Jos miehesi pitäisi sua vaan siivoojana, miten reagoisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa varmaan puhua miehelle eikä itkeä asiaa netissä jos ei ymmärrä niin voivoi.

Jos et sinä ymmärrä puhumisen tärkeyttä niin voivoi.
Meil muija ei hoitanu hommiaan vaa inisi..

Samaa mieltä!!!

Kyllä miehen sisko suuttu mun isälle, isä nimittäin latas sille että ei se ukko naista tarvii kun ei sitä osaa käyttää, se tarvii siivoojan/kodinhoitajan
Loppu miehen siskolta äkkii mun haukkuminen

Mikäs kommentissani oli vialla?

Jos tahdon itselleni naisystävän tai vaimon niin yritän parhaani löytääkseni sellaisen.
Jos en muuta tahdo kuin siivouspalvelut pari kertaa kuussa niin soitan siivousfirmaan.

Jos sinulla olisi mies jota ei juuri muu kiinnosta kuin vaihtaa renkaat pari kertaa vuodessa niin äkkiä hoksaisit, että lähimmällä huoltoasemalla paikallisen urheiluseuran reippaat nuorukaiset vaihtaa ne kympillä joten miksi kattelisit äijää vuoden ympäri jos se ei muuta tee?

No mutta tää pitää ihan paikkansa
Jos ei halua seksiä mikä kuuluu parisuhteeseen,ja käyttää puolisiavaan siivoojana, niin kaikilla on parempi mieli kun sellainen ukko jättää kosimatta ja ostaa siivouspalvelut siivoojalta!

No ensinnäkin, vaihdan itse renkaat, en siihen miestä tarvitse.

Toiseksi lauseesi:
"Jos tahtoo siivouspalvelut mutta ei seksiä niin on hemmetin paljon halvempaa palkata viikkosiivoaja kuin mennä naimisiin." viittaa siihen, että puolisoja otettaisiin vain siivoamaan ja seksiin. Typerältä se kuulostaa. Ei voi mitään.
Itse kehottaisin valitsemaan puolison ihan muilla syillä, joten en ihmettele, että niin moni liitto kariutuu, jos nuo ovat kriteerit.

No vittu kun puhuttu on sata kertaa, itketty on uupumuksesta kun ei enää jaksa, huudettu on.

Ainoa miten sen saa tekee on huutamalla sille täysillä että nyt helvetti sä täytät sen tiskikoneen ja HETI, mutta silloinkin pitää olla oikeasti raivoissaan.

Et sinänsä kun riittäiskin puhuminen tai edes pyyntö.. Mutta ei mee kaaliin

Kannattaa varmaan puhua miehelle eikä itkeä asiaa netissä jos ei ymmärrä niin voivoi.

Jos et sinä ymmärrä puhumisen tärkeyttä niin voivoi.
Meil muija ei hoitanu hommiaan vaa inisi..

No vittu kun puhuttu on sata kertaa, itketty on uupumuksesta kun ei enää jaksa, huudettu on.

Ainoa miten sen saa tekee on huutamalla sille täysillä että nyt helvetti sä täytät sen tiskikoneen ja HETI, mutta silloinkin pitää olla oikeasti raivoissaan.

Et sinänsä kun riittäiskin puhuminen tai edes pyyntö.. Mutta ei mee kaaliin
Lueppa kirjoituksesi, ja mieti miksi vielä ole tuossa "suhteessa".
Eihän se mies tyhmä ole kun nautti sohvalla olostaan emännän raataessa jos emäntä näin antaa tapahtua. Henkilökohtaisesti en moista katselisi. Tulis äijälle äkkilähtö jos ei omaa osuuttaan hoitaisi.

No mutta se on tyhmää että sen takia sai huudot ja haukut emännältä. Kun ois viittiny oman osansa tehdä ja pitää muutenkin parisuhteestaan huolta niin olis miehelläkin ollu kivempi olla. Eikö?

Lueppa kirjoituksesi, ja mieti miksi vielä ole tuossa "suhteessa".
Eihän se mies tyhmä ole kun nautti sohvalla olostaan emännän raataessa jos emäntä näin antaa tapahtua. Henkilökohtaisesti en moista katselisi. Tulis äijälle äkkilähtö jos ei omaa osuuttaan hoitaisi.

On tuo kokannut ja siivonnut. Ei tehoa.

