V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No lapsi se on 18-vuotias ja vielä parikymppinenkin, vaikka lain mukaan ehkä on aikuinen. Yritin lähinnä tuoda esiin sitä, että vaikka pelolle ei pidä antaa valtaa, niin en itse (tai lapseni) kuitenkaan haluaisi olla se, joka joutuu kärsimään sen tähden, että osoitetaan olevamme pelottomia.Tietääkseni ei ollut kyse lapsista?
Itse ainakin puhuin aikuisista. Ja ulos tarvitaan tietysti molempia sukupuolia, muulloinkin kuin räkäkännissä baarista tullessaan.
Sun mielestä tolkun ihminen on sellainen joka osaa keksiä mahdollisimman paljon suomalaisia halventavia nimityksiä?
Et ymmärtänyt minun pointtia. On fiksumpaa kiertää ne alueet, kun mennä suoraan suden luolaan.
?
päinvastoin. silloin kun puhutaan somppuraiskareista, matuista, karvaranteista tms, niin ihminen ei puhu tolkun äänellä.
ja jos et ole tietoinen niin suvakeissa on todella paljon maahanmuuttokriittisiä, joilla ei kuitenkaan ole tarvetta haukkua tph näillä nimityksillä, tai edes vetäistä rasistikorttia esiin.
Ai nyt suvakit ovatkin maahanmuuttokriittisiä.![]()
No lapsi se on 18-vuotias ja vielä parikymppinenkin, vaikka lain mukaan ehkä on aikuinen. Yritin lähinnä tuoda esiin sitä, että vaikka pelolle ei pidä antaa valtaa, niin en itse (tai lapseni) kuitenkaan haluaisi olla se, joka joutuu kärsimään sen tähden, että osoitetaan olevamme pelottomia.
Sinä tunnutkin kulkevan pää puskassa, kun et tiedä mistään mitään. Nämä joukkoraiskaajat ainakin kulkevat vapaalla jalalla ja asuvat lähiössä, jossa tyttöni harrastuspaikka on.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1435030545729.html
Jos Suomeen leviäisi vaikkapa rutto, niin jatkaisitko vain normaalia kulkemista ja toitottaisit suureen ääneen, että "joku sitä joutuu aina jossain kärsimään, nyt kaikki vain rohkeasti kaduille pois kotoa pelkäämästä". Ja joo, sinua ei ole ahdisteltu, etkä ole mistään ahdisteluista kuullutkaan, hyvä niin. Aika monia muita on, ja he ovat niistä myös kuulleet. Jälkimmäisiä ehkä siitä syystä pelottaa enemmän kuin sinua.Ei saatana.... Joku, jossain, joskus joutuu anyway kärsimään.
Emme voi elää peläten, ei vaan voida!
Itse olen siis palstan mukaan elänyt pussissa enkä tosiaan ole tietoinen, jos viimeisen kuukauden aikana on yleinen turvallisuus järkkynyt.
Olen elänyt ja kulkenut normaalisti ja tulos: ei ahdisteluita saati mitään vakavampaa.
En vaan ole seuraillut aiheeseen liittyvää uutisointia, eli en ole luonut itselleni pelkoa päähäni ja näin menettänyt turvallisuudentunnettani.
no iso osa on. vaikkakaan ei huudella rajoja kiinni, vaan luotetaan siihen et turvapaikanhakijat seulotaan suomessa niin et tänne kuulumattomat poistetaan maasta, ja apua tarvitsevat saavat jäädä.
Kappas, sama lähiö missä itsekin asun.
Ei ole pelottanut täällä vielä ikinä, ja uskaltaisin laittaa tytönkin kulkemaan harrastukseen yksinään.
Tosin noi tekijät eivät taida asua täällä, en ainakaan ole nähnyt Tapanilassa juuri muita kuin valkoisia.
Tapanilassa nyt vain on tapahtunut neekereiden tekemiä joukkoraiskauksia ja raiskauksia...
