Jos olisit yksinhuoltaja kumman valitsisit? (asunto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi parempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsia 2 ja alle kouluikäsiä.Rattaat ja seisomalauta löytyy :)

Sitten ehdottomasti eka. Kiva parveke, lattiat ovat hyvät ja siitä saisi ihan kiva, kun vähän maalaisi seiniä. ns. asumistilat ovat kummassakin melko samat. Ja onhan se huomattavasti kuukausikuluiltaan myös halvempi. :)

ekan minä llkans vaikka onkin karseammassa kunnosa niin toi paritaloasuminen ei oo mun juttu...oli aka tiiviin näköstä asumista vieraan ihmisen kanssa keskellä mettää...ei mun hermoille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lasten elareiden,lapsilisien ja palkan mukaan lukien saan yhteensä 2000? käteen.

Sitten valitsisin ekan. Koska tuo toka haukkaa mielestäni turhan ison osan tuloista, mukanlukien auton kulut jotka tokassa nousee kun matka-ajoa tulee väkisin enemmän.

Tuskin nyt just noista kumpaankaan muuttaisin mutta molemmissa hyvät ja huonot puolet.Kun ovat toistensa vastakohdat ;)

Ruusa: juu tossa kakkosvahtoedossa ei kyllä pelkoa et joku vaivautuis oveen koputtamaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomaathan, että tokassa menee myös lämmitys omasta pussista. Nostaa tokan kustannuksia.

Ja paljon!

Mutta, ellei ole kiirettä löytää kämppää, odottelisin. Varmasti lötyy vaihtoehtoja lähempää keskustaa rivaristakin esim.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tokan ottaisin en miettis jos olis varaa se ennakkovuokra maksaa. Se johtuu taas siitä että olen omakotitalossa asunut koko ikäni ja kerrostaloon en lähtis.

Ap pyysi apuja OMAAN ratkaisuunsa, mitä tää sun vastauksesi häntä hyödytti?

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Oikeasti. Kokemuksella.

Jos haluat sit pönöttää yksinäsi himassa, muuta Kiskontielle. Sinne ei ystävät eksy vahingossa ees kahville. :D

Ihmisiä on erilaisia.

Mä asun mielestäni korvessa ja mä rakastan tätä paikkaa niin paljon ettei ole tosikaan. Meillä ei koskaan käy ketään kahvilla, mutta ei se ole siitä kiinni että asutaan niin kaukana vaan siitä etten mä ole kyläihminen puolin, enkä toisin. Mä viihdyn mun omassa pikku elämässäni varsin hyvin.

Aiemmin asuttiin tiiviisti asutulla alueella joka ei ollut lainkaan ns. mun juttu. Vaikka kulkeminen täätä nykyisestä kodista on hankalampaa ihmisten ilmoille, en mistään hinnasta palaisi takaisin entiseen.

Yrittäisin tinkiä tokan vuokrasta muutaman kympin pois. Varmistaisin, että naapureilla ei ole mitään lapsiperhettä vastaan. Jos nämä asiat kunnossa, niin ottaisin tokan.

kiire siis ei ole.Toka on kallis sen myönnän.Eka mielestäni huonossa kunnossa.Toka niin kaunis ja käytännöllinen kodinhoitohuoneineen ja autotalleineen.Ekassa olis hyvät mahikset harrastaa hyötyliikuntaa kun saisi lasten kanssa kävellä/rattailla..

Ekan. Mä ainakin nautin mielettömästi siitä, että jäi aikaa enemmän. Asuimme aiemmin "kaukana kaikesta" (eli Kehä I ulkopuolella ja Kehä III kulki takapihalla) pientaloalueella ja lasten päiväkotiin oli matkaa, samoin töihin. Kun homma vaihtui niin, että matkaan menikin vain 10 minuuttia, saattoi kotonakin tehdä kaikenlaista: vaikka leipoa päivän päätteeksi. Säästimme noin 2 tuntia aikaa joka päivä. Kerrostaloalueella myös enemmän leikkikavereita lapsille.

hieno toi toka mut ottaisin kuitenkin ensimmäisen. ihan vaan halvemman vuokran vuoksi ja kun olen niin mukavuuden haluinen. lyhyet matkat ja palvelut houkuttavat. plus en tykkää asua jossain huitsin nevadassa.

tuo toinenko on paritalo? näyttää ihan omakotitalolta? miten tuo parveke? joutuko sen jakamaan asunnon kanssa?. en kyllä tykkäisi jakaa tuota taloa jonkun toisen perheen kanssa!

Yhteistyössä