jos olisit minä niin jättäisitkö 4-vuotiaan pikkupojan kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minäkään kyllä jättäisi lasta ruokajuttuja itse hoitamaan ja olettaisi nukkuvani 2-4 tuntia, mutta suljetun oven taakse kyllä olen mennyt ja "nukkunut" sen aikaa kun piirretyt on kestänyt. Ja todellakin herään erittäin helposti ja yläkerta on sen verran pieni, ettei lapset kaukana ole eli kuulen kyllä, jos jotain erityistä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä nukkuisin sohvalla ja poika katselisi videoita. Kävisin nukkumaan pojan syötyä. Näin olen käytännössä tehnytkin.

joo, näin minäkin. en missään nimessä sulkeutuisi mihinkään muualle.

Näin minäkin olen tehnyt, pakko kun uni painaa silmää.
Ja ap. puhui lukitusta ulko-ovesta, ei oman huoneen ovesta.

Alkuperäinen kirjoittaja väsyttää:
Minä nukkuisin sohvalla ja poika katselisi videoita. Kävisin nukkumaan pojan syötyä. Näin olen käytännössä tehnytkin.

joo, näin minäkin. en missään nimessä sulkeutuisi mihinkään muualle.

Näin minäkin olen tehnyt, pakko kun uni painaa silmää.
Ja ap. puhui lukitusta ulko-ovesta, ei oman huoneen ovesta.

Ja todellakin, ensin syötäisiin kaikki ja sitten huilimaan ja katsomaan töllöä.

tommonen!!!
Virkistysitkö,jos vaikka kävisitte ulkona puuhailemassa pojan kanssa jotakin?
Miksi sohvalla ei saa nukkua?
Onko väsymys jo pitkältäkin ajalta vai ihan jos tullutta unen puutetta?
Moni ihminen pystyy pysymään hereillä vaikka olis parina yönä valvonut myöhempään.
Miksi mies on kyvytön hoitamaan poikaa?

Nuku ihmeessä,kun äiti voi hyvin,niin lapsikin voi hyvin =),tuon ikäinen on jo suht iso ja jos ovetkin lukossa,niin ei minusta mitään ihmeellistä..ja varmaan heräät jos nyt kamala hätä iskee.voimia ja jaksamista ap sinulle.=)

Alkuperäinen kirjoittaja pölhöä hommaa:
tommonen!!!
Virkistysitkö,jos vaikka kävisitte ulkona puuhailemassa pojan kanssa jotakin?
Miksi sohvalla ei saa nukkua?
Onko väsymys jo pitkältäkin ajalta vai ihan jos tullutta unen puutetta?
Moni ihminen pystyy pysymään hereillä vaikka olis parina yönä valvonut myöhempään.
Miksi mies on kyvytön hoitamaan poikaa?

en todellakaan virkisty. minulla on burn out. 2 vuoden ajan takaisia univelkoja. sohvalla ei nukuta, ne eivät ole sitä varten. mies on nyt kyvytön, kun ei ole kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja marika:
en todellakaan virkisty. minulla on burn out. 2 vuoden ajan takaisia univelkoja. sohvalla ei nukuta, ne eivät ole sitä varten. mies on nyt kyvytön, kun ei ole kotona.

Miksi 4 v on kotona? Jos on burn out ja kahden vuoden univelat, niin olisikohan parasta hankkia lapselle hoitopaikka? :hug:

Ehdottaisin kuten monet muutkin, että laitat pojalle piirretyn ja nukut sitten vaikka sängyllä. Mutta et suljettujen ovien takana. Poika tuskin nukkuu 4 tuntia etkä välttämättä tarvitse sitä itsekään. Joskus pienikin nukkuminen, 1-2 tuntia auttaa kummasti.

Poika osaa varmasti tulla herättämään sinut, kun leffa on loppu, jos jotain tarvitsee. Meillä 3,5 v osaa tulla hyvin esim. saunaan kertomaan, että oin jotain vailla, jos ei ole meidän mukana saunassa, vaan katsoo sillä aikaa piirrettyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Miksi 4 v on kotona? Jos on burn out ja kahden vuoden univelat, niin olisikohan parasta hankkia lapselle hoitopaikka? :hug:

koska olen sairaslomallla ja poika haluaa olla kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

koska olen sairaslomallla ja poika haluaa olla kanssani.

No ethän sä kykene lapsesta huolehtimaan! Viis siitä mitä poika haluaa...

kannattais varmaan miettiä pojalle jonkinmoista tarhapaikkaa jollet ole kunnossa itse.
Saisit itse levätä ja poika ikäistensä seuraa,luotettavaa hoitoa,virikkeitä,ulkoilua ja ruokaa.
Aikuisten kuuluu pitää huoli lapsistaa ja ja omat vanhemmat ovat vastuussa omista lapsistaan!
Hoida itsesi kuntoon että saat pojallesi jaksavan äidin.Ei pojan kuulu kärsiä sun jaksamattomuudesta/sairaudesta!

Alkuperäinen kirjoittaja pölhöä hommaa:
kannattais varmaan miettiä pojalle jonkinmoista tarhapaikkaa jollet ole kunnossa itse.
Saisit itse levätä ja poika ikäistensä seuraa,luotettavaa hoitoa,virikkeitä,ulkoilua ja ruokaa.
Aikuisten kuuluu pitää huoli lapsistaa ja ja omat vanhemmat ovat vastuussa omista lapsistaan!
Hoida itsesi kuntoon että saat pojallesi jaksavan äidin.Ei pojan kuulu kärsiä sun jaksamattomuudesta/sairaudesta!

odotan vain tämän päivän, kunnes mieheni tulee kotiin ja mietimme asiaa yhdessä.

ja poika haluaa olla kanssani.

Pystytkö sä tarjoamaan pojalle kunnollista hoitoa, kaverisuhteita, virikkeitä, ulkoilua, monipuolista ruokaa yms kunnollista hoitoa?

Viesteistä päätellen et, joten laita poika hoitoon, edes osa-aikaisesti jolloin saat hieman levätä.

odotan vain tämän päivän, kunnes mieheni tulee kotiin ja mietimme asiaa yhdessä.

Hyvä :), toivotaan että teette oikean ratkaisun. Nelivuotiaan ei kuulu pärjätä yksin useampaa tuntia sillä aikaa kun äiti nukkuu, ottaa itse ruokaansa jääkaapista, tai vaihtoehtoisesti olla pakotettu nukkumaan 4 h päiväunet.

...se täytyy nyt sanoa että jos olet noin väsynyt,niin ehkä kuitenkin kannattaisi luopua omista periaatteista,esim että sohvalla ei nukuta...ei kai tuo nyt maailmaa kaada?Ymmärrän kyllä väsymyksesi täysin=)

tilanteen mukaan tulee toimia, sohvilla voi nukkua ja onhan teillä varmaan joku sohva tai tuoli siellä missä telkkari on laita vaikka patja lattialle. Itse en kyllä uskaltaisi jättää 4v vielä yksin touhuamaan saati ruokaa itselleen lämmittämään.

Ei meilläkään ole telkkaria pääolkkarissa vaan ns. alakerrassa ns. arkiolkkarissa, toine yläkerrassa työhuoneessa. Keittiiöön ollaan telkkaria hankkimassa. Eli ei olla lestadiolaisia.

Yhteistyössä