakaalia ja porkkanaa vauva lounaakseen syö, hui kamala. Ja jos kuolisin niin eiköhän tuo nopeasti oppisi. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ap haluaa antaa vähän apuja miehelle, miksi pitäisi tehdä vaikeamman kautta. Oikeasti musta on ihan hullua, että täällä ei olekaan niin pientä ongelmaa, etteikö sitä ukkoa pitäisi sen takia jättää tai jättää lapset tekemättä.

Nyt onkin kyse perusasioista kuten lapsen syönnistä, nukkumisesta ja erittämisestä. Jokainen vanhempi varmasti tajuaa milloin vauvalla/lapsella on NÄLKÄ, milloin on väsynyt ja milloin pissat on vaipassa/housuissa ja osaa myös tehdä näille asioille jotain. Auton korjaus on hiukan eri asia eikä näitä voi verrata. Lapsi on lapsi ja auto on auto! Lapsi on teidän kummankin yhteinen saavutus, auto ei ole mikään välttämättömyys.

En nyt tarkoittanutkaan verrata autoa ja lasta. Enkä myöskään sitä, etteikö mieheni osaisi hoitaa lasta pitkääkin aikaa. Minä nyt vaan sattuneesta syystä (kotona kun olen) tiedän kaikki ruutiinit hienosäätöineen paremmin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.
.

Hienosäätöineen? :laugh:

Huhhuijaa, en tiedä millaisia lapsia teillä muilla on, mutta mä olen aina selvinnyt ihan perusasioilla kuten: unta, ruokaa ja ulkoilua tasaisesti, kaikkia riittämiin. Ei ne mitään koneita ole, vaan lapsia. :D

Millasten miehien kanssa te niitä lapsia oikein saatte? Onneks omalla miehellä on sen verran vastuuntuntoo ja lapsirakkautta, että viettää lasten kanssa aikaa ja osaa niitä hoitaa, kun itse olen poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Hävetkää naiset että tollasia ukkoja pidätte! Isiäkö? Kyllä niiden täytyy osallistua lastenhoitoon vaikka miten töissä olisivatkin.
Luojan kiitos mulla ihana mies! Hoiti lapset ja koko talouden yksin 2 viikkoa kun olin sairaalassa! Ja tuli yllättäen, eli enpä ollu valmiiks mitenkään voinut häntä ohjeistaa. ja kaiken lisäks olin tajuttomana ekat vuorokaudet että enpä voinu sieltäkään ohjeita antaa.
ja meillä 3 pientä

Hienoa! Noin sen pitääkin olla! Onneksi olkoon :flower:

Mitenkäs tiedät vielä kuinka tasapuolisesti se lastenhoito teillä sujuu sitten kun se vauva on tosiaan siinä sylissä :whistle:
Huomasin vaan että paasaat miten miehen pitää osallistua lastenhoitoon yhtä lailla kun naisen, eikä teillä edes ole vielä niitä lapsia :D

Jos mieskin haluaa lapsia, niin kai sen pitää tehdä jotain muutakin kuin pökkästä sintit sisään. Kuvittelisin ainakin, että jos lapsi tulee toiveiden myötä eikä vahingossa, niin sitä hoidetaan ja osataan hoitaa olipa sitten äiti tai isä! Jos mun mies ei lapsista niiden syntymän jälkeen olisi kiinnostunut hoitamaan jne. niin mies saisi lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Mä en mun miehen hoiviin 5 kk ikäistä jättäisi puoleksitoista päiväksi!! Hän valitettavasti ei pärjäisi! Eikä edes suostuisi. Kälyn tai siskon hälyyttäisin apuun!!!
Onko sulla sukulaisista ketään jonka voisit pyytää miehen tueksi!

Arggg mulla nousee heti karvat pystyyn et miehelle ei uskalleta antaa mitään vastuuta lastenhoidosta vaan heti ollaan hälyttämässä apuun jotain naispuolista sukulaista. Eihän ne miehet koskaan opi mitään jos koskaan eivät saa harjoitella. Ja eivät ne vauvat/lapset oikeesti mene rikki vaikka ei just prikulleen samalla tavalla hoitaisikaan kuin äiti.

Mun mielestä ap:n kaltaisessa tapauksessa kannattaa laittaa ruoka-ajat ainakin paperille. Ja ylipäätään kaikki paperille, jotkut ei vaan muista tai älyä itse. Esim. mun ex ei ollut antanut vuoden ikäiselle lapselle ruokaa 7 tuntiin...onneksi menin käymään hänen luonaan. Että joku voi olla idioottikin...

Yhteistyössä