Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja tollo :
Kuin niin? Se vauvahan vedetään siinä ulos äidistä imukupilla, ihan yhtä lailla kun sektiossa vauva vedettän käsin ulos siitä haavasta.
äiti JOUTUU ponnistamaan samalla, imukupilla ulosautto ei onnistu ilman sitä, että äiti ponnistaa mukana. sektio onnistuu vaikka äiti makaa lahnana, eikä edesauta mitenkään vauvan syntymistä.
miten voi muka sanoa, että on synnyttänyt (tehnyt aktiivisesti jotain, verbi) jos on maannut perseellään leikkauspöydällä?
No niin, tulihan se sieltä !!!
Miten niin kuvittelet, että sitä maataan perseellään leikkauspöydällä? Tarkoitatko, ettei se ole mikään KOKEMUS äidille, isälle, jotka saa vauvan?
Tarkoitatko, että se on helppo juttu?
Ok, kun sukulaisesti tai ystäväsi, tuttavasi menee isoon leikkaukseen, tehtiinpä se sitten nukutuksessa tai puudutuksessa, kerro hänelle että homma on ihan mitätön, että ihan turhaan pelkää, turhaan valittaa leikkauksen jälkeisiä kipuja tms. toipumista. sen kun vaan ylös ja matkaan, kun on siellä leikkaussalissa vaan maannut.
Kirurgi sen työn on tehnyt. [/quote]
niin just. kukaan LEIKKAUKSEN kokenut ei väitä, että on itse suorittanut kirurgisen operaation. miksi sitten sektioäidit väittävät synnyttäneensä, vaikka lääkäri sen homman tekee??
ihan sama jotkut tunteet, tässä ei ole niistä kyse. vaan itse tapahtumasta, onko se äidin aikaansaamaa aktiivista tekemistä vai lääkärin leikkauspöydällä makaavan äidin tekemistä. mitä se äiti siinä tekee? hengittää? onko hengitys synnyttämistä? ja makaaminen puudutuksessa/nukutuksessa??
[/quote]
No niin.
sektiossa äiti ei siis synnytä, vaikka lapsi syntyykin.
Äiti vaan makaa ja hengittää.
Perheeseen on -hegitetty puudutuksessa selällän maaten- vauva. ??
No, omakohtaisesti voinen ilmoittaa että minulla on neljä lasta. Kaksi lasta olen synnyttänyt, kaksi on syntynyt. Koska kaksi olen alateitse synnyttänyt ja kaksi on sektiolla syntynyt.
Onko termit nyt oikein?