jos selviäisi että (jota odotat)lapsesi isä omaa epävakaanpersoonallisuushäiriön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
tekisitkö abortin vai pitäisitkö lapsen?

koska lapsi tulisi kärsimään isänsä takia! isä ei kykene hallitsemaan itseään(sitä koettaako tappaa itsensä vai ei,se iskee hetken impulsiivisuudesta), joten siis jos isä olisi vielä elossa kun lapsi syntyisi saisi lapsi kärsiä siitä kun isä joutuisi aina välillä mielisairaalaan suljetulle! ja pelätä sitä koska isä kuolee(siis onnistuu tappaa itsensä).

n.15VUODEN jälkeen puolet ko.tapauksista ovat "parantuneet". (psykoterapian yms jälkeen). puolet ei.

siis mies ei koskaan tätä ole mulle myöntänyt että kärsii tollasesta (on vaan puhunut masennuksesta ja jossain vaiheessa sen oli pakko kertoa ahdistuneisuushäiriöstä,kun ihmettelin sen kummallista käytöstä),mä en ole koskaan aiemmin törmännyt tälläiseen! (nyt kuitenkin ihminen joka on tuntenut miehen kauan kauan kertoi että tämä mies syö lääkkeitä mitä syödään kun on epävakaa persoonallisuushäiriö ja kaikki miehen oireet täsmää tuohon!).

Ihan sen perusteella, että syö jotain lääkettä, ei voi tejdä diagnoosia. Samaa lääkettä voidaan käyttää moneen muuhun kin.
Kyllä mä koittaisin selvittää asioiden oikean tolan ja vaikka kun miehellä on hyvä kausi, pyytäisin päästä mukaan lääkäriin ja juttelisin lääkärin kanssa.

sä jaksat jauhaa tota sontaa? tee se abortti tai oo tekemättä. turhaa sä täällä märsäät et haluat abortin kun miehes ei kertonut olevansa mielenterveysongelmainen. jos et sitä ole huomannut niin kannattaisko katsoo peiliin?lopeta tuo ininä!

mun mies kärsii monialaisesta persoonnallisuushäiriöstä, on impulsiivinen jne. Meillä on pieni tytär. Välillä on vaikeaa, mutta nyt on hällä uudet lääkkeet ja on auttaneet. Elämä on paljon tasaisempaa.

En osaa sanoa pitääkö lapsi vai ei, mutta nykymaailmassa persoonallisuushäiriöt on yleisiä. Melkein jokaisella jokin, toisilla lievinä toisilla ei. Miehelläni ei. Mutta lapsentekoa en koskaan kadu.

kuules vieras ajattele kokonaisuutta isä on tuollainen ehkä vuosia ehkä loppuelämänsä(välillä pahemmat oireet välillä ehkä hiukan seesteisempi), jos isä on millään tavalla lapsen elämässä niin kyllähän se lapsi siitä kärsii suunnattomasti! tajuaa sen että isä koettaa tappaa itseään,että koko ajan saisi pelätä koska menettää isänsä,tajuatko miten se vahongoittaisi lasta? eikä lapsi kykenis kuitenkaan käsittämään että se johtuu jostain persoonallisuushäiriöstä yms. kuvittele itsellesi sellainen isä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä jaksat jauhaa tota sontaa? tee se abortti tai oo tekemättä. turhaa sä täällä märsäät et haluat abortin kun miehes ei kertonut olevansa mielenterveysongelmainen. jos et sitä ole huomannut niin kannattaisko katsoo peiliin?lopeta tuo ininä!

Oletpa sinä empaattinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Pakko viellä kysyä, että miten mies voi syödä säännöllisesti lä'äkkeitä, ilman että olet huomannu :o ! Siis kaverilta kuulit :o ??

no sanoppa muuta... kaikenlaisia hörhöjä.. vaan tuskinpa toi ap ihan täysillä pytyillä käy itsekkään.

Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä:
kuules vieras ajattele kokonaisuutta isä on tuollainen ehkä vuosia ehkä loppuelämänsä(välillä pahemmat oireet välillä ehkä hiukan seesteisempi), jos isä on millään tavalla lapsen elämässä niin kyllähän se lapsi siitä kärsii suunnattomasti! tajuaa sen että isä koettaa tappaa itseään,että koko ajan saisi pelätä koska menettää isänsä,tajuatko miten se vahongoittaisi lasta? eikä lapsi kykenis kuitenkaan käsittämään että se johtuu jostain persoonallisuushäiriöstä yms. kuvittele itsellesi sellainen isä.

no kaikillekko sitä jalkoväliä tarttee aukoo?

mä olen sitä mieltä että mun esikoisen isällä on joku persoonallisuushäiriö ja on vielä narsistikin. se halusi lapsen vaan pitäkseen mut itsellään ja häikäilemättä yritti käyttää lasta mua vastaan. onneks lopulta pääsin eroon siitä,vaikka aikaa se vei.

