Jos mies ei pysty elättämään perhettä, onko hällä virkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pienen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30295562:
Ap oli äitiyslomalla, eli synnytyksestä on vähemmän kuin 3kk. Töihin meno ei välttämättä ole mahdotonta, mutta usein se ei ole monista käytännön syistä oikein mahdollista vielä. Mutta ehkä jonkin ajan kuluttua.

No juu, mutta siinä tapauksessahan se raha minkä hän saa kelalta on ihan kivan kokoinen (verrattuna kotihoidontukeen), ja vois kuvitella että pari kuukautta nyt saa kitkuteltua kuinka pienellä rahalla tahansa.
Tuollisia tilanteita vartenhan niitä säästöjä kai on, tai PITÄISI olla...

No juu, mutta siinä tapauksessahan se raha minkä hän saa kelalta on ihan kivan kokoinen (verrattuna kotihoidontukeen), ja vois kuvitella että pari kuukautta nyt saa kitkuteltua kuinka pienellä rahalla tahansa.
Tuollisia tilanteita vartenhan niitä säästöjä kai on, tai PITÄISI olla...

Minua ei vastaavassa tilanteessa vaivaisi niinkään se rahapuoli, vaan se, jos itse joutuisin hoitamaan KAIKEN yksin - lapsen, kodin, valvomiset, kaupassa käynnit, raha-asiat... ja mies sitten olisi koko ajan poissa ja paahtaisi yrityksessä, joka olisi perheelle tappiollinen niin rahassa kuin muussakin. Mutta kuten sanottu, en ehkä soveltuisikaan yrittäjän puolisoksi - en olisi valmis uhraamaan omaa elämääni toisen yrityksen vuoksi.

Minua ei siis vaivaisi, jos mies olisi tuloton, kunhan hänestä olisi apua arjen pyörityksessä ja ETENKIN vauvan hoitamisessa.

Jos mies ei pysty tuomaan mitään tuloja perheeseen, ei saa edes työttömyystukea, niin onko hänellä oikeasti mitään virkaa naiselle ja lapselle? Maksan äitiysrahasta meidän vuokrat, puhelimet, kaikki juoksevat kulut. Miehellä on yritys joka ei tuota mitään, ja vie kaiken ajan, joten kotonakaan ei ole apuna.

Olen pohtinut että onko tuossa mitään järkeä kun on yksinhuoltaja kaikessa. Vai pitäisikö kotona lasta hoitavan tukea miestään kaikissa tilanteissa?
No ei ole järkeä. En ymmärrä miksi naiset kattelee persaukista luuseria.

Yhteistyössä