Jos raskaana oleva kaveri sanoo odottavansa vauvan syntymää jotta pääsisi nautiskelemaan viinillä ja juustoilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikä!! :laugh: nykyään kaikkea pitää diagnisoida ja analysoida ja kaikilla on varmasti alko ongelma jos ei oo nollatoleranssi !!! :laugh:

tässä kaks viikkoa vielä laskettuun, kyllä ittellä on samat ajatukset mielessä käynny että kun yhden huurteisen sais kesäkuumalla viihtysällä terasilla, eli ei puhe perskänneistä niinkuin ei ap sullakaan.

mutta kyllä mä nyt suosittelen että sun kannattaa hetipikimmiten juosta jonkun AA kerhon kokouksiin :laugh:

Noita jeesustelijoita löytyy joka lähtöön. Eihän sulla selvästikään alkoholi mene sen vauvan ohi, kun kerran pidättäydyt alkoholista! Ja häh, totta kai kiellettyjä herkkuja voi kaivata... En ottais moista kommenttia kovin vakavasti.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Mä puuskahdin lääkärille yliaikaiskontrollissa että hitto kun ei pysty viinilasillista ottamaan (oli seuraavana iltana tiedossa mahtava illallinen loistoravintolassa) ja se vain naureskeli että kyllä sitä nyt voi yhden lasillisen ottaa, tiedä vaikka rentouttais niin että lapsi lähtis syntymään. Otin puoli lasia viiniä, lapsi syntyi seuraavana aamuna :D Muuten oon kyllä ollut juomatta molemmat raskaudet ihan selviönä, eikä toi lääkärikään mua mihinkään alkkis-klinikalle ollut passittamassa vaikka viinistä hyvän ruuan kyytipoikana haaveilinkin...

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
No ei tule, jos se on vaan yksittäinen heitto. Meillä vaan on lähipiirissä aika monta, jotka jaksaa kokoajan valittaa kuinka pitäs päästä juomaan ja kuinka vituttaa, kun toiset saa juoda. Sitten on pakko saada siideri välillä, kun on niin raskasta.

Nyt kyllä tulee kivisade niskaan, mutta kyllä mä ainakin aikamoiset hekumat sain siitä huurteisen kylmästä olusesta ja pikkusikarista, jotka nautin kevätaurinkoisella terassillamme pikkuinen vauva sängyssä tuhisten...:xmas:

Ja se on kyllä pieni palkkio siitä uurastuksesta.

Itse arvostaisin paljon enemmän jos joku äiti- ihminen sanoisi joskus odottavansa saavansa ottaa kylmän kaljan tai kunnon kossupaukun.

Vaikuttaa siltä että lähes joka taloudessa siemaillaan vaan hieman viiniä ja juustotarjotin nyt sattuu vaan olemaan osa sitä nautintoelämystä. Jokin aika sitten ihmiset joi rehellisesti kaljaa, siideriä, lonkeroa ja väkeviäkin mutta ihan kuin nykyisin se viini on se hyväksytty juoma jota on ok juoda tilanteessa kuin tilanteessa.

Itsekin odotin saavani juoda kylmän bacardi breezerin mutta nyt on jo kolme vuotta mennyt enkä ole vieläkään saanut juotua sitä yhtäkään. Mutta onneksi mies sentään juo rehellisesti saunakaljat niin pysyy meidän talouden juomakulttuuri jokseenkin rotingissa.

Ja vastaus ap:n kysymykseen: jos asian esittää noin ei tule sellaista kuvaa että äidillä olisi minkäänlaista riippuvuussuhdetta alkoholiin. Mutta jos asian esittää niinkuin eräs tuttuni että hän haluaa saada synnytyksen käynnistyksen ennen tiettyä viikonloppua koska silloin on bileet joita ei halua missata ja uudet bikinitkin on sitä varten hommattu ja kerkee joku muukin sitä toukkaa hoitaa sitten niin tuota älynväläystä ei edes se juustotarjotin pelasta.