Se on se ongelma, että hänen mielestään on turha siivota välillä pöytä (5 ateriaa päivässä = 5 siivousta) vaan hän siivoaisi vasta illalla kaikki....:coffee:
Ulkoruokintaan sitten - ruokapöytä sinne joksikin aikaa. Syöt itse samalla kun sen ruoan teet ja häivyt iloisena lenkille tai kirjastoon(y)

Laita juhlaliina ruokapöydälle ja siihen kukka-asetelma, ettei värkkää sitä pois siitä. Sanot, et on tulossa kaveri kylään - ja tuleehan se joskus:cool:

Minkä takia kannattaa riidellä siivoamisesta? Siis ihan oikeasti! Siivoojan saa 34€/h ja tuosta hinnasta saa vielä kotitalousvähennyksen pois. Normaali 100 neliöinen omakotitalo tulee siivotuksi kolmessa tunnissa. Siinä on kuurattu vessat ja mopattu lattiat. Tuon tasoisen siivouksen kun ostaa joka toinen viikko, niin sitä ihminen köyhtyy 200€ ennen verovähennyksiä. Jos pariskunnalla on yhteinen taloustili, niin se vaatii siis vain satasen kuussa kummaltakin sinne lisää. Satasen kuussa! Jos oikeasti perherauha maksaa tuon, niin käsi pystyy kellä siihen ei ole varaa. Aika paljon turhempaan sitä meinaan tulee tuhlattua.

Hih, sattuipa sopivasti, tämä ketju on kuin mulle tehty, sillä samoja harmituksen (lue: vitutuksen) aiheita tässäkin huushollissa :D
Muuttuiko mikään sen jälkeen? Mitä teit itse?
Lopettakaa hissukseen tiskikoneen tyhjennys, jos ne astiat ei sinne mene. Sitten tilaatte uuden koneen, jonne voi täyttää likaiset. Missään tapauksessa ette kysy lupaa tai neuvottele asiasta. Jos ei vieläkään toimi, vika on muualla.

Ulkoruokinta voi tarkoittaa tätä:
https://www.youtube.com/watch?v=zJFhpIdqux8
Savustuspönttö sinne ensimmäisenä(y)

Minkä takia kannattaa riidellä siivoamisesta? Siis ihan oikeasti! Siivoojan saa 34€/h ja tuosta hinnasta saa vielä kotitalousvähennyksen pois. Normaali 100 neliöinen omakotitalo tulee siivotuksi kolmessa tunnissa. Siinä on kuurattu vessat ja mopattu lattiat. Tuon tasoisen siivouksen kun ostaa joka toinen viikko, niin sitä ihminen köyhtyy 200€ ennen verovähennyksiä. Jos pariskunnalla on yhteinen taloustili, niin se vaatii siis vain satasen kuussa kummaltakin sinne lisää. Satasen kuussa! Jos oikeasti perherauha maksaa tuon, niin käsi pystyy kellä siihen ei ole varaa. Aika paljon turhempaan sitä meinaan tulee tuhlattua.

Tän asian muuten tajuamalla säästettäisiin aika monta avioliittoa. Ihmiset käyttää isojakin rahoja ties mihin, mutta jos perherauhan saa ostettua pauttiarallaa tuolla summalla, niin kannattaisi miettiä niitä prioriteetteja uudestaan.

Tän asian muuten tajuamalla säästettäisiin aika monta avioliittoa. Ihmiset käyttää isojakin rahoja ties mihin, mutta jos perherauhan saa ostettua pauttiarallaa tuolla summalla, niin kannattaisi miettiä niitä prioriteetteja uudestaan.
No en ainakaan halua ketään kotiini siivoamaan vaikka kuinka halvalla saisi, mut se toinen tiskikone tulee, jos ei systeemi toimi. Se tietää sen oikeen hyvin. Pelotteluako? Eikun oikeesti haluaisin nähdä, miten pienestä asiasta voi lopulta olla kyse:
http://sisustusjasepustus.indiedays.com/2017/04/11/kaksi-astianpesukonetta/

Itse en tarttis sitä ensimmäistäkään, en mikroakaan, mut onhan tuo tiskikone aika kätevä, jos osaa käyttää. Kuinka moni mies pesee sen mikrokuvun käytön jälkeen?

No meillä. Mies voi kyl tyhjentää tiskikoneen. Ja laskut maksaa kyselemättä. Mutta muuten ei juur kotitöitä tee, eikä edes osaa kokata.

Mä tykkään siivota ja touhuta lasten kanssa, joten ei ole ongelma, kunhan vaan rahaa tuo.

Seksi kyl sujuu hyvin, ja ollaan läheisiä.

Jos joudut sairaalaan, kuka kokkaa? Naispuoliset sukulaisetko? Eiköhän miehen olisi jo aika opetella muutaman perusruuan teko.