Tällainen käytös on Suomessa todella vastenmielistä ja röyhkeää. Kertoo todella paljon tulijoiden asenteista.Aina mä olen pelännyt liikkua yöllä/aamuyöllä yksin keskustassa ja mielestäni ihan syystä, kotikaupungissani on raiskattu useasti ulkomaalaisten toimesta.
Nykyään on uusi ilmiö se, että ihan päiväsaikaan vaikkapa kauppaan mennessä saan törmätä mamulaumaan joka kovaan ääneen solkottaa jotain,katsoo perään,ilmeilee,viheltää ja nauraa.
Mamut eivät yleensä myöskään väistä toisinkuin suomalaiset miehet, eli jos kapealla kadulla seisoo odottaen bussia/kyytiä sieltä saattaa tulla 4 mamun rivi joka jyrää sut alleen.
Ehkäpä seuraava uhri olet sinä tai lapsesi, mut ihan turha pelätä...Kaksi on tapahtunut nyt lähivuosina, tietääkseni asemalla tai toisella puolella rataa.
Onhan tässä pelätty. Moni vaan saa tästä polttoainetta puhua asiasta. Täällä kun niin herkästi syyllistetään. Mitäs kävelit puiston läpi yksin yöllä. Mitäs pidit hametta. Mitäs otit viiniä. Oma vika. Yllättävän yleinen tapa (mun kolmikymppisen muistini mukaan niin kauan kuin voin muistaa) ollut naisilla pimeällä yksin kävellessä pitää avaimia nyrkissä että saa aseen siitä tarvittaessa. Syy "lisääntyneeseen" pelkoon on joukkohysterian lietsonta (joka joillakin on todella lisännyt pelkoa) ja se, että ne jotka eivät ole aiemmin uskaltaneet ahdistelusta julkisesti puhua, vaikka ovatkin pelänneet, pelkäävät nyt vähemmän tuomitsemista kertoessaan asiasta kuin aiemmin - joukko muita saman kokeneita selän takana auttaa kummasti.
Olisi pitänyt tarkentaa, että naisia raiskataan ja tapetaan kotona.
Jaa, että kun on ensimmäisen kerran tullut matun toimesta raiskatuksi, ei seuraava kerta sitten enää pelota ollenkaan niin paljoa?No, jos kaikki (tai edes suurinosa) toimii kuten minä eikä nössöile, ulkona liikkuu paljon porukkaa, eli siellä on turvallisempaa.
Mitä isompi joukko jää himaan nyhveröimään, sitä turvattomampaa ulkona on ja sitä enemmän SAIRAAT TYYPIT SAAVAT JALANSIJAA.
Ei asioita hoideta niin, että laitetaan pää pensaaseen, vaan pelko pitää kohdata ja mennä sen läpi.
En tiedä, kuinka keskeisillä paikoilla tapahtuneet ovat sattuneet, joten en osaa kommentoida.
Vaikea kuvitella, ettei KUKAAN puutu jos väkijoukon keskellä jopa raiskataan ja vielä ennätysmäärä raiskauksia.
Jos ihminen kirjottaa itse isolla vittua, niin päättelen, ettei kyseiselle ihmiselle tarvitse olla erityisen asiallinen.
Ja muutenkin, herätkää.
Ja joo, joitain ahdistaa jotkut jutut enemmän kuin toisia, mutta kaikki ahdistuminen ei ole samalla viivalla keskenään, vaan jotkut jopa aivan saatanan typerää.
Niinkuin esim. toi pelon lietsonta ja hysterisointi (mikä ei auta KOSKAAN, vaikka uhka olisi kuinka todellinen, vaan saa ihmiset typeriksi ja LAMAANTUNEIKSI. Pelkoa käyttävät aseenaan ainoastaan ne, jotka haluavat HALLITA ja vain ja ainoastaan HE hyötyvät siitä).