Jos sulla EI ole passia, niin miksi ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepulis

Vieras
Tuli vaan mieleeni, kun käytiin aamulla jättämässä pojalle passihakemusta, ja siellä oli viereisellä luukulla joku mummo, joka kertoi että elämänsä ihka ensimmäistä passia oli tullut hakemaan.

Eli löytyykö palstalta joku, joka ei omista passia, ja vielä parempaa jos ei ole sellaista koskaan omistanut?

Ei ole voimassa olevaa,en ole pahemmin tarvinnut,henkilökortin hankin viron reissua varten viime keväänä,mutta sen jälkeen on sukunimi vaihtunut joten jos tarvitsen vielä niin hankin sitten uuden.

haen sit kun tulee tarvetta. on enää vaan 5 vuotta voimassa ni ei turhaan viitti hakee. on mulla aina ollut passi,mutta toi edellinen ei oo ollu voimassa ehkä vuoteen. laivalle ei tarvi passia ni ei oo tullu hommattua.

En oo koskaan omistanut.. en oo vielä koskaan tarvinnu niin eipä oo tullu hankittua. En oo sitä ihmistyyppiä joka perjantaina päättää lähteä viikonlopuksi Pariisiin, eli en oo hankkinu passai edes varmuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mulla ei oo passia. En tartte. Euroopassa liikun jos liikun ja siellä ei kysytä passia koskaan
No ei kysytä,mutta tarvittaessa henkilöllisyys on todistettava.Sulla on henkilökortti?

Pyh. Mul o ajokortti ja tähän asti ei oo edes sitä kysytty. kaippa tuo korttikin on taas kohta poliisilla lainassa....

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mulla ei oo passia. En tartte. Euroopassa liikun jos liikun ja siellä ei kysytä passia koskaan
No ei kysytä,mutta tarvittaessa henkilöllisyys on todistettava.Sulla on henkilökortti?

Pyh. Mul o ajokortti ja tähän asti ei oo edes sitä kysytty.

Ok,sulla on sitten ollut hyvä tuuri.

Mulla on menny passi vanhaksi vajaa kolme vuotta sitten, enkä oo valitettavasti uutta tarvinnu. Henkilökortti on, mutta se on käynyt todistukseksi vaan Tallinnan laivalla käydessä, Englantiin kun muutaman kerran matkustin sai henkilökortin lisäksi olla aina näyttämässä sitä passiakin...

Siis kyllä multa on kysytty passi ihan joka ikinen kerta kun oon menny lentokoneeseen. Ja koskaan en oo Euroopan ulkopuolelle lentänyt. Siinähän kentälläkin ne passitarkastukset, joista ei pääse läpi ilman passia?

Tällä hetkellä ei ole voimassaolevaa passia, on kyllä aiemmin ollut. Syy: mulla on henkilökortti ja sillä voi matkustaa Euroopassa. Jos lähden merten taa, niin sit ehdin kyllä hankkia passinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Siis kyllä multa on kysytty passi ihan joka ikinen kerta kun oon menny lentokoneeseen. Ja koskaan en oo Euroopan ulkopuolelle lentänyt. Siinähän kentälläkin ne passitarkastukset, joista ei pääse läpi ilman passia?

Schengen-maihin kun matkustaa niin ei tarvi passia. Henkilöllisyystodistus riittää. Alankomaat, Belgia, Espanja, Italia, Itävalta, Kreikka, Luxemburg, Portugali, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska sekä Norja ja Islanti on Schengen-maita.

Yhteistyössä