Hmm...No, olen siivooja ammatiltani (joskaan en koulutukseltani), joten en kyllä jaksa pahemmin kotona siivota. Luulen, että tuossa tilanteessa olisi vain kaksi vaihtoehtoa:

- mies alkaa siivota tai
- palkkaa siivoojan kotiin.

Yleensäkin kotipalveluita kannattaa hyödyntää, eivät ole vain vanhusten juttu.

No en ainakaan halua ketään kotiini siivoamaan vaikka kuinka halvalla saisi, mut se toinen tiskikone tulee, jos ei systeemi toimi. Se tietää sen oikeen hyvin. Pelotteluako? Eikun oikeesti haluaisin nähdä, miten pienestä asiasta voi lopulta olla kyse:
http://sisustusjasepustus.indiedays.com/2017/04/11/kaksi-astianpesukonetta/

Itse en tarttis sitä ensimmäistäkään, en mikroakaan, mut onhan tuo tiskikone aika kätevä, jos osaa käyttää. Kuinka moni mies pesee sen mikrokuvun käytön jälkeen?

Eikö sulla ihan näin objektiivisesti ole aika vahva asennevamma? Että "kukaan ei tule kotiini siivoamaan", mutta samalla itse et sitä haluaisi tehdä. Puolison pitää se tehdä ja jos/kun ei tee sitä tarpeeksi usein, tarpeeksi tarkasti tai vaikka oikeilla aineilla, niin se on riidan paikka. Ja se on mielestäsi sen väärti? Tapellahan parisuhteessa täytyy, se on selvä. Mutta voisihan sitä keksiä jotain muuta, vaikka leikkaamaton nurmi tai tekemättömät lumityöt ;)

Ymmärsit tahallasi väärin. Meillä riittää molemmille tekemistä ja satun tykkäämään siivoamisesta, mutta en todellakaan ala sitä opettamaan tai miehelle esittämään, miten kuuluu tehdä. Osaa ne siivota, kun sille päälle sattuu:-)

Enkä halua ketään siivoamaan meille.

Nythän sulla on kaikki hyvin kun sun kelvoton mies on lähtenyt ulkomaille, ja on "aikuistunut" niin että on päässyt töihin (minkä estit siltä täällä, olis ollut loistotyöpaikka tiedoissa ) Eikö nyt ole ihanaa kun niin surkeasta miehestä olet päässyt eroon? Nythän sulla vasta elämä alkaa kun olet niin mukava ihminen

Loistotyöpaikka, camoon lentokoneiden korjaaminen ei todellakaan oo mikään loistoduuni. Mä olin loppuun koska mies laiskotteli kotona , silloin mies hoitaa ensin perheen asiat, esimerkiksi tekee ne kotityöt ja hoitaa asiat jotta vaimo saa palautua ja tervehtyä, sen jälkeen kun on huolehtinut perheestään niin siinähä ropaa koneita sen lähes 40 vuotta.
Ihmiset tekee virheitä, etenkin kun oot loppuun palanut, mutta se ei tee huonoa ihmistä kenestäkään.

Sen sijaan se että käyttää hyväksi vaimoaan esimerkiksi jättämällä tälle omat pyykit, tiskit ja roskat yms ja tekee sen täysin tietoisesti vielä senkin jälkeen kun näkee kuinka loppu toinen on, se tekee ihmisestä itsekkään ja laiskan.

Mä oon valmis tekee läheisteni eteen kaikkeni, mutta parisuhteessa se ei voi olla yksipuolista!

sä voit varmaan selittää mulle asian jota en käsitä.;
Kuinka joku voi vaan katsoa vierestä kun oma puoliso jota väitti rakastaneensa kärsii, vaikka tietää että voisi helpottaa toisen oloa?

ihan helppo tajuta
Teen osani kotitöistä yms = vaimo voi paremmin= molemmilla on parempi olla parisuhteessa.

Ja se seksi, kun siihen panostaa ja hellyyteen on vaimo onnellisempi= silloin parisuhteen molemmilla osapuolilla on parempi olla. Ei vaimo ole orja/piika

Miksi mies ei siis muuttanut näitä asioita?
Vaikka miehellä itselläänkin olisi ollut parempi olla.

Kyllä nyt ei tarvitse odottaa toiselta sitä että hän välittää ja tukee, ei tarvii kattoo ku toinen kuorsaa klo 15 asti päivällä, ja sillä välin itse itket keittiössä yksin. Mutta vaikea olla onnellinen kun rakastaa toista enemmän kuin ketään.

