Jos pesukone vuoti lattialle ja se on tavallaan lätäkössä, niin voinko ottaa pistokkeen irti seinästä?

08.05.2012
772
0
16
Vai pitääkö mun odottaa ensin että lattia kuivuu kokonaan? Ja saa myös ehdottaa että mikähän sille pesukoneelle tuli. Se vuoti siis pesun aikana vaahtoavaa saippuvettä varmaan litran verran ainakin siltä puolelta missä ei ole vedenotto-tai poistoletkuja.(on siis päältä täytettävä) Kone on kolme vuotta sitten ostettu, eikä aiemmin oo ollut mitään ongelmaa sen kanssa.

Voi luoja miten ihmiset selviävät hengissä elämästään.. Jos sähkölaite hajoaa tai osoittaa hajoamisen merkkejä niin se pitää HETI VÄLITTÖMÄSTI ottaa irti seinästä. Noin niin kuin nyrkkisääntönä. Sinun tapauksessasi siellä koneen sisällä on varmaan joku liitin löysällä tai sitten laitoit "hiukkasen" liikaa pesuainetta. Enivei. Ota se irti seinästä!

[QUOTE="Wieras";29248228]Voi luoja miten ihmiset selviävät hengissä elämästään.. Jos sähkölaite hajoaa tai osoittaa hajoamisen merkkejä niin se pitää HETI VÄLITTÖMÄSTI ottaa irti seinästä. Noin niin kuin nyrkkisääntönä. Sinun tapauksessasi siellä koneen sisällä on varmaan joku liitin löysällä tai sitten laitoit "hiukkasen" liikaa pesuainetta. Enivei. Ota se irti seinästä![/QUOTE]

Itse siis seisoisit vedessä samalla kun irrottelet töpseleitä viallisesta laitteesta. Idiootti.

Itse siis seisoisit vedessä samalla kun irrottelet töpseleitä viallisesta laitteesta. Idiootti.

Töpselin ulkopinta on kumia tai muovia, joka ei johda sähköä. Ei kai ap mitään rautalankaa sen töpselin sisään ole työntämässä. Ja onko pakko mennä siihen lätäkköön
seisomaan ? Jos on, niin kumisaappaat jalkaan. Kumi ei johda sähköä.

Missäköhän se nukkasihti yleensä sijaitsee? Se nimittäin taitaa olla aika todennäköinen syy, sillä pesin tuossa koneellisessa mm. kirpparilta ostetun suuren paksun neulehuivin ja siitä on näköjään lähtenyt ihan älyttömästi nukkaa, kaikki vaatteet on ihan täynnä siitä irrronutta nukkaa, joten varmasti se nukkasihtikin. Pesuainetta en oo ainakaan laittanut liikaa, vaan 50ml kuten aina ennenkin.

Ohjekirjakaan ei auttanut :/ Ainoa osa mikä lähti irti ja jota kuvittelin nukkasihdiksi oli sellainen pyöreä kierteellä oleva osa koneen etualaosassa, mutta ei se sitten mikään sihti ollutkaan. Sen kun irrotti niin tuli kyllä toinen litra vettä jostain koneen sisältä, mutta se oli tosiaan vaan sellainen omituinen osa, jossa oli joku tappi keskellä ja sivuilla sentin levyinen pylväsmäinen reuna molemmin puolin ja tasainen ympyränmuotinen pää toisessa päässä ja se ympyränmutoinen kierteelinen siis toisessa, mutta ei mitään sihtiin viittaavakaan.

Mä oon tosi lahjaton tekniikan kanssa kuten huomaa...

viaras jo kerkes neuvomaankin, eli pesukoneen etualalla, alaosassa on sellanen luukku, näyttää vähän samalta, kuin autossa bansatankin luukku. Se auki ja sitte sieltä saa sen nukkasihdin pois ja sieltä tulee vettä sitte jonkin verran, ettet pelästy, se on ihan normaalia :)

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29248348:
Ohjekirjakaan ei auttanut :/ Ainoa osa mikä lähti irti ja jota kuvittelin nukkasihdiksi oli sellainen pyöreä kierteellä oleva osa koneen etualaosassa, mutta ei se sitten mikään sihti ollutkaan. Sen kun irrotti niin tuli kyllä toinen litra vettä jostain koneen sisältä, mutta se oli tosiaan vaan sellainen omituinen osa, jossa oli joku tappi keskellä ja sivuilla sentin levyinen pylväsmäinen reuna molemmin puolin ja tasainen ympyränmuotinen pää toisessa päässä ja se ympyränmutoinen kierteelinen siis toisessa, mutta ei mitään sihtiin viittaavakaan.

Mä oon tosi lahjaton tekniikan kanssa kuten huomaa...

Tää kyllä kuulostaa nukkasihdiltä. Sitte ku oot ottanu sen tapin irti, niin laita kätes sinne ja "pyöritä reunoja pitkin, sieltä varmaan irtoo jotakin sillälailla..

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;29248361:
viaras jo kerkes neuvomaankin, eli pesukoneen etualalla, alaosassa on sellanen luukku, näyttää vähän samalta, kuin autossa bansatankin luukku. Se auki ja sitte sieltä saa sen nukkasihdin pois ja sieltä tulee vettä sitte jonkin verran, ettet pelästy, se on ihan normaalia :)

Mä siis avasin jo jonkun luukun etualaosasta ja kiersin sieltä jonku kierteellä olevan jutun irti (tarkempi kuvaus pari viestiä ylempänä) mutta ei siellä ollut sihtiä. Katoin vielä oikein lampulla eikä sinne koloonkaan jäänyt sihtiä, vaan ihan umpinaiselta se näytti, eikä nukkaakaan näkynyt missään. Mitään muuta irrotettavaa sen alaluukun alla ei ole.

Pyörittelin kättä, ei irtoa nukkaa, vähän jotain mustaa mönjää. Mulle tuli vielä sellainen teoria mieleen että tietty se siitä huivista irronnut valtava nukkamäärä on juminut jonnekin matkalla kohti nukkasihtiä. Ja tietysti se ongelma ei sitten helposti korjaudukaan, varmaan sitä ei voi korjata ollenkaan… :/

Tuo mitä luulin nukkasihdiksi on näköjään joku pumppu ja se on itsepuhdistuva, mutta sinne voi joutua esineitä jolloin se pitää irroittaa. Mutta eipä ollut mulla esineitä siellä. Nukkasihdin etsiminen jatkuu....rummussakaan ei oo ruuvattavaa muovista osaa :/

Mä putsaan nukkasihdin säännöllisesti, mutta se tuntuu aina niin turhalta. Nukkasihdissä ei ole nukkaa ollenkaan tai ihan vähän. Eli luultavasti edes kahdessa vuodessa siinä ei olisi nukkaa juurikaan. Onkohan jotain vikaa kun nukkasihti aina niin puhdas?

Yhteistyössä