Minulle on paasattu siitä, että olen typerä jos aloitan tupakanpolton uudelleen raskauden jälkeen, baareissa aion kyllä joskus käydä tuulettumassa kunhan vauva tulee toimeen yön ilman minua. Esikoinen on 2,6 v ja aloitin silloinkin tupakanpolton vajaa vuoden päästä siitä kun lapsi oli syntynyt, en kokenut olevani huonompi äiti. Kävin myös baarissa / nautin silloin tällöin muuten vain kaveriporukan kanssa pari olutta jossain.

Ei minulle ainakaan tulisi mieleen tuomita ketään siitä, mitä aikoo mahdollisesti tehdä _raskauden jälkeen_ kunhan se pysyy normaaleissa rajoissa. Ihmisellä on silloin epäterve suhde alkoholiin jos ei pysty suorittamaan normaaleja arjen askareita miettimättä alkoholia. Tuttavallasi / ystävälläsi ei ilmeisesti ole kokemusta siitä, millaisia OIKEASTI ongelmalliset ihmiset ovat (alkoholiongelmalliset).

No minä odotan vasta toista lastani, ja kun positiivisen testin jälkeen kuljettiin marketin tuontijuustohyllyn ohi, pääsi minulta ihan spontaanisti "voi perse". Mies vielä käänsi veistä haavassa muistuttamalla, että kotona on jäljellä kolme pulloa viime Ranskan-markan tuliaisviinejä. Elämä on, totesimme.

Sen verran pahis olen ollut, että imetysaikana olen surutta nauttinut niitä viinilasillisia juuston kera. Muuten tässä joutuisi olemaan kuivin suin ties miten kauan, ajatuksenamme kun on tehdä lapset yhtä kyytiä.

Minulle on paasattu siitä, että olen typerä jos aloitan tupakanpolton uudelleen raskauden jälkeen, baareissa aion kyllä joskus käydä tuulettumassa kunhan vauva tulee toimeen yön ilman minua. Esikoinen on 2,6 v ja aloitin silloinkin tupakanpolton vajaa vuoden päästä siitä kun lapsi oli syntynyt, en kokenut olevani huonompi äiti. Kävin myös baarissa / nautin silloin tällöin muuten vain kaveriporukan kanssa pari olutta jossain.

Ei minulle ainakaan tulisi mieleen tuomita ketään siitä, mitä aikoo mahdollisesti tehdä _raskauden jälkeen_ kunhan se pysyy normaaleissa rajoissa. Ihmisellä on silloin epäterve suhde alkoholiin jos ei pysty suorittamaan normaaleja arjen askareita miettimättä alkoholia. Tuttavallasi / ystävälläsi ei ilmeisesti ole kokemusta siitä, millaisia OIKEASTI ongelmalliset ihmiset ovat (alkoholiongelmalliset).

No todellakin, olet tyhmä jos tupakkaan uudelleen retkahdat. Omastakin kehosta saa välittää!

[QUOTE="Vieraana";26808704]Tuleeko siitä heti mieleen että hänellä on alkoholiongelma tai ettei hän välitä koko vauvasta?

Mä odotan nyt neljättä lasta rv 23 ja kaveri kysyi mitä mielessä. Sanoin ettei raskaudessa mitään ihmeellistä, välillä vaan ottaa päähän kun ei saa koko kesänä nauttia sitä kylmää siideriä ja nyt vaan odotan että vauvan synnyttyä saa herkutella viinillä ja juustoilla.

Kaveri huolestui kun mulla on alkoholiin tuollainen suhde että se menee vauvan yli ja muutenkaan en tunnu koko vauvasta välittävän kun en ole raskaudesta juuri mitään puhunut. Multa toi viini oli vaan tuollainen heitto kun kauniina päivänä just kuljettiin terassin ohi. Muutenkaan en ole mikään hössöttäjätyyppi ja kun neljäs raskaus on mennyt ilman mitään ongelmia niin en tiedä mitä mun tästä tarvisi edes puhua, hankittavaakaan ei paljoa ole kun suurin osa tarvikkeista löytyy jo valmiina nykyisen kuopuksen jäljiltä.[/QUOTE]

Toihan oli aivan kuin mun suusta : O

kaitpa mullakin sitten on outo suhde alkoholiin...?