No mikset pidä lasta erossa isästään? Jos haluat abortin niin ole hyvä ja tee se. Mutta en käsitä miten voit isän käytöksen perusteella päättää lapsesi kohtalosta. Vaikka oma isä ei ole mielenterveysongelmainen niin lähipiirissä on sellainenkin, joten tiedän millaista se on.

no etkö sä tässä vastaa kysymyksees ihan ite?

olen kyllä huomannut että mies syö lääkkeitä. mutta alunperin ne oli mukamas VAIN masennukseen(joka on hallinnassa,tai siis jonka piti olla),enkä ole vieressä katsomassa ollut kun on iltasin muutakin puuhaa(vanhempi lapsi) ja mä tosiaan uskoin että ne on vaan masennuslääkkeitä. no siis se tuttu tiesi asioiden oikean tolan, ja mies myönsi ettei pysty hallitsee itseään ja että syö 6 lääkettä! mutta mulle valehdellut että vain masennuslääkkeitä(ja joskus rauhottavia,mut niitäkin kuulemma tosi harvoin) :o

ja mä idiootti uskoin kaiken sen sonnan mitä se mies suustaan päästi.

-niin ja jos jotakuta ottaa päähän se että en osaa hetkessä päättää mitä teen näin ison asian kanssa,niin suksikoon suohon->ei tarvitse avata näitä kirjoituksia,eikä lukea! eikä vastata! niin helppoa se on.

Kuvittele itsellesi sellainen mies, vaikka sitten ilman sitä lasta.

Mielestäni on hienoa, että käyt näitä asioita läpi. Se todistaa, että välität jälkikasvustasi. Sinuna miettisin omaakin tilannettasi, ei ole helppoa olla yhdessä persoonallisuushäiriöisen kanssa. Itse pelkään itseni ja lapseni puolesta, vaikka mies ei varsinaisesti näytä merkkejä että olisi tekemässä meille mitään. On kuitenkin epävakaa persoona ja mielestäni hänessä on narsismin merkkejä, lapsen hoidossa olen huomannut, ettei häntä pahemmin kiinnosta lapsemme asiat. Ajattelee aina ensin itseään, rahankäytössä ja kaikessa.

millähän suomen kaltaisessa maassa pidetään isä erossa lapsesta? kertokaas se mulle! se nyt on ennenkin nähty ja kuultu että isän etu on lapsen edun edellä.

Toivottavasti näytät miehellesi että hänen on hyvä syödä lääkkeensä eikä päinvastoin. Mun mies oli pitkään ilman lääkitystä ja meillä oli todella vaikeita aikoja, aina riidan tullessa tai mahd. erosta puhuttaessa hän uhkaili itsemurhalla. Löi itseä paistinpannulla päähän yms. Itse en usko että hän tekisi itselle mitään, näin hän sai minut, empaattisen ihmisen, talutusnuoraansa. Nyt lääkkeiden myötä elämä on tasaantunut.

olen kyllä huomannut että mies syö lääkkeitä. mutta alunperin ne oli mukamas VAIN masennukseen(joka on hallinnassa,tai siis jonka piti olla),enkä ole vieressä katsomassa ollut kun on iltasin muutakin puuhaa(vanhempi lapsi) ja mä tosiaan uskoin että ne on vaan masennuslääkkeitä. no siis se tuttu tiesi asioiden oikean tolan, ja mies myönsi ettei pysty hallitsee itseään ja että syö 6 lääkettä! mutta mulle valehdellut että vain masennuslääkkeitä(ja joskus rauhottavia,mut niitäkin kuulemma tosi harvoin) :o

ja mä idiootti uskoin kaiken sen sonnan mitä se mies suustaan päästi.

No jospa et olisi pitänyt niin kiirettä sen lapsen hankkimisen kanssa!! Kaikkeen pitää varautua, jos lasta rupeaa "tekemään" sellaisen miehen kanssa, jonka on tuntenut kaksi kuukautta!!! Lopeta se kaiken vastuun sysääminen miehen niskaan (eikä se mies piruuttaan sairas ole) ja ota myös itse vastuu omista toimistasi!!! Ärsyttää tuommonen marttyyriasenne....:headwall:

joo no kaiken valjettua minulle, jäi kyllä mies kuin nallikalliolle,en mä ala itseäni kuluttaa loppuun miehen takia,että eipä ole minun mieheni enään eikä tule.

sinulle kokemus vielä anteeksi että sanon näin mutta minä en ymmärrä miksi vielä olet miehen kanssa. kyllä minäkin välitän miehestä, mutta enemmän itsestäni ja vanhemmasta lapsestani.kuin myös masuasukista.. siksihän minä asiaoita pohdinkin joka kantilta.

eikös täälläki palstaile ainaki yks epävakaan persoonallisuushäiriön omaava äiti? ainaki niin muistelen.

ja ap: jätä se mies! joko se tietää raskauesta? jos ei niin elä kerrokaan. käy vaikka makaamassa jonku toisen miehen kanssa ja väitä sitte joskus että se lapsi on hälle. ja kieltäyvyt isyyden tunnustamisesta. jos meinaan on nuin paha ettet halua lapsen tuntevan isäänsä.

mutta elä kosta lapselle, ei se lapsi mitään oo tehny.

muoks. ai sie kerroitki jo että olit jättäny sen miehen.

Oletko naimisissa miehen kanssa?
Jos et ole, ei mies ole lapsen isä ilman isyyden tunnustamista.
Jos vielä mietit aborttia, mies ei taida lapsesta edes tietää? Eli et kerro miehelle.

Yhteistyössä