Jos teen vauvalle soseen pakastekalasta, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon tehny myös niin, että olen kypsentänyt pakastekalaa ja sitten lisännyt joukkoon muita aineita (perunaa, porkkanaa jne ) ja sitten tein pakastimeen niistä annoksia.

Voipas. Uusia perunoitakin voi pakastaa, kun jättää ne keitinliemeen ja pakastaa siinä. Laittaa sit kiehuvaan veteen sen pakastetun perunaköntin ja kas, uusia perunoita vaikka joulupöytään!

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon tehny myös niin, että olen kypsentänyt pakastekalaa ja sitten lisännyt joukkoon muita aineita (perunaa, porkkanaa jne ) ja sitten tein pakastimeen niistä annoksia.

Mut perunaahan ei suositella pakastettavaksi.

kyllä sitä voi vähän pakastaa. peruna kannattaa kuitenkin olla se soseen minimaalisin osuus, eli muuta sosetta enemmän. ei se pakastus tosin mitään ihmeitä sen maulle tee, muuttaa lähinnä rakennetta.

Mutta kannattaako niitä oikeasti pakastaa, mä pilkoin pakastekalan pieniksi paloiksi, joten oli siitä tosi helppo tehdä aina päivän annos kerralla. Peruna, kalaa ja sipulia kattilaan, sekaan tilliä ja maitoa ja siivilän läpi. Voi tehdä lounaalle sen verran, että riittää illaksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Mutta kannattaako niitä oikeasti pakastaa, mä pilkoin pakastekalan pieniksi paloiksi, joten oli siitä tosi helppo tehdä aina päivän annos kerralla. Peruna, kalaa ja sipulia kattilaan, sekaan tilliä ja maitoa ja siivilän läpi. Voi tehdä lounaalle sen verran, että riittää illaksikin.

No kannattaa, kun tekee isomman annoksen kerralla.

Yhteistyössä