Ja vastaus ap:n kysymykseen: jos asian esittää noin ei tule sellaista kuvaa että äidillä olisi minkäänlaista riippuvuussuhdetta alkoholiin. Mutta jos asian esittää niinkuin eräs tuttuni että hän haluaa saada synnytyksen käynnistyksen ennen tiettyä viikonloppua koska silloin on bileet joita ei halua missata ja uudet bikinitkin on sitä varten hommattu ja kerkee joku muukin sitä toukkaa hoitaa sitten niin tuota älynväläystä ei edes se juustotarjotin pelasta.

Taitaa olla eka vauva tulossa hänelle? :D

Kiva hilppoa siellä bikineissä mahanahka roikkuen ja koivuhalon kokoinen side housuissa, rinnat maitoa tihkuen...

Ei meillä mitään jatkuvaa viinillä tai siiderillä läträämistä harrasteta. Joskus on vaan ihana illalla lasten nukahdettua rentoutua hyvän viinin ja juustojen parissa. Tai vaikka hellepäivänä nauttia viivtyisällä terassilla se kylmä siideri. Raskausaikana olen jo periaatteesta ilman. Juttuja mitkä kaveri tietää hyvin, en tajua mikä häneen on mennyt. Itsellään ei ole ollut mitään raskautumisongelmia, mutta ehkä jollain läheisellään sitten on.

Joillakin kaikki raskauteen ja vauvoihin liittyvät asiat on PYHIÄ ja niiden kustannuksella ei saa edes vitsiä vääntää. :) Mä olen puhunut koko tämän toisen raskauteni läpi kuinka tekee mieli viiniä ja gintoniceja. :D Eikä silti kyllä kukaan mun lähipiirissä ole ollut moisista puheista moksiskaan, he kun tuntevat mut ja tietävät kuinka omistautunut olen lapsilleni.

En näe pienintäkään ristiriitaa hyvän ja omistautuneen äidin ja viinin ja juustojen maistelun kanssa. Mitä tekemistä viineillä on äitiyden kanssa? Ei siis mitään. Ehkä Suomessa ei vaan saa mainita alkoholia samassa lauseessa kuin lapsensa. Kaikkien mielissä alkoholi on sama juttu kuin alkoholismi ja ryyppääminen eikä muuta tapaa käyttää alkoholia voi ihan oikeasti olla olemassa.

En usko, että olisin tuollaisen kaverin kanssa kovin läheinen, ihan siitä syystä ettei meillä selvästi osuisi niin huumorintaju kuin sosiaaliset tavat ja kyvytkään samalle viivalle. ;)

Synnytin viime viikolla toisen lapseni ja nyt toteutan ja odotan innokkaana niitä asioita, joita raskauden aikana toivoin saavani taas tehdä.
Mun, itsekkään äidin, lista:
- ostettiin heti sushia ja kasoittain juustoja
- tilasin itselleni uusia vaatteita ISON kasan
- shampanjapullo odottaa jääkaapissa (sitä hetkeä kun maidontuotanto on lähtenyt kunnolla liikkeelle ja olo vähän tasaantunut, että voin nauttia lasillisen)
- tein suunnitelmaa siitä koska voin mennä salille ja mitä voisin alkaa tekemään toivuttuani paremmin (annan itselleni kuitenkin kunnon ajan toipua; en ole mikään himoliikkuja :)
- suunnittelin itselleni kunnollista ruokavaliota, jonka avulla voisin syödä hieman terveellisemmin ja silti ylläpitää imetystä

