jos selviäisi että (jota odotat)lapsesi isä omaa epävakaanpersoonallisuushäiriön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide2:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
mun mielestä on tekopyhää vastustaa aborttia. Minusta on hyvä, että tämä äiti tietää rajansa ja omat voimavaransa. Mielestäni missään nimessä ei kannata hankkia lasta, jonka hoitamiseen omat voimavarat ei riitä.

Sitten näillä palstoilla, jos joku valittelee väsymystä tai sortuu tyhmyyksiin burn outin takia, esim. juomaan, niin täällä sanotaan että mitäs hankit lapsia kun et jaksa hoitaa. Vaikka ensin on kehotettu lapsi pitämään.

Sikiö ei kärsi abortista, sillä ajatus juoksee kuin kultakalalla eikä hermosto ole vielä kehittynyt. Äiti kärsii asiasta enemmän.

Se on eri asia tehdä abortti sen takia kun tietää ettei itse kykyne hoitamaan lasta kun tehdä se sen takia että lapsen isällä on mielenterveysongelmia. Sain sen käsityksen, että tässä on kyse ennen kaikkea tuosta jälkimmäisestä.

Tämä äiti kirjoitti että on mielummin yhden lapsen onnellinen äiti kuin kahden lapsen väsynyt yh-äiti.. eli omat voimavarat ei riitä.

Joo, sen jälkeen kun on ensin kaksi sivua paasannut kuinka isä on niin hirveä ettei lapsi kestä sellaista että sen takia tekee abortin. Lue vielä tuo otsikkokin.

En tekisi aborttia lapsen isän persoonallisuushäiriön tai minkään muunkaan sairauden vuoksi. Vaikeita sairauksia nuo persoonallisuushäiriöt ovat ja läheisille raskaita, mutta uskosin saavani asiat järjestymään muutoin kun abortilla. Eikä sitä kannata pelkkään diagnoosiin tuijottaa. Kyseistä sairautta kantava henkilö voi silti olla lapselle hyvä isä. Tietysti tuo sairaus tekee ihmisestä ehkä epävakaamman ja sellaset asiat on otettava huomioon. Ei kuitenkaan kannata tuomita pelkän diagnoosin perusteella huonoksi isäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:
Siis miten tämä sänkyyn hypännyt nainen ei asiaa ennenpää huomannut??...kannattaisiko tutustua ihmiseen ennen kuin hyppää sänkyyn niin ei tartte odottaa lasta milleen psykopaatille..

Komppaan. Kyllähän on ap sinussakin vikaa, kun et tutustunut kunnolla ihmiseen ennen kuin hyppäsit sänkyyn lapsia tekemään. Otahan aikuinen ihminen itse vastuu tekemisistäs, mitä sinä sitä miestä haukut...myönnä itsellesi että olet ollut hölmö.

Jatkan vielä...Nuo persoonallisuushäiriöt on muutenkin sellanen hieman liukuva käsite. Joskus sellanen diagnoosi saattaa tulla (liiankin) helposti. Ja ei se mielenterveyden mittaaminen muutenkaan ihan yksinkertaista ole. Jos kamalasti ruvettaisiin kenen tahansa meidän mieltä tonkimaan niin varmasti moni jonkunlaisen diagnoosin saisi. Ihan kuka tahansa meistä voi sairastua ihan yhtälailla psyykkisesti kuin fyysisestikin. Mulle on aivan outo käsity, että sen vuoksi tarvisi abortti tehdä, vaikka en mikään abortin vastustaja olekaan.

ei kai ap ole missään viestissään väittänyt tehneensä viisaasti? tehty mikä tehty. Itsekin tulin raskaaksi lyhyen seurusteluajan jälkeen ja tuskin tunsin miestäni. Luulin kuitenkin olevani hyvä ihmistuntija ja että tietäisin millainen mies on olemuksen perusteella. Olettamukseni olikin omaa kuvitelmaa ja mies olikin aivan erilainen, myös mielenterveysongelmia jne. Ollaan kuitenkin yhdessä ja meillä on tämä lapsi. So far so good.

huoh! eli siis kerrataan vielä jos minulla olisi rinnalla vakaa normaali mies, johon voisi luottaa ja joka kykenisi hoitamaan oman osansa minulla EI OLISI ongelmia jaksaa kahdenkaan pienen kanssa!!!!!(koska olisi joku muukin huolehtimassa heistä) mutta koska isä on epäväkaa epäluotettava valehteleva idiootti niin siksi olisinkin yksin kahden pienen kanssa ,sitä en ikinä halunnut,enkä tiedä tulisinko jaksamaan. mutta silloin kunn tein aloituksen niin sillä hetkellä ajattelin enemmän isän suoraa vaikutusta lapseen.

onko nyt kaikki ymmärtänyt? jos isä olisi se mikä väitti olevansa asiassa ei olisi mitään ongelmaa,päinvastoin olisin ehkä jopa onnellinen.

jaa no kukahan täällä tietää kuinka pitkän ajan mies on valehdellut/esittänyt? ei kukaan muu kuin minä!!!

nämä jotka syyllistää ,vain minua tästä,eikä mies mulle mitään väärää ilmeisesti tehnyt niin kertokaas mulle mihin parisuhteet perustuu? ilmeisesti siihen että kaikki mitä mies sanoo esim.ensimmäisen parin vuoden sisään pitää tulkita valheeksi! vasta 10v yhdessä olon jalkeen voi luottaa että toinen pysyy totuudessa,niinkö? minä olen siis tehnyt väärin ja olen itse syypää kun oletan että suhde perustuu luottamukseen, ja luottanut siis että mies puhuu totta. hyvä tietää jatkon kannalta enpä luota enään yhteenkään mieheen missään asiassa.

Etkö sä ap nyt itse tajua? Jos olisit tutustunut ensin ihmiseen, jonka kanssa hyppäsit sänkyyn lasta väsäämään....olisit huomannut sen miehen epävakauden, etkä olisi tuossa tilanteessa. Olet itsekin siis syyllinen tilanteeseen, älä sitä miestä pelkästään hauku.

että on ihan ok valehdella ja vedättää yms. mutta ei ole ok.luottaa siihen mitä mies sanoo/lupaa. ihme ajatusmaailma joillain. no voitte jatkaa sitten asiasta paskan puhumista ilman minua
-hauskaa päivänjatkoa

Yhteistyössä