Kerta toisensa jälkeen mietin miksei mies välittänyt. Koska mies ei halunnut seksiä eikä ollu valmis puhuu siitä, tein päätöksen että teen kaikkeni että minä en halua, en kestänyt enää yhtään kertaa sitä etten kelpaa. Siksi aloin viettää somessa aikaa ja aloin välttää läheisyyttä, koska koin että mies ei välitä. Olin vihainen, vihainen koska koin jääväni yksin monella tapaa, olisin halunnut että mies välittää, hellii, haluaa seksiä ja tekee kotityöt siksi että ne kuuluu tehdä.

En minä halua olla kenellekkään ilkeä ja muhun sattui jos hermostuin, koin joka päivä epäonnistuvani. Vaikka uupunut ihminen ei tee sitä tahallaan.

Eikö me kaikki toivota ja tarvita sitä että puoliso rakastaa, pitää huolta, tukee,ja hellii+ että koet kelpaavasi naisena/miehenä.
Jos tämän lisäksi joskus edes puhutaan syvällisiä/tunteista niin eiköhän suhde ole suurimmaksi osaksi onnellinen.

Mutta jos toinen käyttää hyväksi jopa uupunutta puolisoa, jotta ei ite tarvii tehä mitään, niin se satuttaa, samoin satuttaa hellyyden puute, seksuaalinen haluttomuus/ puhumattomuus.

En ajattele että mies olisi ollut kelvoton, vaan että hän ei välittänyt. Sattuu ajatella näin, itse olisin tehnyt kaikkeni miehen eteen , en vaan osannu pitää huolta omasta jaksamisestani ja suojaan itseäni työntämällä kauemmas puolisoa silloin kun koen että minusta ei välitetä

Nythän sulla on kaikki hyvin kun sun kelvoton mies on lähtenyt ulkomaille, ja on "aikuistunut" niin että on päässyt töihin (minkä estit siltä täällä, olis ollut loistotyöpaikka tiedoissa ) Eikö nyt ole ihanaa kun niin surkeasta miehestä olet päässyt eroon? Nythän sulla vasta elämä alkaa kun olet niin mukava ihminen

Kiintymyssuhdetrauma: ”Kun tarvitsin sinua, sinä et ollut siellä. Minä makasin masentuneena lattialla ja aioin tappaa itseni. Sinä tulit, astuit ylitseni, käskit ryhdistäytyä ja sanoit meneväsi huoneeseesi soittamaan joitain puheluita. Päätin, että en tapa itseäni. Samalla päätin, etten koskaan turvaudu enää sinuun, ole sinun tukesi varassa.”

Kiintymyssuhdetraumassa on kyse toisen luottamuksen pettämisestä ja hylkäämisestä juuri sillä hetkellä, kun toinen erityisesti tarvitsisi tukea. Esimerkkinä voisi olla tilanne, jossa äiti tulee vauvan kanssa synnytyslaitokselta ja isä aloittaa samaan aikaan kolmen päivän kapakkakierroksen.

Trauma liittyy yleensä suhteeseen ja se määrittelee suhteen turvattomaksi: toiseen ei voi luottaa hädän tai tarvitsevuuden hetkellä.
"
Trauma ja tunnekeskeinen pariterapia
Traumaattisessa tilanteessa on tyypillistä, että turvallinen perusta ja turvasatama puuttuvat, mikä pitää yllä trauman vaikutusta ja se taas lisää suhteeseen sisältyvää stressiä. Tunteiden säätely on keskeinen tekijä traumaan sisältyvässä stressissä, mikä edellyttää pariterapeutilta valmiuksia työskennellä terapiassa tunteiden kanssa. Tunnekeskeisessä terapiassa käytetään kiintymyssuhdeteoriaa ihmissuhteiden karttana ja pariterapian vaiheita käytetään korjaavien kokemusten tuottamiseen. Tunnekeskeinen terapia ei auta ainoastaan paria parantamaan parisuhdettaan vaan pariterapiaa voidaan käyttää trauman hoitamiseen. Kun trauman aiheuttamat pelot työntyvät traumatisoidun henkilön mieleen, hänen ei tarvitse jäädä niiden kanssa yksin. Tunnekeskeisessä pariterapiassa mukana ollut ymmärtävä kumppani on hänen tukenaan.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhd...iterapiasta/trauma_ja_tunnekeskeinen_pariter/

Ihanaa jos olet päässyt yli kaiken katkeruuden ja olet löytänyt onnen. Sun ex-mieskin on tällä hetkellä onnellisempi kuin vuosikausiin, toivon samaa myös sulle :)