Jos sulla olisi nyt henk koht 100? käytössä, mitä ostaisit?

Tässäpä hyvä esimerkkikeskustelu siitä, miksi joillain ei ole koskaan rahaa. Heti jos jotain on, niin pannaan tuulemaan.

Ei mulla oo mitään tarkoitusta lähtä heti tuhlaamaan. Tänään meen Hulluille Päiville ja ostan satasella, jos jotain löydän, jos en, niin en osta.

Ja jos mulla on VAAN 100? käyttää johonkin, niin laittaisin todellakin säästöön siltä varalta, että ens vkolla tarvin sitä vaikka pesukoneen korjaamiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Tässäpä hyvä esimerkkikeskustelu siitä, miksi joillain ei ole koskaan rahaa. Heti jos jotain on, niin pannaan tuulemaan.

Ei mulla oo mitään tarkoitusta lähtä heti tuhlaamaan. Tänään meen Hulluille Päiville ja ostan satasella, jos jotain löydän, jos en, niin en osta.

Ja jos mulla on VAAN 100? käyttää johonkin, niin laittaisin todellakin säästöön siltä varalta, että ens vkolla tarvin sitä vaikka pesukoneen korjaamiseen...

Niin suurta liksaa ei ole, eikä tule, ettei sitä voisi tuhlata. Toiset vain eivät osaa olla tuhlaamatta. Ovat kuin alkoholisteja joiden on heti juotava ostamansa kossu.

Menkää töihin, niin ei tarvitse haaveilla _jos_ olisi satanen käytössä. Työtätekemällä niitä saa useampiakin ja pankkitililtä voi nostaa, jos jotain tarvitsee/haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja satku on tosi pieni raha:
Menkää töihin, niin ei tarvitse haaveilla _jos_ olisi satanen käytössä. Työtätekemällä niitä saa useampiakin ja pankkitililtä voi nostaa, jos jotain tarvitsee/haluaa.

Löysää vähän pipoa. :)
Enkä mene töihin. :p On satasia käytössä ilmankin. B)

Alkuperäinen kirjoittaja rahakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:

Niin suurta liksaa ei ole, eikä tule, ettei sitä voisi tuhlata. Toiset vain eivät osaa olla tuhlaamatta. Ovat kuin alkoholisteja joiden on heti juotava ostamansa kossu.

Oih ja voih! Kysymys on: Jos sulla olisi nyt henk koht 100? käytössä, mitä ostaisit?

Minä ainakin ymmärrän tämän niin, että tarkoituksena oli nimenomaan "haaveilla" siitä, että olisi IHAN IKIOMA YLIMÄÄRÄINEN 100 euroa käytössä ja tämä 100e ei olisi keltään pois. Miksi kaiken pitää olla niin saakelin mustavalkoista, että heti jos joku haaveilee ostavansa vaikka jonkun uuden vaatteen, on se heti pois perheen yhteisestä hätävararahastosta...? JA tämä tarkoittaa automaattisesti sitä, että perhe on veloissa ym. Kai jokainen kuitenkin joskus joutuu itselleenkin jotain ostamaan...? Tuskin monikaan täällä sitä perheen hyvinvoinnin kannalta tärkeaa 100 euroa mihinkään turhanpäiväiseen laittaisi.

Yhteistyössä