Uloste tarttuu pönttöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kakkaaja

Vieras
Mistähän johtuu (ruokavaliossa, ulosteessa), että kakka tarttuu pahasti pönttöön. Olen muuttanut ruokavaliotani terveellisempään ja laihtunutkin huomattavasti ja samalla tapahtui tällainen muutos ulosteessa. Puuttuuko ruokavaliostani kuitenkin jotain, esim rasvaa, kun uloste tuolla tavalla tarttuu pöntön reunoihin ja pohjaankin? Toivoisin asiallisia vastauksia, netistä en oikein löytänyt.

Ulosteessa ei kuulu olla rasvaa, epäterveellisellä ruokavaliolla voi tietty rasvaakin olla. Mulla kans sama ongelma, laitan paperiliuskan pönttöön ennen kakkimista.

ahaa...no osaako joku muu kertoa mikä ois ongelma. Tai siis onks tää nyt normaalia ja aiemmin epäterveellisemmällä ruokavaliolla tuotettu pötkökakka ei ollu normaalia? :)

[QUOTE="vieras";27895990]Kannattaa lisätä liivatetta ruokavalioon, kakka tulee sen jälkeen liukkaassa kapselissa, joka ei tahraa pönttöä.[/QUOTE]

Kiitos tästä asiallisesta vastauksesta

Ulosteessa kuuluu olla rasvaa. Täysin rasvaton ruokavalio esim. vaikeuttaa ulosteen kulkemista suolistossa ja saattaa aiheuttaa ummettusta. Rasva toimii sielläkin liukasteena. Nih!

Toki normiravinnosta sen ruokaöljynsä saa ihan hyvin.

Mut joo. Mäkin oon syyttänyt meidän pöntön rannuista tota lasta, mut kyl se taidankin olla minä. Ollut muutenkin tosi hidas ruuansulatus viime vuosina....

Mistähän johtuu (ruokavaliossa, ulosteessa), että kakka tarttuu pahasti pönttöön. Olen muuttanut ruokavaliotani terveellisempään ja laihtunutkin huomattavasti ja samalla tapahtui tällainen muutos ulosteessa. Puuttuuko ruokavaliostani kuitenkin jotain, esim rasvaa, kun uloste tuolla tavalla tarttuu pöntön reunoihin ja pohjaankin? Toivoisin asiallisia vastauksia, netistä en oikein löytänyt.

Lautasellinen täysjyväkaurapuuroa(Elovena), ruokalusikallisella kylmäpuristettua neitsytoliiviöljyä (päälle ripaus jodioitua hienoa merisuolaa, sekä 2-4 viipaletta Pirkan viipaloitua maalaisruislimppua tai vastaavaa kalliimpaa Uotilan maalaisruislimppua päivittäin, ainesosat: vesi, täysjyväRUISjauho ja -litiste ja suola (1,0%), tuote on maidoton, hiivaton, runsaskuituinen (kuitua 9,3 g/100 g), niin tulee jouluhalkoa tahmaisen suklaamousseliisterin sijaan.

Kaikilla näyttää olevan sama ongelma nykyään ruokavaliosta riippumatta. Ongelma ilmaantui koronapandemian aikana, joten johtuu joko covidista tai injektioista.

Kannattaa lisätä liivatetta ruokavalioon, kakka tulee sen jälkeen liukkaassa kapselissa, joka ei tahraa pönttöä.
Kai toi on vitsi? Liivate eli gelatiini tehdään sian ja naudan paskaosista mm. rustot jne. ja jos huono tuuri käy, niin saa BSE:n. Sehän on selvää että elintarviketeollisuus ostaa nuo raaka-aineet, sieltä mistä saa halvimmalla ja riskialueilta jäteosat saa edullisimmin.

Wikipedia: Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan yleensä sian nahasta tai sian tai naudan luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä.

Prionit eivät tuhoudu keittämällä.

Yhteistyössä