jos mun lapsi vaikka lyö jotakuta hoidossa tms, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä hoitaja

Vieras
mä TODELLA toivon, että "tädit" puuttuu asiaan tiukasti ja tarpeen vaatiessa mun herranterttuni saa todellakin laittaa jäähylle ja vaikka pakottaa pyytämään anteeksi. lapset on lapsia, mutta lapsille pitää opettaa saako toisen kädestä ottaa lelua tai saako toista potkaista. mä ainakin olen omalleni yrittänyt opettaa, että KETÄÄN et satuta lyömällä, potkimalla, puremalla, raapimalla, kamppaamalla tai millään, ketään et hauku ja kenenkään vaatteisiin ei käydä käsiksi! kuitenkin tajuan sen, että kun pikkupojat nahistelee, niin ne ei ajattele et "ai kappas ku äiti kielsi" vaan ne sit repii ja retuuttaa ja silloin kuuluu aikuisen puuttua jämäkästi asiaan!

sillä tää vuodatus, että itsekin olen töissä lasten parissa ja meillä on töissä aika sekava tilanne kun on lomia jne niin on "vieraita tätejä" töissä ja ne ei puutu mihinkään mitenkään vaikka tuntee jo lapset nimeltä jne. tänäänkin yksi poika HAKKASI toista poikaa, piti toisella kädellä rinnuksista kiinni ja pieksi meneen toisella ja "täti" menee siihen hiljaisella äänellä, että "jos et nyt matti viitsisi sitten niin lyödä toista kun se ei ole kivaa ja äläpäs nyt ja olisko mitenkään mahdollista että lopettaisit......?" ja pojat vaan mulkasee sitä ja tappelu jatkuu. tossa tilanteessa sä irrotat ne kaverit toisistaan, laskeudut sinne lapsen tasolle että pystyt katsomaan silmiin ja sanot tiukasta, että noin EI TEHDÄ, koska..... sit anteeksipyynnöt jne.
mä en ole mikään jumala jonka sana on laki, mutta anteeks vaan mua ärsyttää tollanen LÄSSYTYS!!!!!!

*kivittäkää vaan*

Samaa mieltä. Mun pojan päiväkodissa kun on nyt kans sijaisia vaan niin tuntuu et ne ei saa pidettyä minkäänlaista järjestystä siellä. Pojasta on tullut ihan kamala tässä tämän kuun aikana kun ollut nuo sijaiset. Kun mee hakemaankin niin on usein nujakat pystyssä ja kukaan ei kiellä. Meidän poika ei oo koskaan aiemmin edes "tapellut" siellä mut nyt on keksinyt sen kun isommatkin niin tekee ja kukaan ei kiellä.

Mä toivon, että jos mun lapseni tekee jotain väärää niin siihen puuttuu paitsi hoitaja niin tarpeen tullen myös vaikka vain lähellä ollut aikuinen ihminen. Tai samaten jos mun lapselle joku tekee jotain. Lapsilla pitää olla tiukat rajat ja kuri ja rangaistus kun tehdään väkivaltaa. Onneksi meillä on rauhallinen tyttö, mutta kumminkin..

ja sitten mua katsotaan nenänvartta pitkin kun halpaa makkaraa kun tartun heti tilanteeseen kun tilanteeseen vaikka usein kyseessä on toisen osaston lapsia jotka on varahoidossa ja joita en todellakaan tunne........ muut juoruaa yhtenä ryppäänä jossain nurkassa ja minä yksin kierrän pihaa ja vahdin lapsia ja sit tulee huutoo mulle kun en yhtäaikaa ota koppia keinusta putoavasta lapsesta kun irrotan toista kiipeilytelineestä.
tää on mun unelmien ala, tai lasten parissa työskentely, mutta tässä viime aikoina on loparit ja alanvaihto käyny sata kertaa mielessä.... onneks kohta homma taas tasottuu kun ns.arki alkaa!!

meillä 3v:llä menossa vaihe että mottaa toista jos asiat ei mene hänen haluamallaan tavalla. mä olen täteille hoidossa sanonutkin että jäähylle vaan jos ei usko ja anteeks pyyntö tietysti! mä en halua että lapset oppii siihen että kun olet lyöny toista siitä selviää päänsilittelyllä...

Mä olen taasen sitä mieltä, että itse ei saa mennä aloittamaan, mutta puolensa pitää pitää.Eli jos joku lyö mun lasta niin saa lyödä takas, ei tarvii olla vaan ottavana osapuolena.Näin meillä.

meillä on anoppi moinen lässyttäjä..On siis toisen lapsen biologinen mummi ja toisen ei. Omaa hellantelttua ei saisi komentaa, mun poikaani saa vaikka lyödä liukurilla naamaan mummin läsnäollessa, lässyttää vaan. Poikani on kerran erehtynyt puolustautumaan velipuoltaan vastaan, ja mun poika sitten saikin jo kovemmat puhuttelut.

Kuria EI saisi pitää, tuon lässytyksen pitäisi riiittää. Mun mielestäni se EI riitä. Lapsen on opittava ettei toisia saa kohdella miten sattuu, ja AIKUISEN tehtävä on se opettaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä olen taasen sitä mieltä, että itse ei saa mennä aloittamaan, mutta puolensa pitää pitää.Eli jos joku lyö mun lasta niin saa lyödä takas, ei tarvii olla vaan ottavana osapuolena.Näin meillä.

meillä ei kyllä todellakaan saa....
en tarkoita että pitää olla ihan poljettavissa, kyllä puolensa täytyy pitää ,mutta lyömään ei ruveta!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

meillä ei kyllä todellakaan saa....
en tarkoita että pitää olla ihan poljettavissa, kyllä puolensa täytyy pitää ,mutta lyömään ei ruveta!

olen samaa mieltä, lyödä ei saa takaisin. Mies taas tuntuu opettavan lapsille, että "vahvat syö heikot" :headwall:

Koko oman lapseni elämän olen opettanut että missään tilanteessa ei mennä lyömään..

Mulla ei oikeestaan ole lyömisestä kokemusta. Mutta mun lapseni antaa kaiken periksi toiselle, vaikka lelun kädestä tekemättä mitään. Se mua harmittaa, että ei osaa sanoa, että minä leikin nyt tällä, ota sinä toinen. Ja sillä tavalla lapseni on hoidossa 'poljettavissa'. Sisarusten välillä kotona tapahtuu välillä mätkimistä, mutta ei koskaan, ei kukaan heistä lyö vierasta lasta/aikuista.

Yhteistyössä