Ajatella, näitä kaikkia asioita olen tehnyt ja mielessäni pyöritellyt VAIKKA mulla on lapsi. Olen siis turhamainen, alkoholisoitunut, tuhlailevainen, itsekäs ja kaikin puolin vain itseäni ajatteleva äiti. Eikös niin? :)

[QUOTE="vieras";26810150]No todellakin, olet tyhmä jos tupakkaan uudelleen retkahdat. Omastakin kehosta saa välittää![/QUOTE]

Niin, mutta se on minun kehoni eikä vahingoita lastani / lapsiani millään muotoa. Ja olen polttanut kymmenisen vuotta, joten tiedän kyllä ettei tupakka ole terveellistä, mutta enpä ainakaan ole kenenkään toisen elämää sillä pilannut. Vastuuttomampaa päihdeaineiden käyttö raskausaikana on, kuin tämän jälkeen.

Ei sillä että tupakointi olisi jotenkin puolusteltava asia, se on vain paha tapa joka saastuttaa. Mutta tosiaan, omapa on kehoni.

Niin, mutta se on minun kehoni eikä vahingoita lastani / lapsiani millään muotoa. Ja olen polttanut kymmenisen vuotta, joten tiedän kyllä ettei tupakka ole terveellistä, mutta enpä ainakaan ole kenenkään toisen elämää sillä pilannut. Vastuuttomampaa päihdeaineiden käyttö raskausaikana on, kuin tämän jälkeen.

Ei sillä että tupakointi olisi jotenkin puolusteltava asia, se on vain paha tapa joka saastuttaa. Mutta tosiaan, omapa on kehoni.

Ei, toisen elämää et ole pilannut, peukut siitä. Vaikka syövän voi saada ilman, että on päivääkään polttanut, mutta ajattele jos sairastut keuhkosyöpään ja jätät lapsesi äidittömäksi. Mä en haluaisi kuolin pedilläni miettiä, että ehkäpä tämä olisi ollut ehkäistävissä..

Mutta joo, jokainen tekee ratkaisunsa ja hienoa, että raskausajat ovat menneet ilman.

[QUOTE="hop";26810216]Taitaa olla eka vauva tulossa hänelle? :D

Kiva hilppoa siellä bikineissä mahanahka roikkuen ja koivuhalon kokoinen side housuissa, rinnat maitoa tihkuen...[/QUOTE]

:laugh:

Monet kun kuvittelevat että heti synnytyksen jälkeen ollaan samassa kuosissa kuin ennen raskautta. Tunsin minäkin itseni todella hehkuvaksi section jälkeen (niin tosiaan, koskaan ei voi tietää miten se synnytys loppupeleissä meneekään).

[QUOTE="vieras";26810368]Ei, toisen elämää et ole pilannut, peukut siitä. Vaikka syövän voi saada ilman, että on päivääkään polttanut, mutta ajattele jos sairastut keuhkosyöpään ja jätät lapsesi äidittömäksi. Mä en haluaisi kuolin pedilläni miettiä, että ehkäpä tämä olisi ollut ehkäistävissä..

Mutta joo, jokainen tekee ratkaisunsa ja hienoa, että raskausajat ovat menneet ilman.[/QUOTE]

Niinhän se on, moni asia saastuttaa ihmiskehoa nykyään, monet muutkin kuin päihdeaineet. Jotkut sairastuvat vakavasti pelkän työnsä takia jne jne.

Kyllä, ei anna luonne periksi siihen että saastuttaisin lapseni 9 kk ajan kohdussa. Kuitenkin sikiöhän tutkimusten mukaan saa näitä kaikkia myrkkyjä jopa puolet enemmän kuin polttava äiti.

[QUOTE="hop";26810216]Taitaa olla eka vauva tulossa hänelle? :D

Kiva hilppoa siellä bikineissä mahanahka roikkuen ja koivuhalon kokoinen side housuissa, rinnat maitoa tihkuen...[/QUOTE]

:laugh:

Toivottavasti niistä bileistä otetaan monta valokuvaa. Palstalle sit jakoon vaan :D

Uusimmat

Yhteistyössä