Jos rinnassa on möykky...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vielä. Alkoipa nyt pelottaa ja ihan syystä.

Mua pelottaa kans, mulla ikää saman verran ku sulla. Mut onneksi rintasyöpätapauksista murto-osa on alle 30-vuotiaita. Täällä oli muuten tänään toinenki ketju samasta aiheesta...

Oliko?? Pitää koittaa etsiä.. Mikä sulla on tilanne? Onko sua tutkittu vielä?

Mä voin kans kattoo jos löydän haulla...
Mulla on ultra vajaan kahden viikon päästä. Välillä ahdistaa aika tavalla ja välillä olo ihan ok. Ei kai se auta ku elää päivä kerrallaan. Tsemppiä sulle =)

Tsemppia sullekkin :hug:

Kiukuttaa että en ole asiaa hoitanut :(

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225115,25#m13296818

Tuossa on tuo ja siis sen unohdin kertoa, että minäki oli gynen luona lapsettomuus-juttujen takia ja häno li ehdottomasti sitä mieltä, että patti tutkittava ennen kun alotetaan edes teroja, clomeja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja cata:
jos yhtään lohduttaa niin itse olen menossa muutaman viikon päästä ultraan rinnassa olevan vetäytymän takia,eipä sitä viitsi etukäteen murehtia,kun asialle ei itse vielä voi mitään tehdä,tsemppiä kauhiasti!

Niin nämä on niitä joihin ei paljon itse voi vaikuttaa, paitsi hoitamalla asian ajoissa, jonka olen itse sössinyt. En edes tiedä miksi.. Yleensä olen sellainen ihminen joka hoitaa kaiken heti, mutta tämän olen jotekin tässä mylläkässä sivuuttanut. tsemppiä sullekkin :hug:

olisin itsekkin voinut hoitaa oman juttuni aikaisemminkin,mutta jotenkin se aina vain jäi.....joskus kun oli menossa lääkäriin muun syyn takia ei muistanut ollenkaan puhua tästä asiasta,vaikka kuinka tolkutti ittelleen,että seuraavan kerran sanon asiasta...

Juu ihminenhän on hyvä sivuuttamaan asioita, oon varmaan itekki tuntenu tän patin, mut ajatellu että se on rintarauhsta tms enkä sen kummemmin oo alkanu miettimään että jos onki jotain muuta. Mun äidillä on ollu rintasyöpä ja se meni vasta oisko ollu puolen vuoden päästä lääkäriin patin löytämisestä, mut ei ollu levinny ja saatiin syöpä kokonaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja cata:
olisin itsekkin voinut hoitaa oman juttuni aikaisemminkin,mutta jotenkin se aina vain jäi.....joskus kun oli menossa lääkäriin muun syyn takia ei muistanut ollenkaan puhua tästä asiasta,vaikka kuinka tolkutti ittelleen,että seuraavan kerran sanon asiasta...

Anteeksi vaan, mutta ihanaa etten ole ainoa torvelo :)

En edes ymmärrä miten tässä on käynyt näin että olen sivuuttanut koko jutun. Vasta nyt kun meillä oli "välikierto", siis ilman hoitoja tuli asia mieleen. Jännä että mun gyne on kyllä määrännyt clomeja kaikesta huolimatta ja taas jonkun toisen ei...

Hei tulkaahan kertomaan miten kävi teidän pattien kanssa, mulla meille kaikille peukut pystyssä että ois vaaraton =) mä lähen nyt nukkumaan, mut kaivan ketjun parin viikon päästä esiin ja kerron miten itelle kävi.

juu,u pitääpi sitten tulla infoomaan miten meni....:-Dtällä välkyllä alkaa kirjaimet jo hyppelemään väsymyksestä,joten taidan itsekkin painua höyhensaarille pikkuhiljaa

Tarkastin Modeilta että saan kirjoittaa tähän ketjuun nyt omalla nikilläni. Täällä siis ap, nyt kirjautuneena. Jos nyt kuitenkin menee väärin niin korjatkaa sitten.

Varasin aamulla ajan lääkäriin ja nyt siis iltapäivällä aika. Saa nähdä mitä tulee, pelottaa, mutta pää-asia että homma etenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Veena:
Tarkastin Modeilta että saan kirjoittaa tähän ketjuun nyt omalla nikilläni. Täällä siis ap, nyt kirjautuneena. Jos nyt kuitenkin menee väärin niin korjatkaa sitten.

Varasin aamulla ajan lääkäriin ja nyt siis iltapäivällä aika. Saa nähdä mitä tulee, pelottaa, mutta pää-asia että homma etenee.

Minulla kävi niin, että kävin sekä uä-tutkimuksen ja mammografian , mutta niissä pattiani pidettiin vaarattomana. Toisin kävi, kun otettiin ohut-ja paksuneulanäytteet. Vaadi siis myös nuo jälkimmäiset!

Alkuperäinen kirjoittaja Ole tarkkana:

Minulla kävi niin, että kävin sekä uä-tutkimuksen ja mammografian , mutta niissä pattiani pidettiin vaarattomana. Toisin kävi, kun otettiin ohut-ja paksuneulanäytteet. Vaadi siis myös nuo jälkimmäiset!

Kiitos vinkistä. Yleensähän sitä tuppaa purematta nielemään mitä lääkäri sanoo. Jännittä mitä siellä tänään sanotaan, toivottavasti asia tulee etenemään villkkaasti.

Kiitos vinkistä. Yleensähän sitä tuppaa purematta nielemään mitä lääkäri sanoo. Jännittä mitä siellä tänään sanotaan, toivottavasti asia tulee etenemään villkkaasti.

Toivotaan, ettei mitään löydy. Voin myös kertoa, että jos jotakin löytyy, asiat etenevät tosi nopeasti.

Menetkö yksityiselle ?

Alkuperäinen kirjoittaja Oleppahyvä:

Toivotaan, ettei mitään löydy. Voin myös kertoa, että jos jotakin löytyy, asiat etenevät tosi nopeasti.

Menetkö yksityiselle ?

Ihan julkiselle olen menossa eli tuohon meidän terveyskeskukseen. Saapi nähdä mitä siellä sanovat. Jotenkin toivoisin vaan että ne toteaisi ettei siellä mitään pattia ole että se on turvonnut rintarauhanen tai jokin.. No se selvinnee pian :|

Jatkan vielä kun oli puhetta että ilmoitellaan kuin käy. Elikkäs lääkärikin siellä möykyn havaitsi ja sain lähetteen mammografiaan, se on tosin vasta joulukuun puolella eli hetken tässä saa tosiaan odotella ja ihmetellä...

Menipäs ikävän kauas tuo aika, mut julksiella puolella taitaa tuota jonoa olla. Mulla on onneksi enää reilu viikko, pääsee piinasta. Jotenki nyt oon ollu rauhallisin mielin, varsinki ku oon lukenu, että vaikak sairastaski rintasyövän, niin vauvahaaveiluja ei tarvi silti hylätä =)

tsemppiä kaikille möykkytisseille!
multa löytyi vuosi sitten oikeesta rinnasta iso möykky joka paljastui sitten ultrassa ja ohutneulanäytteessä fibroadenoomaksi. en ollut ennen moisista edes kuullutkaan, mutta ovat aika yleisiä nuorilla - itse olin 26v. lopulta päädyin leikkaukseen ja multa poistettiin sitten kolme noita kasvaimia ( kaksi löytyi lisää siis leikkauksen yhteydessä ) .
mutta kyllä se oli raastavaa ennekuin pääs ultraan ja ne neulanäyte tulokset tuli :/ pahintahan sitä aina pelkää.

Yhteistyössä