Jos rinnassa on möykky...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö kukaan?

Vieras
Kävin gynellä joskus keväällä lapsettomuustutkimusten takia ja hän totesi silloin että toisessa rinnassani on möykky jota pitää tarkkailla.

Jotenkin vaan ole sivuttanut koko asian kun ollut näiden lapsettomuushoitojen kanssa niin rankkaa. Nyt olen kuitenkin koittanut tutkia uudestaan ja taitaa siellä jotain olla.

Tietääkö kukaan mitä seuraavaksi? Millaisiin tutkimuksiin pitäisi mennä?

Tilaa uusi aika vaikka tuolle samalle gynelle jos saat.
Vaikka voi olla ihan harmitonkin niin hyvähän sitä on seurata kuitenkin. Ei varmaan mitään syöpää epäillyt kuitenkaan koska jätti tarkkailuasteelle.

Ohutneulanäytteellä katotaan minkä laatunen ja jatkotoimenpiteet sen mukaan. Millähän perusteella lääkäri koettamalla pystyy toteamaan ettei ole pahanlaatuinen, ihmettelee hän, eikä laita jatkotutkimuksiin. Minä en ainakaan moiselle gynelle toiste menisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohutneulanäytteellä katotaan minkä laatunen ja jatkotoimenpiteet sen mukaan. Millähän perusteella lääkäri koettamalla pystyy toteamaan ettei ole pahanlaatuinen, ihmettelee hän, eikä laita jatkotutkimuksiin. Minä en ainakaan moiselle gynelle toiste menisi.

Iiiks. Kuulostaa pahalta. Vaikka onhan sitä jo tätä naista tökittö jos minkälaisella välineillä hoitojen aikana. Gyne sanoi vaan silloin että joskus voi vaan muodostua joitain patteja jotka häviää itsestään kun kuukautiskierrot vaihtuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Heinämamma:
Mammografiassa itse kävin rinnassa olevan möykyn takia. Siitä otettiin myös patologinen näyte ja vaaraton rasvapatti oli. Säikäytti kyllä. :snotty:

Huh. toivotaan että näin munkin tapauksessa. No, aion nyt ottaa itseäni niskasta tämän asian kanssa. On alkanut vaivaamaan kun mun mielestä se ei ole kadonnut mihinkään.

Jaksaisitko vielä valaista mitä mammografiassa tehdään?

Kiitos :)

Ensin saat lähetteen ultraan/mammografiaan (mun oma lääkäri sano, että nuoret naiset ensin ultrataan ja sitten mammografiaan, jos on aihetta) siitä sitten ohutneulanäytteeseen, jos ei näytä normaalilta kudoskasvustolta. Aika erikoista, ettei gynesi suoraan antanut sulle lähetettä ultraan, mulle nimittäin anto kun multa löydettiin patti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minä ainakin suna menisin heti lääkäriin, turhaa aikaa jo mennyt vaikka kuinka.

Nin hän sitä on mennyt :( Jotenkin vaan "poistin" koko asian mielestäni. 3 vkon päästä oisi gynelle meno kuitenkin niin sitten ainakin pyydän että laittaa asian eteenpäin. Harmittaa kun en ole tehnyt asialle mitään...

Mammografiaan tietysti, tod näk myös ultraavat eikä välttämättä neulanäytteitä tarvita. Mammografia on aivan kuten röntgen. Tottakai käyt tarkistuttamassa asian! Itse olisin mennyt saman tien.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vielä. Alkoipa nyt pelottaa ja ihan syystä.

Mua pelottaa kans, mulla ikää saman verran ku sulla. Mut onneksi rintasyöpätapauksista murto-osa on alle 30-vuotiaita. Täällä oli muuten tänään toinenki ketju samasta aiheesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:

Mua pelottaa kans, mulla ikää saman verran ku sulla. Mut onneksi rintasyöpätapauksista murto-osa on alle 30-vuotiaita. Täällä oli muuten tänään toinenki ketju samasta aiheesta...

Oliko?? Pitää koittaa etsiä.. Mikä sulla on tilanne? Onko sua tutkittu vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:

Oliko?? Pitää koittaa etsiä.. Mikä sulla on tilanne? Onko sua tutkittu vielä?

Mä voin kans kattoo jos löydän haulla...
Mulla on ultra vajaan kahden viikon päästä. Välillä ahdistaa aika tavalla ja välillä olo ihan ok. Ei kai se auta ku elää päivä kerrallaan. Tsemppiä sulle =)

jos yhtään lohduttaa niin itse olen menossa muutaman viikon päästä ultraan rinnassa olevan vetäytymän takia,eipä sitä viitsi etukäteen murehtia,kun asialle ei itse vielä voi mitään tehdä,tsemppiä kauhiasti!

Yhteistyössä